60Gb Ps3 vurderes solgt.

fieron

Plukker opp støvet ditt
#1
Vurderer å selge Ps3'en min siden den ikke sender ut Bitstream til recievern. Altså, den sender kun ferdig dekodet HD lyd til recievern, jeg vil at recievern ska gjøre den jobben selv. Derfor ønsker jeg å kjøpe meg en Slim som klarer den jobben :) Så hvor mye kan en førstegenerasjon Ps3 gå for? For de som ikke veit (regner med alle her inne gjør det?), så kan 60gb versjonen spille "alle" ps2 og ps1 spill, har 4 usb innganger og minnekortleser.

Kjøpt på Elkjøp på Årnes i Nes kommune. Kvittering følger med, den er dog noe vanskelig å lese, men det går :) Hadde en lebomade som smelta på kvitteringa faktisk... Kan også bytte i en Slim.
 
#3
Du får lett 3000 for den, garantert ein slim i bytte.

Ser ein på finn som prøver å selge sin for 6000, den prisen der trur eg du kan gløyme.. ;)
 

fieron

Plukker opp støvet ditt
#4
3000,- sier du? Er jo en god pris det. 6000,- er vel drøyt ja, da kan man jo kjøpe en ps3, ps2 og en psp. Nytt. Er litt usikker på om jeg vil, Ps3'en gjør jo en fin fin dekodingsjobb den, eneste er at det kun står multichannel og ikke DTS-HD etc. på recieverskjermen. Dessuten har jeg Persona 4 som jeg vil spille litt før jeg eventuelt selger.. Vel, det er jo ikke verre enn å koble opp Ps2'en igjen hvis det trengs. Må bare bestemme meg for hvilke konsoll jeg skal spille på, er jo litt klunder å flytte over Saves.

Uansett, takk for prisantydning :) sjekka kvitteringa, ga 5500,- for den. Lenge siden Ps3 var så dyrt, men kan huske den holdt seg godt i pris.
 
#5
Dersom du er usikker på om du får den lyden du skal ha, få lånt deg ein slim og vurder om du faktisk hører forskjell.

Skjønt, personlig synes eg den gode gamle PS2'en med komponentkabel gav bedre bilde på min fullHD LCD 40" enn via PS3-typen du har. Hadde den sjølv, solgte den mens eg fortsatt fekk full pris for den. Hadde forsøkt det også var eg deg. ;)
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#6
Om han bitstreamer lyden til receiveren eller lar PS3-en dele opp lyden og sende ferdig oppdelt informasjon til receiveren (såfremt man har stilt inn oppsettet sitt i PS3-en selvsagt) finnes det ingen forskjell på. Noen vil selvsagt betale ekstra for å få se TrueHD-logoen i receiverdisplayet..
 

fieron

Plukker opp støvet ditt
#7
Dersom du er usikker på om du får den lyden du skal ha, få lånt deg ein slim og vurder om du faktisk hører forskjell.

Skjønt, personlig synes eg den gode gamle PS2'en med komponentkabel gav bedre bilde på min fullHD LCD 40" enn via PS3-typen du har. Hadde den sjølv, solgte den mens eg fortsatt fekk full pris for den. Hadde forsøkt det også var eg deg. ;)
Full pris som i dagens pris ja? Ja mulig. Er faktisk helt enig med deg ang. komponent på Ps2! Det syns jeg ble bedre enn det Ps3 leverer av grafikk på Ps2 spill. Finner det ganske merkelig, siden Ps3'en har samme fysiske chippen (ikke?) som Ps2, i tillegg til alt mulig bildebehandlingsdrit som kantutjevning og oppskalering. Men man kan ikke benekte fakta! :p

Buggz
Om han bitstreamer lyden til receiveren eller lar PS3-en dele opp lyden og sende ferdig oppdelt informasjon til receiveren (såfremt man har stilt inn oppsettet sitt i PS3-en selvsagt) finnes det ingen forskjell på. Noen vil selvsagt betale ekstra for å få se TrueHD-logoen i receiverdisplayet..
Det er ingen forskjell nei? Er vel sant det, signalet er jo heldigitalt fra begynnelse til slutt. Er ingen DAC eller noe inne i bildet der. Så sålenge signalet blir dekodet, kommer vel lyden ut likt.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#8
DAC-en ligger i receiveren enten du bitstreamer eller ikke, så hva kommunikasjonen mellom PS3 og receiver angår er det heldigitalt ja, det stemmer forløffende.
 

fieron

Plukker opp støvet ditt
#9
Siden jeg ikke gidder å google og håper på å få servert svaret på et sølvfat. Hva er da egentlig forskjellen mellom Bitstream og LPCM?