Amazon: PSP hits UK on 18 March at £180!

#1
UK online retailer names the date and price of Sony's handheld but is it rumour or reliable fact?


Has the world's biggest online retailer heard something the rest of us haven't - or could Amazon be sailing up a foul-smelling river without a paddle? For, in a shock move today, Amazon.co.uk has started taking pre-orders of Sony's PSP and puts the price of the machine at £179.99 while proclaiming the release date as 18 March.

So the question needs to be asked: has Amazon.co.uk revealed the UK price and release date of PSP before Sony have officially confirmed either or have they arbitrarily chosen a Friday in Sony's selected month of March? We'd love to know but a call to Sony hasn't yet yielded any kind of comment on the subject.

Meanwhile, a quick glance at Amazon's page for the DS shows that, so far, they still haven't placed a price or a date on the rival Nintendo device, so you can make of that what you will.

PSP will be launched in the UK some time in March

Kilde: Gamesradar


Dyr pris synes nå jeg.
 

Kilik

Lokal moderator
#3
Eurogamer snakker om 25.mars og antatt pris er £129.99, ca. 1500 kr, det samme som DS vil koste her i Europa:

The expected release date for the unit is thought to be March 25th, although Sony has yet to set that in stone. Pricing details are also unconfirmed at present, but the smart money is on the unit costing around £129.99 - the same expected SRP as the Nintendo DS, which is set to launch at the same time
http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=57533
 
#4
£129.99 var veldig billig ... Det er jo billigere enn hva den selges for i Japan. Er det realistisk? Riktignok kan prisen synke i Japan, men da går vel Sony bare med tap på salg av maskinen?

£179.99 som nevnt over virker faktisk mer realistisk. Men om prisen faktisk blir så lav som £129.99 fra lanseringen, så kanskje jeg plukker opp en i løpet av året.
 
#5
Opprinnelig skrevet av Psycho Mantis@07.01.2005, 18.43
£129.99 var veldig billig ... Det er jo billigere enn hva den selges for i Japan. Er det realistisk? Riktignok kan prisen synke i Japan, men da går vel Sony bare med tap på salg av maskinen?

£179.99 som nevnt over virker faktisk mer realistisk. Men om prisen faktisk blir så lav som £129.99 fra lanseringen, så kanskje jeg plukker opp en i løpet av året.
159811​
Hvor mye selges den for i Japan?
 

Kilik

Lokal moderator
#6
Opprinnelig skrevet av Psycho Mantis@07.01.2005, 18.43
£129.99 var veldig billig ... Det er jo billigere enn hva den selges for i Japan. Er det realistisk? Riktignok kan prisen synke i Japan, men da går vel Sony bare med tap på salg av maskinen?
Det er ikke like billig som i Japan. Lanseringsprisen i Japan er i følge Gamespot ca. $185 dollar, altså rundt 1200 kroner. Tipper du blandet pund og dollar her...

Men uansett meget billig til å være Europa ja. Et sted mellom 1500 og 2000 kroner er nok realistisk lanseringspris her til lands.
 
#7
Opprinnelig skrevet av Kilik+07.01.2005, 19.38-->
<!--QuoteBegin-Psycho Mantis
@07.01.2005, 18.43
£129.99 var veldig billig ... Det er jo billigere enn hva den selges for i Japan. Er det realistisk? Riktignok kan prisen synke i Japan, men da går vel Sony bare med tap på salg av maskinen?
Det er ikke like billig som i Japan. Lanseringsprisen i Japan er i følge Gamespot ca. $185 dollar, altså rundt 1200 kroner. Tipper du blandet pund og dollar her...
159850​
[/b]
Ah, sant det (tenkte vel ikke over at dollaren var så lav nå). Men uansett blir det billigere enn hva jeg antok, om ca. £130 blir prisen.
 
#8
Nå har jo amazone uk satt utgivels datoen på snake eater til 29 juli, så jeg tar denne informasjonen med en klype salt