[Multi] 1CC tråden (SHMUPs og Run&Guns)

ganon

The Boshy
#1
En ganske selvforklarende tråd. Det er populært med cheevos, men for SHMUPs og Run&Guns er det bare en cheevo som gjelder, nemlig 1CC.

Jeg er inne i en bullet hell periode med Enter the Gungeon som den største tidstyven de siste ukene. I fjor gikk det for det meste i Metal Slug serien samt Danmaku Unlimited 3 og Devil Engine. Det har kommet en hel bråte SHMUPs til Switch og både jeg og Buggz venter på at fysiske eksemplarer av Razion EX skal dukke opp i postkassen. Jeg har nylig også bestilt Caladrius Blaze fra Play-asia som skal være meget bra. I dag derimot har jeg tatt noen runder i Blue Wish Ressurection og det kan du også! Det er et gratis SHMUP til PC som tar ca et kvarter å skyte/dodge seg igjennom.
Jeg kom meg igjennom på 1CC på heaven (easy) på første forsøk, men brukte en continue når jeg prøvde på normal etterpå. Tror jeg skal knekke det på et par forsøk til.

Lenke til å laste ned Blue Wish


Anmeldelse i videoen over og kanalen generelt anbefales varmt hvis man er på utkikk etter skjulte skatter i SHMUP sjangeren!

Her har noen laget en liste over en rekke SHMUPS man kan vurdere 1CC i.

Og til slutt en video med noen gode spill å dyppe tærne i om man ikke har gitt sjangeren en sjanse tidligere:

 
Sist redigert:

ganon

The Boshy
#2
Jeg har tilgode å 1CC Blue Wish, men kom over noen andre spill som ikke bare frister, men også er gratis!


SHMUP Junkie viser frem noen veldig stilige spill i videoen og Kaikan, Cho Ren Sha, Spolous, Radio Zonde og Bike Banditz blir de neste jeg skal prøve meg på.

Alle spillene samt rundt 200 andre gratis SHMUPer kan lastes ned HER