Drit i dumme musikk- og bilspill, det er nok en gang tid for litt dobbelassing. Etter sigende er hovedkampanjen bare litt kortere enn 2 og siden de har slengt på time trial utfordringer ala. Metal Gear Solid før de ble filmer og en solid multiplayer så er det vel greit at Ubidubi tar full pris. Selvom det strengt tatt lukter tilleggspakka av dette her.
Om du ikke likte 2 så liker du ikke kampanjen heller. Den starter opp rett der simmen i 2 slutta. Ezio har akkurat fisticuffa Rodrigo Borgia og fått beskjeden i det hemmelige rommet. Så fiser historien litt rundt til Borgianene tar hevn ved å bombardere Monteniggioni, landsbyfestningen til Ezio. Han bestemmer seg såklart for å ta enda mer hevn og farter tilbake til Roma (den ekte utgaven med Colloseum osv.) og her foregår mesteparten av spillet. Der skal man gjøre mye av det vanlige som å speide ut byen fra tårn og samle fjær, men det er og plass til mye nytt. Det største er vel at man kan rekrutere folk til brorskapet sitt, trene dem opp og sende dem ut på oppdrag rundt om i Europa. Evt. kan man og be noen av dem skygge seg og tilkalle hjelpen deres når som helst. Ser gørrstilig ut når tre karer plutselig hopper ned på noen dumme vakter som trodde de var overtallige.
I den virkelige verden har Desmond og Co. relokert til et nytt hjemmested og når du ser hvor det er vil du garantert woote.
Treningsbiten i spillet er som sagt time trials. Man har forskjellige grener som free running og snikmyrding. Alt er satt i basisutgaven av animusen og minner om hvordan MGS1 gjorde treninga si. Jeg syns ikke sånt er annet enn stress, men noen liker det vel og det har online leaderboards. Forøvrig kan man spille med skinnet til
om man klarer alle utfordringene så jeg skal ihvertfall gi det et forsøk.
Multiplayeren har jeg ikke testa ennå, men den ser artig ut. Det minner om The Ship som ingen spilte. Hver spiller er en spesifikk karakter som bøddel, lege eller lurve og har visse ferdigheter deretter. Man får utlevert en annen spiller man skal snikmyrde og noen har selvfølgelig og deg som offer. Målet er å kunne skjule seg blant NPCene som alle har samme modeller som spillerne samtidig som man må prøve å finne offeret sitt. Ergo ikke løpe langs hustak og stæbbe folk på måfå.
Forøvrig passer også dette kankende bra inn i settingen til Assass. Istedetfor Assassene spiller man her som rekrutter hos Tempelridderne/Assbergo som skal trenes opp i å spore og stanse Assasser. Man kan lett se at de bruker en mye mer primitiv utgave av animusen og sånt liker man.
Om du ikke likte 2 så liker du ikke kampanjen heller. Den starter opp rett der simmen i 2 slutta. Ezio har akkurat fisticuffa Rodrigo Borgia og fått beskjeden i det hemmelige rommet. Så fiser historien litt rundt til Borgianene tar hevn ved å bombardere Monteniggioni, landsbyfestningen til Ezio. Han bestemmer seg såklart for å ta enda mer hevn og farter tilbake til Roma (den ekte utgaven med Colloseum osv.) og her foregår mesteparten av spillet. Der skal man gjøre mye av det vanlige som å speide ut byen fra tårn og samle fjær, men det er og plass til mye nytt. Det største er vel at man kan rekrutere folk til brorskapet sitt, trene dem opp og sende dem ut på oppdrag rundt om i Europa. Evt. kan man og be noen av dem skygge seg og tilkalle hjelpen deres når som helst. Ser gørrstilig ut når tre karer plutselig hopper ned på noen dumme vakter som trodde de var overtallige.
I den virkelige verden har Desmond og Co. relokert til et nytt hjemmested og når du ser hvor det er vil du garantert woote.
Treningsbiten i spillet er som sagt time trials. Man har forskjellige grener som free running og snikmyrding. Alt er satt i basisutgaven av animusen og minner om hvordan MGS1 gjorde treninga si. Jeg syns ikke sånt er annet enn stress, men noen liker det vel og det har online leaderboards. Forøvrig kan man spille med skinnet til
Raiden i MGS4
Multiplayeren har jeg ikke testa ennå, men den ser artig ut. Det minner om The Ship som ingen spilte. Hver spiller er en spesifikk karakter som bøddel, lege eller lurve og har visse ferdigheter deretter. Man får utlevert en annen spiller man skal snikmyrde og noen har selvfølgelig og deg som offer. Målet er å kunne skjule seg blant NPCene som alle har samme modeller som spillerne samtidig som man må prøve å finne offeret sitt. Ergo ikke løpe langs hustak og stæbbe folk på måfå.
Forøvrig passer også dette kankende bra inn i settingen til Assass. Istedetfor Assassene spiller man her som rekrutter hos Tempelridderne/Assbergo som skal trenes opp i å spore og stanse Assasser. Man kan lett se at de bruker en mye mer primitiv utgave av animusen og sånt liker man.