Baten kaitos [GC]

Lurtz

Dr. Van Nostrand
#1
I løpet av året så håper jeg å se at Baten kaitos har kommet til USA. Det spillet ser så sinnsvakt bra ut. Spillet har en veldig spesiell stil, grafikken er svært artistisk og fargerik. Karakterene ser unike og interessante ut, jeg mistenkte også at det ligger en fantastisk historie bak det hele (Med tanke på at det er et "All star" team som står bak dette).Jeg har sett en del trailere og bilder ifra spillet, utifra trailerene så virker det som spillet er fulgt opp med et særdeles godt soundtrack.
Spillets battlesystem er et card system som virker litt artig, det virker som om man lager et deck med kort som man kan bruke i kamp. Med dette decket kan man danne forskjellige komboer i kamp. Det jeg liker med det er at da kan man customize karakterenes skills ganske så mye hvis det fungerer slik jeg tror det gjør.
Bør også nevne at spillet allerede er ute i Japan. Noen som aner hvordan kritikker det har fått der ?
Ønsker du å se bilder av karakterene og spillet kan du gå inn her: Baten kaitos. Siden er på japansk, men det er mye eyecandy der :D

Hva mener du om spillet ? Hvilke forhåpninger har du ?
 
#5
Jeg sitter fakitsk å spiller dette spillet for tiden. Innrømmer at jeg sitter fast, men håper at jeg kommer videre snart.
 
#6
Opprinnelig skrevet av zelink@23.03.2004, 17.52
Jeg sitter fakitsk å spiller dette spillet for tiden. Innrømmer at jeg sitter fast, men håper at jeg kommer videre snart.
På japansk!!?!

er ikke det litt kjipt å spille rollespill hvis man ikke forstår en god gammeldags skit av hva som blir sagt? :huh:
 
#7
Lurtz:
Mener å huske at spillet fikk veldig gode kritikker i Japan. 9ere for det meste, tror jeg.

Gleder meg også veldig mye til dette sppillet. Til tross for at det er lenge igjen å vente, så tror jeg det er verdt det.
 
#8
Zelink kan vel en god del japansk hvis jeg ikke tar feil. Han spilte seg vel igjennom blant annet FF: CC også på japansk.

Jeg må få dette spillet da det kommer ut! Det virker utrolig bra på alle mulige områder. Grafikken er utrolig stilig, fargerik og flott. Dette er jo selvfølgelig ikke det viktigste i et spill, men det bidrar jo til å gjøre spillet mer interessant. Historien er definitivt det som gjør meg aller mest spent på spillet. Som Lurtz sa er mennene bak spillet rett og slett geniale. Derfor forventer jeg en storslått historie som forhåpentligvis vil unngå de store fallemmene og klisjeene som mange RPGer vikler seg inn i.

Har ikke fått hørt noe av Soundtracket, men håper inderlig at dette er bra. Når det gjelder RPGer er jeg nesten avhengig av god musikk. Det kan høres merkelig ut, men jeg setter dette høyere enn nesten alle andre faktorer i spillet. Er vel kun holdbarhet, kampsystem og gameplay jeg mener er mer viktig.

Kampsystemet virker spennende! Minner meg nesten noe om Yu Gi-Oh, uten at jeg har allverdens erfaring med sistnevnte. Kortsystemet kan falle totalt igjennom, men en morsom vri er det da uansett. Det vil nok føre taktikk i kampene til nye høyder. Blir enormt spennende å se an dette.

Som sagt gleder jeg meg veldig til Baten Kaitos! Både dette og Tales of Symphonia er virkelig musts man må ha i samlinga hvis man liker RPG.

Zelink: Du gidder ikke å slenge opp en omtale senere? Husker du anmeldte FFCC.
 
#9
Mine japansk kunnskaper er veldig små, men jeg bare prøver meg frem og tilslutt kommer jeg alltid videre. *Derfor må det bli en Impression omtale*
 
#11

Jeg gleder meg helt sykt til dette spillet. Det er altfor mange RPG som tror de må bruke 3D grafikk for at det skal bli vellykket. Men Baten Kaitos bruker prerendered og har sin helt unike stil. Spillet ser ut som en perle allerede. Jeg sikler etter dette spillet som en liten unge. Ikke minst hovedkarakteren ser dritkul ut. Musikken utifra videoer å dømme er også helt amazing!
 
#12
Jeg ser meget frem til dette spillet, og Baten Kaitos ser jo også ganske kult ut da, gleder meg til et nytt RPG spill som kommer til å bli bra :)

Synes spillet minner litt om Legend of Dragoon til PSX for de som har spilt det, er nok kanskje enige ;)

Videoer her av Baten Kaitos
 
#13
Dette spillet virker så utrolig bra. Musikken er herlig, og grafisk sett ser det fantastisk ut. Spillet har en utrolig stilig grafikk.

Så på de nyeste filmene fra IGN, og ble bare enda mer imponert. Får håpe det ikke drøyer så alt for lenge før det kommer på NTSC U/C da.
 
#14
Tror at spillet kommer til USA i sommer samtidig med tales of Symphonia. PAL releasen er satt til høst 2004/vinter 2005. :moon:
 
#16
gleder meg til dette spillet ja.
tar altid så lang tid før de kommer til europa :doh:
men er ikke så farlig, for jeg har ikke noe penger <_<
 
#18
Opprinnelig skrevet av Smelly_Hippie@30.03.2004, 17.31
se på denne grafikken da!  :blink:

Elsker RPG`s :)
Det er vel tvilsomt at det der er såkalt "ingame"...