4. oktober 2014: RetroN5 lanseringsfest i Sandefjord!

ganon

The Boshy
#1
RetroN5 er for de som ikke vet det en ny konsoll for å spille gamle spill. Her kan dere se hva det går i:


Spillmuseet, NerdAlert og kaptenkrok.se har samarbeidet om dette arrangementet og med tanke på hvor gjennomført retromessen var så er jeg sikker på at dette blir stas. Jeg var så heldig at jeg fikk prøve RetroN5 på retromessen og ble veldig imponert. Nå har det seg slik at kaptenkrok har fått tak i 50 konsoller for festen og det er førstemann til mølla.
Jeg fikk min sikret tidligere i dag, MEN det er ikke sikkert at jeg kan komme og hente den... Jeg kjøpte den som en pakke som innebærer gratis inngang, mat og drikke. Hvis noen her føler for å bruke billetten min og hente konsollen hvis jeg ikke kan dukke opp så hyl ut. Jeg får nok greie på det en av de nærmeste dagene.
Her er litt(mye) mer info+ link til hvor DU kan skaffe deg en konsoll til lanseringen:

http://www.spillmuseet.no/2014/08/2...ellom-spillmuseet-nerdalert-og-kaptenkrok-se/

NB: Datoen er ikke 100% sikker.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#4
Uten å sjekke link, hva er prisen?

Glem det. Bestilt, satser på at jeg får tatt turen til Sandefjord for å plukke opp
 
Sist redigert:

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#5
Uten å sjekke link, en hardware-emulator med tilsynelatende crap kontroll?
 

Jante

privileged CIS shitlord
#6
Features

* Multiple System Compatibility: The RetroN 5 allows you to play your favorite NES, SNES, Super Famicom, Genesis, Mega Drive, Famicom, Game Boy, Game Boy Color, and GBA cartridges on one system. You can also play Master System games with the use of the *Power Base Converter.(*sold separately.)

* Graphical User Interface (GUI): A brand new GUI Menu that gives access to features and the ability to customize your gaming experience on the screen

* HDMI Output: The HDMI output will upconvert the signal to your HDTV with a maximum output resolution of 720p.

* Save/Load States: Save or load your games at any point during gameplay, with 10 save slots for each game.

* Video Enhancement: Customize your video settings with the variety of different filter and shader effects, including scanlines.

* Audio Enhancement: Utilizing Audio Interpolation, the RetroN 5 will produce a smoother, crisper sound output.

* Cheats: Pre-built cheats that can be accessed at any point during gameplay for most games.

* Bluetooth Wireless Controller: Utilizing Bluetooth technology this controller has a range of up to 30 feet and features a microswitch directional pad, two programmable macro buttons, and a Home button for quick-in game access to features.

* Original Controller Ports: 2 original controller ports (6 total) for each platform

* 100% Compatibility: The RetroN 5 will play both PAL and NTSC cartridges. CIC lockout chips and FX chips are no longer going to be an issue, as we aim to achieve 100% compatibility with all cartridges. *Power Base Converter sold separately.
:eng:
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#7
Ser ikke gleden. Men for all del.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#8
Tenker det er en billig og grei måte for meg å endelig spille en del spill jeg ellers måtte kjøpe en drøss med konsoller til. Så, for mitt bruk passer det ypperlig
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#10
Det er det den har. Maskina er en Android-dings som laster inn kassettene du plugger inn, dumper dem og lar deg spille via emulator. Tipper det tar omtrent en halvtime å fikse sideload som lar ALL_RETRO_CONSOLE_ROMSETS.torrent gjøre nytte for seg.
 
#11
Det kommer ikkje frem av hypen, den er ikkje særlig lekker heller. Og kontrollen? Emulatorer kan uansett ikkje påberope seg 100% kompatibilitet uten heftig maskinkraft?

Er ikkje heile poenget med å spille med originale kassetter å beholde den autentiske følelsen med sjølve maskina, kva er vitsen med denne når den uansett kun emulerer? Er det ikkje meir komfortabelt å ha stuepc?
 
Sist redigert:

Kleevah

Livsfarlig amatør
#12
Jeg forstår ikke greia jeg heller. Er man purist vil man jo ha ekte HW på en solid CRT, og hvis man ikke bryr seg er det vel ekstremt mye lettere å bruke en PC eller android-device med RetroArch og noen snasne shadere?