Balders Gate ligger i Oslo Sentrum.

Shinra85

Spillegals effort emo
#2
Uansett hva det er, så kan du slenge på meg et skjørt og kalle meg Maggie!
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#4
Satser på at det er en BG-oppfølger som er laget i samme stil som Reckoning, det hadde vært drømmespillet. Springe rundt i tredjeperson med eventuelle AI-partnere og bruke Color Spray, Burning Hands, og diverse Warrior-feats på fiender, hadde eid.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#5
Om det er 2d eller 3d bryr jeg meg ikke veldig om ennå, men håper at hvis det er et nytt spill i serien så håper jeg ihvertfall de beholder de strategiske elementene. Kombinasjonene av classes i et party og hvordan diverse spells kombineres til å bli ultrakills eller ultradefenses.

Vær så snill, bare bli bra. Remake eller ei, bare ikke fuck det opp.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#6
Bioware skal lage en remake i Dragon Age-motoren, caller det nå.
 
#7
Mest ubrukelige mekanikken i BG spilla? En av figurene dine dør og du kan like godt bare reloade. Du taper altfor mye på å ikke gjøre det. Hvor mange spillte gjennom BG1 (eller 2) uten å reloade en eneste gang fordi en av figurene dør?

Eller var det bare meg som "spillte det feil"?
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#9
Baldersville

Tar opp kampen med Smurfelandsbyen

Hadde fortsatt kjøpt det
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#10
Mest ubrukelige mekanikken i BG spilla? En av figurene dine dør og du kan like godt bare reloade. Du taper altfor mye på å ikke gjøre det. Hvor mange spillte gjennom BG1 (eller 2) uten å reloade en eneste gang fordi en av figurene dør?

Eller var det bare meg som "spillte det feil"?
Man dør? :eek:

neida, men det har seg slik at man kan gå til templer for å fikse det da, men ellers så er det jo som i de fleste andre spill at hvis man dør så må man loade. Utrolig, er det ikke?
Skulle ønske man aldri døde slik at man slapp å tenke i det hele tatt.
Agratip. Save før en kamp og load hvis det ikke går veien.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#13
At en av figurene på laget dør og tvinger resten av gruppa til å dra på et tempel-run er jo en integral del av D&D-opplevelsen. :p

Man må gjøre det samme i Dragon Quest-spilla.
 
#14
Nja, hadde foretrukket en enkel "phoenix down" greie etter at kampen er ferdig eller noe slikt. Tempel-run er ikke morsomt når du er ørten etasjer ned i en komplisert dungeon uten mulighet for å komme deg tilbake. Det blir tross alt bare game over når hovedpersonen dør, men i effekt er det så og si game over når noen av de andre dør også.

Litt morsomt var det jo at jeg stadig reloada i BG1 for å unngå dødsfall i gruppa, men så dauer en av de i begynnelsen av BG2 uansett.
 
#16
Aldri spilt BG1 og 2, selv om jeg har hatt lyst til det. Forsøkte meg på BG2 for en stund siden men jeg takla det ikke. Jeg er rett og slett for babby for å spille hønngamle rollespill jeg ikke har noe forhold til.
 
#17
Man reloader ikke fordi man dør i Dark Souls. Dark Souls er forøvrig fantastisk. Men kan noen ærlig talt si at de ikke reloada istedenfor å drasse rundt på beinrestene og utstyret (som tok opp vekt og plass i den allerede minimale inventory'en din) til den avdøde lagkameraten i et par tre timer før man kom til et tempel? Når det bare får deg til å reloade så virker jo hele mekanikken mot sin hensikt.
 

Lodin

Der Waaaah
#18
Siste ryktene vil ha det til at det er remake av 1 til iOS. Så får vi se hvor mye de dummer det ned. Vi får se.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#19