[Multi] Ånei! Rene Valper! (PS3, PC, 360)

#1
Sies at det er tørketid når det gjelder stortitler for tiden, eller at spillbransjen fortsatt kommer seg etter den heftige siste høsten, og det kan godt stemme, men vil du likevel ha en ny stortittel, og aldri spilte Darksiders 1, selv om det nesten er gratis for tiden, da du ikke klarte å komme over at det så ut som World of Warcraft, og det ikke hjalp at anmelderne, selv om de var enige om at det var bra, tilga deg ved å mene det ikke tilførte verden noe nytt, og du derfor ikke vil spille Darksiders 2 da det vil involvere å måtte gå tilbake på din beslutning due til din OCD på sånt, så er sannsynligvis



spillet for deg. Originalt kalt Black Lotus før Activision fant ut de kunne tjene mer penger ved å kalle det True Crime: Hong Kong, før de igjen bestemte seg for å heller prioritere Call of Duty, og droppet det, har det siden blitt plukket opp av Square Enix, og omdøpt Oneirende Valper. I presseuttalelser sammenligner Final Fantasy-skaperne det med en glorete, bortkommen verdigjenstand, og påstår det kombinerer kjøringen til Need for Speed, slåssingen til Arkham City, og skytingen til Max Payne 3 med en historie på høyde med hva Mass Effect-serien kan tilby. Med rundt 80% på MetaCritic kommer ingen hos United Front Games til å få jobb hos Irrational eller bonus av Bethesda, men om ingen akkurat er helt så entusiastiske som Squares pressetalsmann, er det ingen som synes han er helt dum heller. Hvorfor det heter Sleeping Dogs er imidlertid ikke lett å vite. Men frykt ikke! Ifølge en kinesisk film jeg så nylig er "dog" triadeslang for politimann, og da Sleeping Dogs handler om en politimann som infiltrer triaden ... så tror jeg vi har det!

Spillet kommer offisielt ut imorgen i Europa, men jeg har spilt det i noen timer, og det kan du også gjøre allerede nå ved å dra tilbake i tid og forhåndsbestille det fra den rette plassen, eller ved å tukle med VPN-forbindelser på Amazon. Jeg har ikke kommet så langt som at jeg har fått skytevåpen, så jeg kan ikke si noe om det, men ellers virker dette som et kjempesolid spill hittil. Det er stemningsfullt, det er gøy, det er variert, det er detaljert, historien er med topp stemmeskuespill, om den kanskje ikke er spesielt original, veldig motiverende—og man kan gå på karaokebar og synge. Man har sin egen leilighet og garasje hvor man kan samle på biler, klær og kameraforbindelser til ulike plasser i Hong Kong. Samtidig kan man kjøre som gal og aldri fly ut frontruten. Det finnes også en egen knapp for å gjøre noe med bremsene for å gjøre kræsj mot forfølgere ekstra effektivt. Men den helhetlige tonen er likevel til venstre for GTA hvis Saints Row er til høyre for det. De har fått med det tragiske aspektet av situasjonen vi kjenner fra gode filmer om politimenn som infiltrer kriminelle grupper, men det er heller ikke helt humørløst av den grunn. Spillet har ellers ingen flerspiller, men når du gjør sære ting, eller fullfører oppdrag, blir du hele tiden sammenlignet med andre folk på vennelisten din som spiller det (PS ingen), så hvis noen vil se om de klarer å kjøre motorsykkel på bakhjul lengre avstander enn meg, eller lignende, så er jeg på PSN.

Moralen tror jeg rett og slett er at en bør skaffe dette hvis man føler for et spill av denne typen for tiden.
 
Sist redigert:

CockMcBalls

El Sabor Professional
#2
Som nevnt tidligere har jeg forhåndskjøpt på Steam. Når låser de opp spilla forresten?
Har lest mange anmeldelser og gleder meg stort. Blir spennende å se om monstermaskinen min klarer å dra dritet i 60 fps med alt på full pupp inkl. HD-teksturer. ^^

Eneste som visstnok er kjipt med pc-versjonen er å spille med mus og keyboard, men man bruker jo 360-pad.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#3
Ble litt interessert etter å ha sett Angry Joe sin anmeldelse av spillet. Martial arts, masse referanser til Hong Kong-filmer (som Joe ikke tok), og Hong Kong ser veldig bra ut i spillet. Pluss at du kan date Emma Stone.

 

Lodin

Der Waaaah
#4
Av det jeg har sett av prompebiten minner det om Saints Row og det er jo aldri gæli. Blir å coppe når det er stille på nyhetsfronten. Når neste COD slippes eller no.
Og spillet unlocker vel en gang etter 8 i kveld. Hender det tar litt tid, men det blir nok seinest 10. Sikkert før siden dette har prioritet.

E: Blei slippi i natt ja. Jaggu.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#5
Laster ned nå, 5 gig. Kanskje jeg kan spille om et par timer :penga:

Å nei, vent...

:smugdog: fy f som jeg digger den nye linja.
 

CockMcBalls

El Sabor Professional
#6
Så er det HD-teksturene etterpå da, på 3.5 GB... godt vi har mesterraselinjer. ^^

Ellers, spilt noen timer nå og jeg liker det - veldig godt. Tok litt tid før jeg klarte å mestre slåssinga, men nå begynner driten å sitte. Tok nettopp tak i en kis og kastet han gjennom et akvarium. Så tok jeg en levende fisk fra nevnte akvarium og slo ihjel kompisen hans. Gøy.
Nettopp fått nummeret til Emma Stone så nå er det tilbake til spillet for no datings.
 
#7
Synes også spillet er veldig bra så langt. Jeg har ikke fullført mange oppdrag, og har for det meste kjørt rundt og kødda. Har aldri vært i Hong Kong, men jeg regner med at spillet har fanget essensen ganske greit - det er bråkete, stressete, levende og møkkete. L.A. Noire faila hardt når det kom til alt annet enn oppdragene, selve byen var gedigen skuffelse der ingenting skjedde. Her derimot så er det mye liv i gatene, det er brusautomater man kan bruke, det er gateselgere man kan kjøpe mat fra, det er butikker man kan kjøpe ting i (mat og drikke fungerer som damage boosts og health regen), biler som tuter og folk som roper på kantonesisk. Slåssinga fungerer bra, og det tar litt tid å sette seg inn i som kukballe nevner. Har allerede dødd et par ganger under slåsskamper, og selv om det er irriterende, er det egentlig helt greit siden de har laget et spill som er nogelunde utfordrende rett fra starten av.
 

CockMcBalls

El Sabor Professional
#8
Endelig fått hendene på noen gønnere nå, og skytinga fungerer også bra. Lønner seg for øvrig å date så mange bitches man kan, for da låser man opp forskjellig shit som er nyttig i spillet. Og ja byen er fantastisk, og ser fantastisk ut - spesielt når det regner og alle neonlysene speiler seg i den våte asfalten, veldig sexig. Klarer å kjøre spillet med alt på fullt, men da får jeg bare stakkarslige ~38 fps. Drar jeg ned AA et hakk går alt som smør. ^^
Radioen er heller ikke verst i spillet, virker som om stasjonene består av musikk fra forskjellige plateselskaper. Har iallfall sett Roadrunner, Ninja Tune og Kerrang. Sistnevnte er vel kanskje et musikkblad, jaja. Hører uansett bare på den kanalen som spiller kinesiske smørsangere.

Spill denne spille.
 
#9
Rundt ni timer inne i spillet nå. Svakheten ved skytingen er at man ikke kan slå på sakte film når man vil. Man er liksom nødt til å hive seg over et bord eller noe sånt før det slår inn, og så kan man holde det gående etter at man har landet ved å treffe bra. (Selv om den er bra for det om.) Går heller tilsynelatende ikke an å samle på ting ... Man får ha med pistolen når man løper rundt, som oftest (?), og så dukker det man ellers trenger opp når man gjør det. Berg av andre ting å samle på da. Historien har imidlertid virkelig tatt av. Etter hvert blir man uvenn med en fyr i en annen gjeng, og det viser seg at han også er politimann. De vet om hverandre, og må vel på en eller annen måte være de eneste som forstår hverandre helt, men er likevel nødt til å kjempe mot hverandre. Jeg syntes det var veldig poignant.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#11
:eng: Onanerende.
 
#16
Ferdig!

Trekker tilbake hva jeg sa. Storien tok aldri av.

Det virker hele tiden som om den skal gjøre det, og så fortsetter alt bare på samme spor, før de plutselig kommer på at det ennå er en asiatisk actionfilmklisjé de ikke har gjort og får deg torturert, sånn at spillet kan avslutte med en, må jeg innrømme, veldig intens hevnsekvens. På de små planene er spillet imidlertid forbausende godt skrevet. Dialog og sånt sitter ekstremt godt. Men når alt er ferdig og over synes jeg egentlig hele greien er fullstendig absurd. Uten å si for mye om hva unnskyldningen for at du får løpe rundt i Hong Kong og gjøre ting fortsatt etterpå er, så er det i begynnelsen en greie med at man kan avsløre en infiltratør ved at de nekter å skyte folk. Og så begynner hovedpersonen å skyte, ikke sant, og man tenker. Man, det er fordi han vokste opp med dem, og egentlig er litt som dem han gjør infiltratørjobben så godt, og nå er jo han hverken helt politi eller kriminell. Spennende. Men skytingen tar av etter hvert, ikke sant? Fordi det er denne typen spill. Det er visst uungåelig. Innen slutten deltar du i gatekriger som énmannshær med granatkaster, og etter at du har tatt sånn mange millioner folk for å fullføre det siste oppdraget, og du har kastet Den Store Stygge inn i en iskuttermaskin, så blir du bare klappet på skulderen av politiet. Hovedpersonen er en utrolig politimann, og han har også gjort mye godt for triadene, så i slutten virker det som om begge sider enkelt nok har såpass mye respekt for ham, at de vil la ham kjøre på som han hittil har gjort på begge sider av loven.

WHAT, liksom. Infernal Affairs-trilogien var bedre.

Ellers har ikke min mening om dette spillet egentlig forandret seg. Det er fortsatt et helt habilt krim-open world-spill, men nå har jeg i grunn fått nok. Gjorde en del sideoppdrag underveis, men lar det være med det.

Kommer forresten litt ikke over at noen skrev om spillet i tråden om hva man spiller for tiden, og tilsynelatende da tror det ikke er en tråd for spillet på forumet på grunn av dennes navn :D
 

demake

Seksuelt godteri
#17
Kanskje du burde sette det der i spoiler. Bare en tanke.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#19
Folk vil som regel ikke vite mer enn hva du kan trekke ut fra baksiden av spillcoveret. Twist/ turns og eventuelle blodfeite ting bør settes i spoilers (mener nå jeg)
 

Nabbe

Har fin hatt.
#20
Og jeg er da fullt klar over at denne tråden finnes. Jeg bare gadd ikke skrive i den,