Hehe ja, alle fiender bruker samme character-motor som spilleren så alt det du kan gjøre kan dem gjøre :)
Vi har slengt sammen en game play video, sånn at de som ikke orker å prøve ut spellet kan få se hva det handler om i en litt mer kompakt greie..
Aha, jo tusen takk :)
Achievements er veldig høyt oppe på min todo liste. En todo listen som forøvrig er sinnsykt lang :) Vi har fått veldig mye bra tilbakemeldinger, og heldigvis ingenting vi ikke visste fra før av så vi er veldig fornøyde.
Tenker du da på pila du prata om tidligere? Det er meninga at den skal bare gi deg en vag instruks om hvor du skal gå. Vi føler det blir feil å lede spilleren etter nesa hele tida når det er så givende å utforske alt uansett :) Når det er sagt, så har vi planer om å gi mer hints til spilleren i...
Jo er dessverre det, for om du veier inn vekt så må karakteren alltid vente bittelitt for å få 100% kontroll igjen. F.eks om du snur 180 grader så vil man i uncharted skli bittelitt (sakke ned farta), snu på flekken for å så starte å løpe i andre retninga. Mens i PONH så har man 100% fart i en...
Haha er jo det som er hele poenget, føler jeg gjentar meg selv mye her med det er "by design", vi har gått for en mer retro følelse og det er ikke "mer ordentlig" å gjøre som alle andre. Om du ikke liker det er en helt annen sak :)
edit, men er bra du er helt enig med meg i at det er som...
Ja er det jeg prøver å få fram her at det er "by design" og ikke noe som er "feil" på en måte. Vi valgte å ha maks kontroll 100% av tida og ikke at det er noe tregheter. Vi bruker endel grafer over tid på andre ting så det hadde ikke vært noe problem å gjøre det på den måten, men som sagt, det...
Nei fysikkmotoren er lagd av Unity3d. Jeg har selv programmert karakteren og hvor mye den flytter på seg om du trykker forover/bakover osv. Level designeren har lagd animasjonene som blir spillt av. Alt dette tilsammen blir hvordan karakteren føles å bevege på seg.
Menyen funka dårlig med...
Aha ja, da forstår jeg. Du har helt rett. Animasjonene er ikke lagd av en animatør, men en level designer så det blir ikke helt perfekt. Men vi er 4 stk som gjør så godt vi kan med det vi har tilgjengelig. Vi burde kanskje ha leid inn animatøren til Minecraft for å få det til å bli et bra spill...
Det er til nå støtte for 7 forskjellige gamepads, inkludert mus+tastatur.
Animasjonene til annha er ikke av den beste sorten. Det er noe vi prøver å gjøre noe med, men vi er ikke flinke nok. Å finne en bra animatør tar mye tid. Fysikken er ment å være veldig platformer, dvs at man det ikke er...
Og da har vi endelig releasa så dere kan prøve det:
http://www.piratesofnewhorizons.com/
også en artikkel på Rock Paper Shotgun for de som liker å lese om hva de skal spille før de spiller
http://www.rockpapershotgun.com/2012/02/29/gaming-piracy-try-pirates-of-the-new-horizons/
Neida, det er bare å ta turen. Det eneste er at det kan hende det blir litt teknisk så om du ikke er kjent med Unity3d fra før av så kan mye gå over hodene deres.
Heisann.
Til de av dere som bruker dette forumet og er utviklere på Unity3d platformen vil jeg gjerne at dere tar turen innom http://www.facebook.com/events/305293376194477/
Håper på bra oppmøte :)
Litt mer skamløs promotering her, men :D
Noen av dere som har tesa planet buster? Det var en gratis weekend på ios forige helg.
http://www.planetbustergame.com/