Spillfisletråden

  • Trådstarter Deleted member 91
  • Startdato

Trench_Rat

Sommerbildene våre
Ny sinnanerd



husker Pepsiman var den helligegrallen av import LOL JAPANG SO RANDOM spill på slutten av 90talllet
 
Har tittet litt på E3 trailere og etter å ha sett DOOM Eternal traileren sjekket jeg ut litt gameplay videoer til forrige DOOM og kan varmt anbefale denne:

 

Trench_Rat

Sommerbildene våre
sitter på ett netverk som blokerer jøderøret men er dette snakk om OG Turtles Arcade (aka NES spillet) eller Turtles in Time


fake edit:

Det har begge spillene


edit 2: Den April O'Neil'en på siden av kabinettet <3 også lisensierte Konami beat em ups/scrollers (håper på Astrix og GI joe spillet)
 
Sist redigert:
En shout out til FB gruppen Norwegian Gamers Playground som lot meg reklamere for forumet. Det er en FB gruppe jeg har vært medlem av en stund, og som er en positiv gruppe med flere kjente fjes om man frekventerer b.la retrospillmessen, så det er gode muligheter til å skaffe seg retrospill lokalt om man måtte ønske.
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
En glede å høre på han John Carmack – herregud for en type! På the bleeding edge of the future!
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Noen har konstruert et hypersofistikert Fire Emblem: Three Houses personality map. Skulle ikke forundre meg om det er dette forfatterne har jobbet med.



@Kleevah :D
 

Terje

mostly harmless
Interessant. Jeg er igrunn enig med dem, det eneste som egentlig er blitt bedre er oppløsningen og form/vekt/forbruk på selve apparatet. Akkurat det med plass er jo en stor greie for mange da, tror ikke det er så greit for folk flest å gå tilbake. Men det er en artig tanke.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
I starten av måneden var Any%-speedrun-rekorden i GTA: San Andreas på tre timer og femti minutter-ish. Nå er den på under tyve minutter. :psyduck:
En ny glitch på nivå med Ocarina of Time sin wrong-warp er funnet, denne videoen forklarer alt som må til for å få det til (mer :psyduck:).

 

Terje

mostly harmless
Kristenrockbandet Prodigal gjorde en artig ting da de ga ut en skive i 1984, de skjulte et lite Commodore 64 program på plata. Dette forble uoppdaget helt til et av bandmedlemmene fortalte om det i et 2009-intervju, men det virker ikke som noen faktisk har sjekket hva det er for noe før nå.

I prinsippet er det ikke noe annerledes å lagre data som lyd på vinylplate enn det er å lagre det på magnetbånd. Verre er det å få overført det til en Commodore 64. Du må i praksis få kopiert det over på en kassett uten noe særlig tap i lydkvalitet. Det er ikke lett å oppdage det på plata hvis ikke du vet hva du skal se etter heller, de har skjult det på et lite spor som er på innsiden av det evige sluttsporet på plata. Så man må for det første ha en platespiller som ikke automatisk løfter pickupen tilbake når den når slutten av en plate, og man må løfte pickupen opp fra sluttsporet og dytte den en halv millimeter innover og så slippe den ned igjen for å finne datasporet. Dermed kommer man ikke over det med en vanlig gjennomlytting. Man kan få øye på at det er noe der om man ser etter, men hvor mange gjør det da? Omstendelig som det er å få kjørt greia på en C64 så lar det seg gjøre, for fyren som driver kanalen 8-Bit Show And Tell har fått det til som antagelig førstemann. Det er ikke rare programmet det er snakk om, det er såklart meget begrenset med plass til å lagre helt innerst på en plate sånn så det er ikke stort mer enn et lite BASIC-program som skriver noe tekst på skjermen. Men det er jo en artig kuriositet da.