Back to the Future! Great Scott osv.

Lodin

Der Waaaah
Snart slippes siste serien til Telltale og dette er vel den største lisensen de har scora så langt. I forbindelse med at BttF snart skal slippes på bluræj og har no jubeleumings så har de hyra inn TT til å mekke no litt artigere enn et kjipt flash spill. Dette ser ut til å følge den vante lesten til spilla deres med episke pek og klikkere delt inn i fem episoder. Selvølgelig og den samme motoren som ellers, men med litt ny grafisk vri. Ikke veldig realistisk, men de har greid å få ned likhetene til Michael J. Fox og Christopher Lloyd på dataskjermen. Forøvrig er det sistnevnte som stemmer Doc Brown mens de måtte ut å leite etter en ny Marty. Heldigvis greide de å grave opp en fyr som kun kan etterligne en stemme og det er Marty McFly så den Biffen er i orden.

Foreløpig skal spillene slippes til PC, Mac og iDings, men jeg vil tørre å tro at PS3 eller 360 følger nært etter. Forhåpentligvis betyr det at kontrollen ikke hovedsaklig er mynta på gamepad som i de siste seriene.
Her kan det forhåndsbestilles fram til første episode lanseres i dag. Da får man med Pizzle Agent gratis selvom det er litt hrrm.
Forøvrig skal det følge med en kode i bluræjpakka så man kan laste ned episode 1 gratis, men det er en stund til den lanseres og da må man uansett paye for resten.

D

Deleted member 91

Gjest
Gjorde et eller annet dill her om dagen som resulterte i at jeg fikk første episode gratis, men ifølge mailen jeg mottok forrige uke kan jeg ikke spille gratisepisoden min før andre episode slippes, og det er i februar?!??!!?! Kanskje jeg fristes til å forhåndsbestille hele skiten, vi får se. Forøvrig ganske festlig at de prøver å pushe Puzzle Agent igjen og igjen, det pakkes med alt og ingenting om dagan.

Blu-ray-pakka kom da i oktober eller noe slikt? For øvrig spiller jeg Puzzle Agent på iPhone når jeg er på do for tida, og det er da småmoro.

Lodin

Der Waaaah
jeh, ser ut til at både koden man får med bluræjen og det shizzet Nicholas var bortpå er det samme og betyr februar. Det er med andre ord bare for stinkere og folk som heter Biff.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Faen da, jeg har leita etter Bækk tu de Fjutsjer-BD-er en stund nå siden jeg aldri har sett filmene og så er de ikke ute engang, typisk. Jaja, får smøre meg med tålmodighet da.

CyberK

Finner ikke på noe.
Heldigvis greide de å grave opp en fyr som kun kan etterligne en stemme og det er Marty McFly så den Biffen er i orden.
Jeg ser hva du gjorde der og jeg approverer.

Yetipants: Fy for skam; du har et vesentlig hull i din allmendannelse.

Lodin

Der Waaaah
Fifan dette eier. Marty må reise tilbake til 1931 for å redde Doc som har fått no mafian på nakken. Som noen og enhver sikkert har erfart med TT sine tidligere spill er de mestere på tullete tidsreising og dets paradokser og det hører jo denne serien til. Episke greier allerede halveis uti første episoden.

Og ja, Fetthest er fettvprst.

Erre demo eller må det kjøpes? Har lyst til å prøve, men Telltale-spill har tradisjonelt sett holdt interessen min i 20 minutter før jeg blir lei.

Lodin

Der Waaaah
Demoen er første episode og den kommer i februar. Spillformelmessig er dette veldig likt de siste Sam & Maxene så du går nok lei fort sånn sett.

Terje

mostly harmless
Så vi har Christopher Lloyd og en grei Michael J Fox-ersatz. Hva med Biffer'n? Er Tom Wilson tilbake? Den fyren eier!

Lodin

Der Waaaah
Næh, en Andrew Chaikin som har den stemmen. Sist hørt som Tycho i det derre kjipe pokerspillet og D'Oro fra Minkey Island. Gjør en grei nok jobb.

Jeg må si at BTTF begynner å ligne mer på interaktive film enn på spill, og at utfordringen er ikke større enn du får når du må slå på mikrobølgeovnen. Kontrollen er knotete og uryddig, og brukergrensesnittet ser ut til å være laget for 90 åringer med cola-bunn briller. Det er virkelig ikke noe annet enn nostalgi og moroa med å høre selveste Doc, en særdeles god etterligning av MJF, og kanskje littegranne historien, som gjør at dette spillet er verdt de få kronene de skal ha for hele serien.

Med tanke på utfordring er jeg litt urolig for hvordan King's Quest blir. Litt av kjennetegnene til Sierra er at de er usedvanlig vanskelige, og at de gjør et poeng ut av at du kan dø av hver minste ting du foretar deg. Jeg vil ikke at King's Quest skal føles urettferdig, men de bør virkelig jekke opp vanskelighetsgraden for at det i det hele tatt skal minne noe som helst om en Sierra serie. King's Quest er ikke et LucasArts spill, og derfor bør det heller ikke føles ut som et.