Apple hiver seg inn i håndholdtmarkedet for realz!

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
http://www.escapistmagazine.com/forums/read/7.140436

"And people are starting to see what a great gaming device this is," Apple's Phil Schiller declared while slides of the DS and PSP were displayed on screen. "When you think about the companies that came before us... when you played those other systems, they seemed so cool, but now when you look at them, they don't stack up against the iPod Touch."

Apple outlined four things that make the PSP and DS worse for gaming: "No Multi-Touch user interface. Games are expensive. No App Store. No iPod." Then they displayed some images of DS and PSP games with their comparatively hefty price tags, an unsightly picture of a GameStop store shelf (which might be more of an insult to GameStop, really) and a chart showing how the iPhone's 21,1878 available games trumps the 3,680 on DS and 607 on PSP.
Og hvilke killer apps kan vi vente oss? (Copypasta fra et annet forum)

YouTube - Gameloft Nova FPS :
YouTube - Modern Combat: Sandstorm :
YouTube - Blades of Fury Preview :
YouTube - Gangstar-West Coast Hustle On Iphone New Gameplay :
YouTube - Dungeon Hunter Preview :
Så, oppsummert:
Halo-ripoff
CoD-ripoff
Soul Calibur-ripoff
GTA-ripoff
Diablo-ripoff

Se etter Deity of Conflict og Super Dario Land i 2010! :D

D

Deleted member 91

Gjest
Titta litt på den derre GTA-ripoffen på forrige CO-OP, det så faktisk ganske ålreit ut, selv om det sikkert er et helvete å styre. Nova så også .. helt ålreit ut, til noen usle dollar er det i tillegg litt mer fristende enn å kjøpe CoD4-porten til DS eller hva fan.

iPhone/Touch kan helt sikkert være habile spill-platformer, men da må jo (selvfølgelig) utviklere lage spill som er baserer seg rundt maskinenes begrensninger. Noen som har eksempler på iPhone-spill som faktisk er bra?

Lodin

Der Waaaah
Rollespillversjonene av Doom og Wolfenstein er meget habile og jeg vil tro de bare blir bedre med touchscreen. :p

Har ikke iPhone World of Goo?

Jante

privileged CIS shitlord
Kanskje, men de holder garantert på med å utvikle Globe of Poo.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg caller:
Period of Dynasties
Conflicttrade: Trolls & Humans
Figure Battles
Monarch of Arabia
Habitant Heinousness

Drauden

SGs kollektive lillebror
Sony, Nintendo og Microsoft reklamerer som regel det de selger og hva slags tilbehør det har. Apple kjører politisk og nevner heller hva de andre mangler.
"Jeg har kanskje liten tiss, men han derre der, serru han? HAHA, mindre enn min igjen. :smug:"

Novastrum

Feminist-elitist
Noen som har eksempler på iPhone-spill som faktisk er bra?
Zen Bound (Originalt+ beste grafikk på platformen)
Rolando 2 (Loco Roco-klone)
Fieldrunners (Tower Defense som funker passe bra)

+PopCap-narkotika/spill

Ellers ser spillene i dette emnet maximum røv ut.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
De som mekka Thief 3 har også mekka et iPhone-spill med en edderkopp som så ut til å herske. Veit iallfall at jeg skal kjøpe meg iPod Touch etterhvert. ^^

Jante

privileged CIS shitlord
Wait, Ion Storm lager iPhone-spill? Unpossible, etc.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Øh, to av kara bak Thief 3 iallfall. :p

Spider: The Secret of Bryce Manor heter det, og det er visstnok ganske bra.

D

Deleted member 91

Gjest
Er også ganske heavily featured på forrige episode CO-OP, for de som titter på den slags. Virker ganske pimp.

"No iPod"

..Fordel ville eg no sei? Fatter det berre ikkje, her har Apple solgt iPod'er i ei årrekke men har enda ikkje fått til bedre enn middels god lyd. Wtf? Hadde dei kjøpt opp Cowon og implementert deira teknologi hadde eg garantert kjøpt ein iPod. Evt kunne dei samarbeidet med Bang&Olufsen.

Med tanke på at de fleste som bruker iPod stapper lossy lydfiler inn i dem og lytter til dem med de medfølgende ørepluggende eller Koss Portapro mens de er ute på farta så tror jeg ikke det hadde vært noen spesiell vits for Apple (eller konkurrentene for den saks skyld) å ha noe mer enn middels god lyd på utstyr som er laget for å være billig, enkelt og for alle.

Lodin

Der Waaaah
Påminnelse om at hvis folk fikk valget mellom de hvite skrotingene eller noe i mye bedre kvalitet helt gratis ville flesteparten holdt seg til skrotingene. Mah status symbol!

Må berre lære meg å akseptere at folk flest ikkje bryr seg om god lyd. Hadde ei mindre oppvåkning her om dagen då ei av mine kolleger ikkje kunne fatte at eg rett og slett ikkje brydde meg om fotball.

- Jamen, du er jo fra Bergen så du må vel følge LITT med på Brann?

Mens eg på nøyaktig samme måte kunne være heilt uforstående til at folk ikkje tenker over lydkvaliteten på musikken sin. Eller aner kva for musikk dei synes er bra. "Mnei, den på radioen synes eg er fin".

Holder meg klart til Cowon sitt knotete grensesnitt fremfor Apple sin middelmådige lyd. Kjøpte ein iPod Video 5.gen og ble i dårlig humør av å høre musikk fra den. Crap!

On topic, er ikkje spesielt begeistret for eit grensesnitt som krever at du dekker deler av skjermen med feite pølsefingre, skjønt den COD-klonen så jævlig lekker OG spelbar ut, og Zen Bound har eg rett og slett veldig veldig lyst på. :)

Heldigvis har madammen iPhone, så eg kan teste ut greiene der uten å måtte eie saken.

D

Deleted member 91

Gjest
Jada, vi hører deg for helvete, lyden er middelmådig og blablabla. Les hva sheriffen skrev igjen hvis du ikke forstår hvorfor.

Problemet med alle de spilla der er at de prøver å emulere generiske konsollspill og derfor knapper og stikker og drit, noe som selvfølgelig ikke funker optimalt. Det er allerede en hel haug jævla feite spill på iPhone, og det er fordi utviklerne bak har forstått begrensningene de jobber med, og heller mekka noe som passer ifonens egenskaper bedre. Jepp jepp. Tror jeg skal gå og bumpe tråden min.