Ace Combat: Assault Horizon

CyberK

Finner ikke på noe.
#1
Nytt Ace Combat er på vei til PS3/X360! :pirate:


Også denne gangen vil vi befinne oss i den "virkelige" verden, og traileren kan avsløre at det ikke bare vil bli jagerflyging, men også helikopterflyging og arbeid som MG-skytter i sidedøren på helikoptere. Mye ny fysikk er involvert om man skal dømme etter traileren, blant annet langt mer avanserte aerobatiske manøvre som Pugachevs kobra og bygninger som raser sammen når de blir truffet. Nedskutte fly er nå også en reel trussel som du ikke har lyst til å suge inn i jetmotoren din. Det virker som alt blir mye mer nærgående og "personlig" enn før, jeg tipper de kjører litt sånn reboot av AC etter et nr. 6 gjorde det så dårlig.

Uansett, traileren pumper nok adrenalin til at den kan brukes for livredning av folk med hjertestans.

Offisiell side.
Wiki-side med mer info.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#2
Syntes jeg så et helikopter gjøre et barrel roll. Liker'e.

Har spilt veldig få flyspill siden mitt første, Flight Simulator 95 med Joystick. Eneste jeg husker på sittende rævv er Star Fox, som var knall, og Hawx, som ikke var helt knall.
Ikke så mye det å skyte ned andre fly som tiltrekker meg til dette, heller det at vi kan rase bygninger. =D
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#4
Det, vil jeg og. Har ikke spilt flyspill siden Air Combat på PS1 og det hadde jeg det skummelt mye moro med, dette blir bra! Vil ha coop. Er det coop?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#5
Greit, det der er ikke Crimson Skies (den beste flyspillen), men det så jaggu ut som must-buy likevel. Regner med folk skal ha det til Xbox?
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#6
Nei skal ha det til Xbox 360 hehehe

Edit: Iaffal om det er noen form for multiplayer som det ikke står noe om på den wikisiden.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#7
Det var multi i Esskamp VI så jeg går ut ifra at det blir det i Angrepshorisonten og.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#8
Jeg var bekymret for at all maset med å sette den i vårt univers ville vingeklippe moroa, men det er tydelig at de ikke lar seg affisere i det hele tatt av hva som går an i virkeligheten. :D Kommer til å kjøpe denne spillen. (På PS3.)
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#10
Glemte å skrive om det i forrige uke, men nå har jeg altså prøvd demoen. Det ene oppdraget er et flyoppdrag, og det er ganske klassisk AC med en ny ting: En forfølgelsesmodus der du er up close and personal med et eller annet bossete fiendefly. Det funker ganske greit, når man først er i forfølgelsesmodus er det knall men det kan være litt knot å komme seg inn i det. Mye mer vekt på å kjempe mann mot mann og fly mot fly enn før.

Det andre oppdraget var med helikopter og det var helt greit flyging rundt og blæsting av opprørere på bakken med unntak av en ting: For å rulle unna inkommende missiler må man trykke L1+R1, samtidig som knappen for å avfyre en burst med raketter er R1. Du aner ikke hvor mange raketter som fløy virkningsløst ut i luften mens jeg forsøkte å unngå missiler. Verre enn det så er det et punkt i oppdraget der du må være veldig forsiktig med å ikke treffe en heltefyr på bakken mens du plukker av fiender med maskingeværet ditt. Ganske tricky når hajis driver og skyter missiler på deg hele tiden. Tror jeg måtte restarte fra checkpoint tre ganger fordi vår mann på bakken ble splætta av raketter jeg fyrte av mens jeg forsøkte å dodge missiler. RAEG.

Men hallo, jeg kommer til å kjøpe spillet likevel.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#11
Okok, nå har jeg (som lovet) kjøpt spillet og rundet singleplayer. Siden jeg er idiot-heavy fanboy er dette selvsagt det beste spillet siden Metal Gear Solid 4. Anyways, jeg skrev litt om mine tanker rundt spillet på min bloggeaktige greie. Dette blir vel delvis Spillskrivestua-materiale, men denne tråden er mer naturlig. Obs: Fifty Six Kay Warning. (Det er på engelsk.)
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#12
Anbefaler dere klikker på den, så fort jeg har fem ledige minutter må dette kjøpes, høres sjef ut. Og la meg bare:

The new stuff is generally good, and the old stuff is classic Ace Combat, the kind of game where when you get shot down you pound the sofa pillows and shout “I’ll get you next time, Markov! AGAIN!”.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#13
Har også lyst på det der, men :penga:

Får se etter hvert.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#14
Joda, nå er det "etter hvert". Det vil si at Ess Kamp: Angrep Horisont Begrenset Utgave går for femten pund pluss frakt hos Zavvi. Når det er sagt spørs det jo om det er noen vits i å kjøpe spillet, basert på brukeromtalen:
Awful clone of HAWX. Avoid.

[...] This game wanted to be Ace Combat: Modern Warfare. What we got was a poor clone of HAWX, which is pretty shocking since HAWX wasn't that great to begin with...
Uten at jeg er heeeelt sikker, tror jeg muligens han har bomma litt her. Nuvel.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#15
Det har vært på det tilbudet der ganske lenge, så jeg slo til da, og. Har spilt det i ca. en time, og det... Jeg vet ikke. Ikke at jeg vet helt hva jeg forventa heller, men.