Ødelagt disc

#1
Da jeg kjøpte Ninja Gaiden på fredag, satt jeg spillet rett fra coveret og inn i Xboxen min. Jeg spilte i noen timer, før jeg la meg, og dagen etter virket ikke spillet noe mer. Det nektet å starte. Da jeg tok ut spillet viste det seg at det var et ganske stort hakk i det. Spillet var forseglet da jeg kjøpte det og jeg så ikke etter om det var hakk i spillet før jeg satt det inn. Jeg la merke til at lasern bråket noe voldsomt mens jeg spilte det.

Så det jeg lurer på, er om hakket kan ha kommet mens jeg spilte, og om jeg i såfall har rett til å bytte det? Så vidt jeg vet er det kvalitetskontroller for slike spill, så jeg antar at det ikke ville sluppet gjennom disse kontrollene med et så tydelig hakk.

Alle råd om alternative løsninger settes også pris på.
 
F

Fanta Boy

Gjest
#2
Har ikke løsninger, men noen har erfaring med t Xbox hakkmer opp spilla. Hvilken verson har du 2001 modelen eller en nyere??
 
#3
Brodern hadde det samme problemet med PS2'en sin.. Butikkene er byttepliktige hvis konsollen ødelegger spillet faktisk.. Tru det eller ei.. Brodern bytta inn X antall spill X antall ganger før han fikk seg en ny maskin.. Hvis ripa går rundt disken er det konsollen som ødela den.. De i butikken veit dette (skal vite iallefall) og skal bytte inn spillet..

Lykke til
 
#4
Ripa går ikke rundt discen. Den er ganske kort og bøyer seg i en halv sirkel mot midten.

Vet ikke hvilken versjon Xboxen min er, men den ble kjøpt i år. Halo og Midtown Madness 3 bundle.
 

Lodin

Der Waaaah
#5
Stikk tilbake der du kjøpte det og be om å få bytte. I følge skaden du beskriver høres det ut som en produksjons feil og du har da full rett til dette.
Bare pass på å være høfflig, men bestemt. Diskapene har fra tid til annen en lei tendens til å ville snytte kundene.