Adgang til Mesterrasen

#1
Hei, lenge siden gitt.

Slenger ut noen specs og en pris, om de med minst mulig kompetanse kunne gitt sin mening så hadde det vært stas.

Målet er jo å kunne spille ting på maks-ish i en stund i 1080P. Bruker skjermen i stua så høyere oppløsning er ikke mulig rett og slett.

Det tok meg en fet stund før jeg begynte å grine over det, men nå er jeg lei av å spille på gammel maskinvare (Konsoll jadda).

Så:

Chassi: Fractal Design Arc Mini mATX Black
PowerSupply: Corsair CX 600W V2 80+
SSD: Corsair 120GB SSD - Force 3
Moderkort: MSI H77 - Socket 1155 - H77 - mATX
Telefonsupport: Support ingår i 2år ( endast svenska )
Processor: Intel® Core i5 2500K - 3.3GHz - 6MB
RAM: Corsair 16GB DDR3 1600MHz
Harddisk: Seagate Barracuda 1TB - 7200RPM
Optisk lagring: Samsung 22X DL
Grafikk-kort: NVIDIA GeForce GTX 670 2GB GDDR5 (965Mhz)
Lydkort: Yes
Nettverk: 10/100/1000 Mbps
Tilknyttninger: 2xDVI, HDMI, Displayport
Operativsystem: Windows 7 Home Premium 64-bit
Annet: Microsoft SideWinder X4 Keyboard - SteelSeries
Kortleser: Nej​
9999.-


Hva tycks?
 
#3
We`re all good then. Jeg har ikke fulgt med på pc hardware siden 2006, og det skjer jo litt på den tiden i grunn. Leste meg nok opp på skjermkort til å komme frem til at det var gode saker. Men resten, eller sammensetninga av komponentene er noe annet..
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#4
Noen vil sikkert gnurre litt over et Sandy Bridge-oppsett (forrige generasjon fra Intel), nå som Ivy Bridge er på markedet, men ytelsesforskjellen (om man ser bort fra den innebygde grafikkbrikken, som du uansett ikke skal bruke) er minimal. Litt mer usikker på telefonsupport bare på svensk, men men.
 

Lodin

Der Waaaah
#6
Poenget var at den der maskina kjører hva som helst greit de neste åra. Skjermkortet kunne sikkert vært hardere, men det spiller ikke så stor rolle.
 

Terje

mostly harmless
#7
600W strømforsyning virker ikke som mer enn akkurat det som trengs. Det rekker sikkert fint til alt det der, men du kan sansynligvis ikke putte inn noe særlig mer greier senere uten å trenge mer saft. Om du skulle ha i tankene å putte inn et skjermkort til eller noe en gang i fremtiden.
 
#8
Nå skal det sies at kepler og sandy/ivy bridge har veldig lavt strømbehov i forhold til tidligere generasjoner.
Kanskje 300 watt til sammen på full load+overklokka.
600W holder i massevis i disse dager.
 

Terje

mostly harmless
#9
Så diverse komponenter er blitt såpass mye bedre på forbruk allerede? Der kan man se. Da jeg satte sammen min for tre år siden var 600W akkurat nok. Valgte den likevel vel vitende om mulige fremtidige problemer. Regna ikke med at dette hadde endra seg så veldig, utviklinga hadde jo gått andre veien i ganske mange år den gangen. Men innrømmer at jeg ikke følger med på utviklinga unntatt rundt tiden jeg bygger selv.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#10
Effektbehovet til Intels prosessorer øker dramatisk ved overklokking da.
 
#11
Jeg hadde også for meg at 600W var akkurat nok, men da lærte jeg det.

Maskina er hvertfall bestillt, så får vi se. Tenker jeg skal begynne med litt BF3, no C2 etc for å se hva maskina yter i poppis-AAA gaemz. Forslag til andre tunge spill/benchmarks jeg kan teste maskina litt med?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#13
Øhm. Sniper Elite V2, virkelig? Jaja. Kan godt hende jeg bare har verdens beste GTX570, hva vet jeg. Uansett, Metro 2033-benchmark på Frontline er jo en som pleier å være med hos Digital Foundry og Tom's Hardware, ennå ingen maskin jeg har sett som har klart helt jevnt 60fps på maks der.
 
#14
Øhm. Sniper Elite V2, virkelig? Jaja. Kan godt hende jeg bare har verdens beste GTX570, hva vet jeg. Uansett, Metro 2033-benchmark på Frontline er jo en som pleier å være med hos Digital Foundry og Tom's Hardware, ennå ingen maskin jeg har sett som har klart helt jevnt 60fps på maks der.
Det er faktis ganske krevende, tydeligvis :) om du fixer litt i .ini filen kan du maxe det.
GTX 690 min sliter veldig på 2560x1600 med alt på D;
 
#15
iCEnhancer til GTA IV ryktes også å være en bra måte å teste maskinen litt. GTA IV er kanskje noen år nå, men herregud så fint det ser ut med den modden.