amerikansk super nintendo

#1
har omsider fått igang den amerikanske snesen min. Men det blir bare svart hvitt og dårlig lyd, jeg bruker forøvrig vanlig antenne kabel. Noen som vet om det vil vises riktig hvis jeg bruker scart kabel istedet?
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#2
Vanlig antennekabel? Jeg trodde de ikke hadde slikt i USA. Men hvis du har en N64 eller GameCube er det jo bare å teste med den kabelen.
 
#4
kan jo ha noe med tv'en din å gjøre. kanskje den ikke støtter 60 HZ ( er det ikke det de bruker i statene da )
 
#5
den støtter 60hz, har spilt med 60hz mange ganger før. Jeg tror det kan ha noe å gjøre med den antenne kabel greia, bare håper at en scart kabel vil fungere

Er det noen som spiller med amerikanske konsoller?
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#6
Err, det jeg sa om antennekabel stemte ikke nei. Det er bare versjon to i USA (den smale) som ikke har RF-ut.
 
#7
dette er versjon 2. Men den har en sånn dings bak som gjør at du kan koble til antenne kabelen. Der prøvde jeg med den norske, og fikk opp bildet men det er svart hvitt
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#9
Slike finnes, men skal visstnok gi et relativt dårlig bilde. (feks. denne)

Men, har ikke SNESen en standard A/V utgang? Det er jo bare å teste med en hvilken som helst RCA/Phono-kabel.
 
#10
er det noe sted i norge som selger sånne som gjør om til pal fra ntsc?

De eneste utgangene er strøm og en som heter multi out. Den har jeg en sånn greie til, så jeg får koblet til antenne, ellers så kan jeg bruke en n64 scart kabel.
 
#11
Opprinnelig skrevet av hanjar@09.06.2004, 19.25
er det noe sted i norge som selger sånne som gjør om til pal fra ntsc?

De eneste utgangene er strøm og en som heter multi out. Den har jeg en sånn greie til, så jeg får koblet til antenne, ellers så kan jeg bruke en n64 scart kabel.
muligens spiderman, tbc eller clash ohlson/bil tema
 
#13
Opprinnelig skrevet av hanjar@09.06.2004, 21.02
jeg lurer på om tv´en jeg prøvde det på er litt gammel....
Er det noen andre som har prøvd med ntsc på pal tv?
TV-en må støtte NT3.58 for å kunne bruke NTSC på PAL-TV, og da få farger, hvis ikke blir det svart/hvitt (NTSC-PS2 og NTSC-GameCube krever en TV som støtter NT3.58 i hvert fall - ville vel vært rart om det var annerledes med NTSC-SNES).

PS! PAL-GameCube og PAL-XBox kjører PAL-60Hz når de kjører i 60Hz. Så om TV-en ikke støtter NTSC (NT3.58), så kan de konsollene fortsatt fungere i 60Hz i farger (om spillene støtter 60Hz). Mens med PS2 så tror jeg TV-en må støtte NTSC (NT3.58) for å kunne kjøre i 60Hz i farger (hvis ikke blir det svart/hvitt).

Jeg har aldri brukt en NTSC-SNES på en PAL-TV, så hvordan det fungerer vet jeg ikke (men som sagt, ville anta at man trengte en TV med støtte for NT3.58 for å kunne få farger).
 
#15
Opprinnelig skrevet av hanjar@09.06.2004, 21.45
ok, tv´en min begynner å dra litt på årene.

Vet du om nyere tv´er støtter dette, eller om det kommer helt an på modell osv.
Jeg har en gammel Samsung som sikkert er 6-7 år gammel. Kanskje eldre. Og den har støtte for NT3.58. De fleste nye TV-ene støtter NT3.58, men det finnes unntak. Så ja, kommer nok litt ann på modellen.
 
#16
min 2 år gammle philips støtter ikke NTSC :( :tommelned: :mad:
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#17
Hmm, det var da svært. Mitt over ti år gamle Panasonic tar alt jeg har prøvd å fore det med.
 
C

Crizpy

Gjest
#18
Jajaja..det er standar ting det der. Passer alt.

Samma som at det er 75 ohms motstand i alt som er av antenne matriell