Alone In The Dark

Scary Paladin

Ukjent herremann
#1
Utgiver: Atari
Utvikler: Eden Studios
Sjanger: Survival, Horror, Action, Eventyr
Spillere: 1
Utgivelse: 20/6-08
Plattform: PS3, PS2, X360, Wii, PC (Litt senere på PS3)

IGN har fått en hånd på spillet og jeg har en kjapp oppsummering:

Spillets menyer skal være ganske likt hva man finner på en DVD Etter en liten stund skal man kunne velge mellom flere episoder på henholdsvis 30 - 40 minutter. Hvis spilleren laster inn et lagret spill vil han få se en liten oppsumering av hva som har skjedd så du ikke glemmer noe. Noe av det samme skjer når du avslutter: du vil få en kjapp teaser på hva som venter deg i neste episode. Hvis du tenkte "Hvorfor ikke hoppe rett til slutten med en gang?" har de tenkt såpass langt og laget en sperre som gjør at du ikke kan spille den delen før X% av spillet er gjennomført.

Alle overflater har fått en brennbarhets faktor og flammer vil nå spre seg dynamisk mens du spiller. Som IGN sier: "En stol er et bra våpen, men en brennende stol er bedre." Så da kan du vel gjette hva som skjer hvis du heller brennbar veske på noen kuler. Hvis du har et tilfeldig slagvåpen vil du kunne bruke den høyre analoge stikka til å gjøre forskjellige slagkombinasjoner (hvis jeg husker rett), mens hvis du har en pistol vil kontrollen være lik de fleste spill.

Du vil bli kastet inn i Central Park i NYC etter et lite race i gatene i Manhattan. I begynnelsen kan du ikke gjøre så mye, men etter litt spilling vil du kunne utforske hele parken. Og det var noe som skulle bli utrolig gøy for de som bare må gjøre alt et spill har å by på.

Diskuter.




Kilde: IGN
 
#2
Kjøper dette, det som gjenstår å se er hvilke forskjeller 360/PS3 og Wii versjonen har. Blir nok helt sikkert til 360 jeg kjøper det, og det blir nok en spennende spillopplevelse.
 

Lodin

Der Waaaah
#3
Atari har enda ikke gitt oss noen god grunn for hvorfor Edward Carnby lever i vår tid og har tatt barten. :piske:
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#4
Jeg er så kul at jeg har spilt dette. Vet ikke hvor mye av notatene mine som er interessant, men for det første er ikke bilkjøringen ubrukelig, noe det har en tendens til å være i ikke-bil-spill (Jason Bourne, jeg ser spesielt på deg). Bilbrettet ar forsåvidt ganske underholdende, og tok meg noen forsøk ettersom det skjer en masse greier på skjermen som gjør at det føles veldig levende. Når man dauer oppdager man jo at alt er scriptet, så bare å memorere ivei!

Prøvde ikke å sloss uten noen form for våpen, så vet ikke hvordan det funker, men når man har et objekt i hendene svinger man analogstikken som man svinger objektet. Et eksempel er stolen man kan tenne på svinger man den i noen flammer. Husker jeg ikke feil må også fiender tennes på for at de skal dø ordentlig (er en type zombie-overhuman-virus-infested-alien-million gammelt-monster type fiender, som egentlig var ordentlige mennesker). Er også andre monstre som kan skytes, og en del av de har forskjellige egenskaper som gjør at de må "angripes" på forskjellige måter.

Skytingen var fin såvidt jeg husker, og inventory greia (åpner jakka, og der henger det du har på deg) funker fint. Det meste kunne kombineres, som gjorde at det var forskjellige innfalsvinkler på problemløsning. Ellers var det også en del spennende måter å åpne lukkede dører på, når man må forbi f.eks. elektronisk låste dører. Vil ikke si hva det er, for da ødelegger jeg puzzlenen.

Edit: Burde kanskje nevnes at dette var den siste betaen, og ikke det ferdige spillet.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#5
Med et fæncy dynamisk flammespredningssystem så må vel nesten Wii-versjonen (og PS2, sikkert omtrent likt) være rimelig gimpa i forhold til 360 og PS3? Multiplatform-spill irriterer meg enda mer enn før, fordi nå er det ikke engang snakk om likeverdige utgaver av et spill.