Assasses Ass: Asserhood - Denne gangen drar vi til det ekte Roma

Lodin

Der Waaaah
Drit i dumme musikk- og bilspill, det er nok en gang tid for litt dobbelassing. Etter sigende er hovedkampanjen bare litt kortere enn 2 og siden de har slengt på time trial utfordringer ala. Metal Gear Solid før de ble filmer og en solid multiplayer så er det vel greit at Ubidubi tar full pris. Selvom det strengt tatt lukter tilleggspakka av dette her.

Om du ikke likte 2 så liker du ikke kampanjen heller. Den starter opp rett der simmen i 2 slutta. Ezio har akkurat fisticuffa Rodrigo Borgia og fått beskjeden i det hemmelige rommet. Så fiser historien litt rundt til Borgianene tar hevn ved å bombardere Monteniggioni, landsbyfestningen til Ezio. Han bestemmer seg såklart for å ta enda mer hevn og farter tilbake til Roma (den ekte utgaven med Colloseum osv.) og her foregår mesteparten av spillet. Der skal man gjøre mye av det vanlige som å speide ut byen fra tårn og samle fjær, men det er og plass til mye nytt. Det største er vel at man kan rekrutere folk til brorskapet sitt, trene dem opp og sende dem ut på oppdrag rundt om i Europa. Evt. kan man og be noen av dem skygge seg og tilkalle hjelpen deres når som helst. Ser gørrstilig ut når tre karer plutselig hopper ned på noen dumme vakter som trodde de var overtallige.
I den virkelige verden har Desmond og Co. relokert til et nytt hjemmested og når du ser hvor det er vil du garantert woote.

Treningsbiten i spillet er som sagt time trials. Man har forskjellige grener som free running og snikmyrding. Alt er satt i basisutgaven av animusen og minner om hvordan MGS1 gjorde treninga si. Jeg syns ikke sånt er annet enn stress, men noen liker det vel og det har online leaderboards. Forøvrig kan man spille med skinnet til
Raiden i MGS4
om man klarer alle utfordringene så jeg skal ihvertfall gi det et forsøk.

Multiplayeren har jeg ikke testa ennå, men den ser artig ut. Det minner om The Ship som ingen spilte. Hver spiller er en spesifikk karakter som bøddel, lege eller lurve og har visse ferdigheter deretter. Man får utlevert en annen spiller man skal snikmyrde og noen har selvfølgelig og deg som offer. Målet er å kunne skjule seg blant NPCene som alle har samme modeller som spillerne samtidig som man må prøve å finne offeret sitt. Ergo ikke løpe langs hustak og stæbbe folk på måfå.
Forøvrig passer også dette kankende bra inn i settingen til Assass. Istedetfor Assassene spiller man her som rekrutter hos Tempelridderne/Assbergo som skal trenes opp i å spore og stanse Assasser. Man kan lett se at de bruker en mye mer primitiv utgave av animusen og sånt liker man.

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Blæ, hadde håpet å slippe å kjøpe spille dette, men virker jo som ihvertfall singelplayeren er en såpass solid videreføring av alt som var kult i AC2 at dette nok må spilles. Liker ikke helt å innrømme hvor mye tid jeg brukte på å klatre rundt (utenå lete etter flagg og shizz som jeg ikke synes er no gøy), og med det i bakhodet er veien kort til å ville leke mer snikmorder.

Men, hvordan er slossingen? Forskjellige anmeldelser sier litt forskjellig, noen at det er helt likt/like ræva (i forhold til auto-kill på counter) mens andre har hevet det frem som noe som endelig funker som det skal. Må uansett spille mer Nju Vegas før jeg har tid til dette, men virker lovende!

Lodin

Der Waaaah
De eneste to forskjellene jeg har merka er at man ikke dodger med A lenger (mener jeg å huske det var i 2), man sparker folk i magan istedet. Hjelper mot blokking. Desuten er Ezio blitt så god til å drepe folk at når han først tar en fyr kan man holde venstre stikke mot nestemann og trykke X så tar han ham og. Sånn kan man chaine flere kills ala. Batman sitt kampsystem, men jeg vet ennå ikke åssen man unngår å bli truffet underveis.
Jo også er folk på hester noen dicks. Finner ikke noen god måte å unngå angrepene deres, men det funker fint å bare skyte dem. Evt. kan man alltids dra dem av hesten etter at de har passert.

Drauden

SGs kollektive lillebror
Jeg er interessert i denne spillen, men jeg føler at det er en quick cash-in uansett hva alle sier.

Venter til det kommer i bargain binnen jeg.

Jante

privileged CIS shitlord
Blir nok å skaffe meg dette etter jeg har ihjælspilt New Vegas.

I den virkelige verden har Desmond og Co. relokert til et nytt hjemmested og når du ser hvor det er vil du garantert woote.
hvor er det

Kjempet meg gjennom Ass 1, håpet Ass 2 skulle være litt gøyere og mer variert, og det var det forsåvidt, men det var fortsatt superkjedelig. Gidder ikke spille denne spillen.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Assassin's Creed 2 var på alle måter en massiv forbedring av eneren og jeg likte det godt ganske lenge, men formelen ble ensformig etter hvert. Når det er sagt fikk denne spillen terningkast 10 av Eurogamer så noe må det jo være her.