Averatec Intel Classic Season 3 (Starcraft live)

Kleevah

Livsfarlig amatør
#1


Veit ikke om dere har fått med dere detta, men spillet Starcraft er visst ganske populært borti Korea. Faktisk så populært at de har gedigne turneringer med hundrevis av folk som kniver om ære, berømmelse og flest gg's (samt tett spennas seff). I motsetning til det slappe greiene vi kaller e-sport her i norge er dette helt ekstreme hardcore spillere som trener taktikk og strategier døgnet rundt, og som virkelig leverer gode matcher.

GomTV (som sender dette på TV i Korea) fant plutselig ut at "hei, dette er ganske bra greier, kanskje resten av verden også vil se på..." og vips så var GomTV.net født. Her kan du streame live matcher når de pågår, eller se på VOD (video on demand) av tidligere slag. Og best av alt er at det er kommentert på engelsk, av ingen andre enn Tasteless og Super Daniel Man. Disse kommentatorene er helt gull, de leverer bra show selv på de dølleste matchene og er egentlig grunn nok til å se på bare i seg selv...


Go'gutta legger'n lavt (f.v: Super DMan, Tasteless).

Og nei, man trenger ikke være no proffis i Starcraft eller RTS-spill generelt for å få noe ut av dette her, jeg personlig spiller jo nesten aldri RTS lenger. Men det kan anbefales å lese seg opp på SC-enhetene, eller bare prøve spillet litt hvis du ALDRI har vært borti SC, ettersom det fort kan virke litt kaotisk.

Uansett begynner Sesong 3 av Avaratec Intel Classic (som visstnok er den gjeveste av disse compoene) nå på Søndag, og jeg anbefaler virkelig alle å ta en titt, om ikke bare for å se hvordan ståa er med gaming i Korea.

Når?
Matchene spilles vanligvis HVER SØNDAG fra 11:00 -> 15:00 norsk tid (lengden varierer avhengig av hvor fort enkeltmatchene blir ferdige seff). Det spilles 4 sett med "best av 3" på tre forskjellige baner. I den første bracketen (128) spilles det også 4 sett hver Onsdag, men disse blir ikke kommentert live og er ikke like interessante å følge med på imho. Når jeg oppdaterte denne posten var 128-bracketen ferdigspilt uansett...

Oppdatert program (inkludert hvem som skal spille og når) finnes alltid på:
http://www.gomtv.net/classics3/

Hvordan?
Tune in HER ved å klikke på LIVE-knappen øverst til høyre.

PS: Man trenger fortsatt GOMPLAYER installert for å se på vha. LIVE-knappen på siden! Man kan fiske ut en VLC-link fra streamen, men den gomplayern er egentlig bare kos, så med mindre folk insisterer kommer jeg ikke til å poste VLC-linkene lenger.

Dang, jeg gadd ikke stå opp, kan jeg fortsatt se på?
VODs (Video on demand) fra hver match blir lagt ut ca. 3 dager etterpå her:
http://www.gomtv.net/classics3/vod/
Disse er i sånn magisk flash videoformat, så du trenger ikke no spiller for å se dem (bare en kompetent browser).
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#2
Det er ofte jeg skjekker ut matcher på JewTube som pleier har en amatørkommentar med litt dårlig engelsk, så dette er bra. De som kommenterer dette er helt sikkert ikke like entusiastiske som de koreanske kommentatorene, som kan minne om de meksikanske fotballekspertene, men så skjønner jeg ikke koreansk uansett.

Selv trenger jeg steroidmariner som skyter store romvesener for å ha det gøy.
 
#4
Oioioi, kan ikke si at jeg har hatt stor interesse for e-sport eller hva faen du velger å kalle det, men dette så ganske kult ut.
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
#5
De starta visst tidlig i dag...

Uansett her er streamen for dere som ikke bruker GOMPLAYER, lim inn i VLC eller lignende:
Kode:
65.49.46.37:8901/view.cgi?systype=500&subtype=30&hid=160&nid=99&key=0&impurl=0&cid=9999&title=Averatec-IntelClassicSeason3
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
#6
Veit ikke hvor mange av dere som streama sesongstarten på søndag, men det var litt labert med en god del tekniske feil og altfor mye venting. Selve matchene var ganske gode dog, selv om den eneste ikke-koreaneren i mesterskapet (Idra) ble slått ut.

Uansett er det ganske stor hyppighet på spillinga nå fremover, og neste pulje begynner i morra rundt 15:00 norsk tid. Sånn passe ass tidspunkt, men man kan jo alltids se VODsa seinere...
 

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
#7
Live pro-starcraft er alltid kos.
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
#8
Bare kjapp heads up: Det spilles to sett i dag (Søndag), første pulje begynner rundt 07:00 norsk tid og andre rundt 11:00.
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
#9
#10
Har fulgt med på dette en god stund, og det er en ganske ålreit turnering sett bort i fra mangel på enkelte spillere som av en eller annen grunn av nedprioritert gomtv.

Når det gjelder kommentatorene, så er det Tastless plott, en tidligere pro starcraftspiller, som har hosta andre arrangementer som blizzcon og WCG.
Han har meget god peiling på starcraft og er en av de beste kommentatorene (du bør ikke ha spillt sc lenge før du innser av youtubekommentatorer som klazart, diggity etc er uendelige ræva, og bærer stort preg av å ikke spille spillet overhodet.)

Han andre kaller seg super danialman eller noe, er uansett en gammel starcrafttrener for et av de store laga, husker ikke hvilket, men han har ganske god peiling og.

Castinga bærer preg av ganske dyp innsikt samtidig som de sitter og kødder og gjør det underholdende for de som ikker utrolig inne i starcraft, så det er noe for alle =)