Årets skuffelse 2011

Årets skuffelse 2011

  • LA Noire

    Stemmer: 12 33,3%
  • Gears of War 3

    Stemmer: 2 5,6%
  • Deus Ex: Human Revolution

    Stemmer: 2 5,6%
  • Dragon Age 2

    Stemmer: 11 30,6%
  • Dungeon Siege 3

    Stemmer: 3 8,3%
  • The Elder Scrolls V: Skyrim

    Stemmer: 4 11,1%
  • Bodycount

    Stemmer: 1 2,8%
  • From Dust

    Stemmer: 0 0,0%
  • Saints Row The Third

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    36

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#1
Akk og ve, i blant opplever man enorme skuffelser, som en grandis med for mye grandis, å bruke windows etter osx eller at on-night standen begynner å blø men hva er vel verre enn å bli lovet en fantastisk spillopplevelse når det overhodet ikke lever opp til forventningene? Ikke mye, og de største skuffelsene i året som gikk er:



LA Noire:



Gears Of War 3:



Deus Ex: Human Revolution:



Dragon Age 2:



Dungeon Siege 3:



The Elder Scrolls V: Skyrim:



Bodycount:



From Dust:



Saints Row the Third:




Ikke alle dårlige spill, men (nesten?) alle skuffelser. Men hvem skuffet mest? Stem i pollen.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#2
Årets skuffelse for meg er hvor lite spilling det ble på meg i 2011. :penga:

Har ikke testa ett eneste ett av de spillene der
 

sheriffen

humre humre
#3
Mange vil nok stemme Dragon Age 2, for dæven det var en skuffelse.

Stemmen min derimot går til LA Noire. Faen for noe forbanna kjedelig dritt det ble til. Aldri før har noe som startet så bra avslørt seg som et jævla drittspill. Alle kapitlene er helt like. Avhørene er helt dritt. Byen er helt død. Man trenger ikke tenke. Det er som å spille et spill der hele spillet er tutorialen. Synd, for det er i utgangspunktet Et Kult Spill. Jeg storkosa meg i starten og etter noen oppdrag tenkte jeg at "dæven det blir fett når spillet virkelig starter". Også gjør det ikke det. Det er bare samme driten igjen og igjen uten noe variasjon.
 
#4
Av spillene jeg har spilt på lista her, er det Saints row 3 og LA Noire som skuffer mest. Skyrim var helt OK, men på ingen måte en skuffelse på lik linje med de to andre. Stemmen gikk uansett til LA Noire - jeg visste at SR3 kom til å være sånn ca. midt på treet, men forventet et knakende godt spill da jeg kjøpte LA noire.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#5
Ble skuffa av et par på lista her, for eksempel Bodycount (hey, opplegget var knall da jeg hørte om det) og Dragon Age 2 (fortsatt ikke kjøpt, noe som er mot normalt for min del når det gjelder Bioware). Saints Row 3 syntes jeg ikke var noen skuffelse selv om det ikke akkurat satte fyr på verden, det gjorde det som sto på eska (her har vi også Dungeon Siege 3 og Gears of War 3). From Dust var årets mest chill spillopplevelse, på godt og vondt. Human Revolution og Skyrim er nok bare trollings, og da står vi igjen med... LA Noire. Fy faen, spillverdenen er så utsøkt modellert, skuespillerne gjør det beste de kan med materialet de har fått, og så... nei. Mekanisk sett et jævla takras. En GTA-freeroam-greie som er med bare for å vise fram byen uten egentlig å tilføre noe annet enn begredelige jaktsekvenser til fots og i bil, og et slags adventure-gameplay som ville vært krøkkete i 1996. Ja, og at det kom fram i ettertid at han Mad Men-kisen som har hovedrollen fikk utdelt andre instrukser til skuespillet sitt enn det spillerne får vist på skjermen, er jo et hint om at noe har gått helt over styr. Påkostet surr ass.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#6
Jeg klarer faktisk ikke stemme, vet ikke helt. Jeg liker skyrim, men er også litt skuffet over det. Samme med de andre jeg har spilt på lista. Det er litt sånn både og. så nei. klarer ikke.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#7
Jeg har nettopp starta på Dragon Age 2, så vi får se. Skyrim viste seg å fortsatt være kjedelige greier, så DA2 har konkurranse.
 
#8
Det er gøy nok, men var definitivt en skuffelse: Skyrim. Hadde håpet på noe nærmere Morrowind, men fikk et noe forbedret Oblivion med enda verre writing.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#10
Gears 3 for min del, startet ok men det gikk fort Til Faen og føltes tynnslitt og kjipt ut i forhold til de to forrige. DLC-campaignen trakk litt opp da, men egentlig satt man bare igjen med følelsen av at det skulle vært spillet til å begynne med.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#11
Er nok ikke det. Var overhodet ikke noe gøy å spille det ødelagte greiene der, var bare en frustrerende og forferdelig opplevelse.
Nei. Du tar feil. :)
 

Lodin

Der Waaaah
#12
Valget står mellom Saints Row The Turd og Dragon Ræg 2 så da blir det sistnevnte. SR3 er fortsatt et bra spill som har gitt meg mye glede, men sammenligna med 2 er det eeeh. Det lever ikke i nærheten opp til tidenes beste sandkassespill. DA2 er derimot bare rett og slett veldig dårlig. Jeg syntes ikke orginalen var veldig engasjerende, men det var et jævlig bra RPG av den gamle skolen med mye smart modernisering. De pælma alt det ut av vinduet når de laga oppfølgern for å selge til dumme konsollbabbyer og det funka etter sigende ikke salgsmessig.
Akkurat som Yeti gadd heller ikke jeg coppe det.
Forøvrig fint at ingen nominerte Duck Nukkum. Det var og no bajs, men det regna vel alle med innerst inne.
 
#13
Står mellom Bodycount og Gears 3 for min del. Sistnevnte fordi det stort sett er det samme som forrige spela pluss uinteressann historie. Som å stange hodet i veggen. Bodycount fordi spirituell oppfølger til Black, du liksom. Elsket Black. Dette var som å styre sirup.
 

CockMcBalls

El Sabor Professional
#17
Slenger meg på L.A. Noire. Er forsåvidt enig i det meste som har blitt sagt i denne tråden, men samtidig var det et eller annet der som gjorde at jeg syntes det var interessant nok til å fullføre det.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#18
Jeg er storfan av Dungeon Siege, så jeg var ganske hype når ryktene om DS3 begynte å dukke opp. Derfra bar det bare nedover - ikke samme utviklerne, designet for konsoll og gamepad, ferdiglaga figurer du må velge mellom, forenklet loot og skillz, fokus på story og voicede kuttescener som er så ræva at man skipper dem uansett, uffameg.

Har spilt igjennom DS2 flere ganger, med og uten mods, men kom meg ikke gjennom første kapittelet i DS3.
 

Nabbe

Har fin hatt.
#19
Dragon Age 2.

Gidder ikke skrive noe mer enn det jeg allerede har skrevet her.