Anbefaling av RPG til LAN-spilling

#1
Med sommeren på vei og en armada av diverse skoleprosjekter som må stå ferdig før den tid, er det lite tid eller energi tilgjengelig for å bevege seg bort fra skjermen. Likevel er det en time eller tre her og der, og da er det greit å kick back med noe som er enjoyable og underholdende. Jeg og en annen på studentbygget her jeg bor har funnet ut at vi skal spille RPG i LAN, men vi mangler en kritisk del. Et godt spill.

Vi sitter for tiden og tukler med Sacred, men spillet er jo mer som et kurbad med store og små bugs fremfor et fullverdig spill.

Derfor lurer jeg på: er det noen av dere som kan anbefale noen gode RPG (løse og faste, store og små) titler til spill i LAN?
 
#2
Dungeon Siege er et veldig bra, om enn litt gammelt, RPG som er gøy å spille på LAN.
Det er et pek og klikk type RPG av samme type som Diablo.
Det er litt vanskelig å forklare hva som gjør det så gøy, man må nesten spille det for å forstå det.
 
#3
Neverwinter nights med noen gode moduler.. eller story-modusen sammen.
Har dere tålmodigheten dere behøver for dette spillet kan det være en ganske så grandios nytelse å spille det sammen.
 
#4
Noe av poenget er jo at vi ikke har tid til å sitte i evigheter og vente på at ting skal skje (vandretur i 10 minutter for å frakte en bok, etc). Er ute etter noe som er lett å like og fint å spille, med et tempo som lar en kunne spille litt on and off (ikke 8 timer i strekk hver dag).

Noe av det vi merker i Sacred er jo at det tar relativt lang tid å komme seg rundt. Ellers plages vi jo at det faktum at hester nekter å ri noe sted når man har gått av dem og gått inn et sted, og at den ene hesten har spørsmål- og utropstegn plassert over hodet, i likhet med de som gir en quests. Det er jo.. spesielt. ¬_¬ Kunne listet opp en haug andre events som ikke er helt på sin plass, men det er ikke verdt det.
 
#5
Hvis dere ikke vil sitte lenge om gangen, er hverken dungeon Siege eller Neverwinter noe for dere. Jeg tror dere bør se innom en annen spillsjanger, for noe av poenget med rollespill er at man må bruke tid på det for å få utbytte av det, og de fleste multiplayer RPGer er i store verdener, så det blir fort lange labbeturer, så jeg tror egentlig ikke at RPGer er den rette sjangeren for å bare spillet en time her og en der.
 
#6
Jeg må vel nesten nevne Diablo 2, som er et relativt ukomplisert rollespill med en dyp og involverende historie. Stemningen er mørk og nesten litt Gotisk. Det er ikke så veldig langt heller, en klassiker på LAN.

DIAABBLOOO!!!! :evil: :evil:
 
#7
Opprinnelig skrevet av Akuma@17.04.2004, 18.10
Hvis dere ikke vil sitte lenge om gangen, er hverken dungeon Siege eller Neverwinter noe for dere. Jeg tror dere bør se innom en annen spillsjanger, for noe av poenget med rollespill er at man må bruke tid på det for å få utbytte av det, og de fleste multiplayer RPGer er i store verdener, så det blir fort lange labbeturer, så jeg tror egentlig ikke at RPGer er den rette sjangeren for å bare spillet en time her og en der.
Altså, det er ikke snakk om ikke å bruke mye tid på det. Men å kunne runde av og returnere til det etter en stund, uten å måtte bruke mye tid på å komme inn i det igjen. Det jeg mener med det jeg har skrevet til nå er kort og godt at spillet må være av en natur som er easy-resumable, med en noe oppstykket spillerytme fra spillerens side.

Jeg har etterlyst et RPG fordi vi er ute etter et spill i nettopp den sjangeren, så anbefaling av en sjanger (og da ikke engang med konkrete eksempler) hører ikke hjemme her. Hvis noen derimot har gode forslag til RPG-krysninger som passer kriteriene er det bare å bidra.
 
#8
Diablo 1 og 2; det er bra på LAN
 
C

Crizpy

Gjest
#10
Ingen ting slår diablo 2 lord of destruction.
Fy faen det tar av på lan
Det har gått i ett kjør på hvert eneste venne-lan jeg har vært på :D
 
#11
Jeg ville spilt Baldurs Gate og/eller Baldurs Gate II, knall bra RPGs. De beste på pc, syns nå jeg. Opptill 6 spillere, og hvis du liker Neverwinter Nights, så er dette helt klart mye bedre.
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
#12
Opprinnelig skrevet av Eyreon@18.04.2004, 12.57
Jeg ville spilt Baldurs Gate og/eller Baldurs Gate II, knall bra RPGs. De beste på pc, syns nå jeg. Opptill 6 spillere, og hvis du liker Neverwinter Nights, så er dette helt klart mye bedre.
Riktig at Baldurs gate II er et bedre spill enn Neverwinter nights. Men i multiplayer så vil jeg kanskje foretrekke neverwinter nights siden det er litt mer actionorientert, noe som ofte er litt mer underholdene på LAN. Baldurs gate II er noe man bør kose seg med i singleplayer, det spillet er jo skambra.
 
#13
Etter hva du sier så er jeg enig med de som sier D2:LoD her

;) Egentlig ett ganske heftig

spill på LAN.. Men må jo være Hardcore da.... Da det er artig ;)
 
#14
Jeg anbefaler Neverwinter Night: Hordes of the Underdark. Er dessverre ikke

lagd for multiplayer, så man må fikse no dritt for at det skal funke bra med flere enn en

spiller. Skjer mye stort sett hele tia. Hack'n slash! :ninja:
 
#16
Er Arcanum sjeldent?? :blunk: :blunk: Heh ville ikke anbefalt det på LAN eller kortvarige spillsessions, tar de fleste noen dager å komme helt inn i systemet..
På LAN funker Diablo2 :tommelopp: Det er å blir en eneverdig vinner :p
 
#17
Kjøp dere premium på Tibia og spill på Valoria. Jeg vet det ikke er et LAN-spill, men det er et rollespill det er lett å komme inn i, og det er et MMORPG uten så alt for store avstander. Det koster bare omtrent 150,- for tre måneders premium.