[Multi] Batman: Arkham Origins

Lodin

Der Waaaah
#1

Fortsatt en smule skeptisk siden det er veldig kort tid siden forrige spill og det er nytt studio som mekker. Er ihvertfall WB Montreal og de porta AC til WiiU så de bør kjenne motoren og alt som følger med godt nok.
Storyen er da at no mafiaen er lei av at den nye helten Batman ødelegger alt så de gir spenn til Black Mask, en av bossene sånn at han kan leie inn eksperter. Det foregår fra jul til nyttår og underveis skal det som kan krype og gå av leiemordere prøve seg på den kappekledde korsfareren.
Kartet er enda større denne gangen og foregår i Old Gotham fra AC og en ny bydel som er like stor i sør.
Kevin Conroy er med, sikkert som forteller, men det Craig Smith som voicer Bats. Han er kjent som alt fra Ezio, Chris Redfield og Captain America (spill og tegnefilmer) til Sonic. Nolan North stemmer nok en gang Penguin, men også Black Mask denne gangen. Hva Joker skal gjøre i spillet er ikke sikkert siden han ikke er helt på banen ennå, men det er Troy Baker som har stemmen og han er ihvertfall profilert nok.
Om de bare greier å beholde det som var bra fra de forrige spilla har jeg godt håp, selvom det sikkert ikke blir mye nyvinning. :ehm:
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#2
Selv er jeg et kakestykke skeptisk til sånne rushejobber med nye folk, men regner med at Rocksteady kanskje ser over produksjonen. Litt skuffet over smådetaljer som at dette skal være før AA og AC og likevel så har Batman enda mer fancy drakt enn noensinne.

Jeg er stoka uansett, det er Lynvingen liksom.
 

Trench_Rat

Sommerbildene våre
#3
moar lieke Detective mode: Arkham Origins er de to foregående spillene hvert og plukke opp på billligsalg?

fake edit: vill sett en helaftens CG batman film lagd av de som har laget den trailen
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#4
Sett et punktum mellom "Origins" og "er" og hør meg si: "faen ja."
 

Lodin

Der Waaaah
#5
AA og AC er to av de beste spilla fra denne generasjonen og det er bare delvis pga. Batman.
Når det gjelder drakta er jeg delvis enig. Kunne vært mer primitiv og hjemmesnekra, men som vi så i filma tar det ikke lang tid før Bruce kontakter Lucius og begynner å male en masse prototyper svarte.
 

Lodin

Der Waaaah
#6


Bilde fra Batman: Arkham Origins: Blackgate. Det er da Armature som består av folk fra Retro som mekker dette og det er en Metroidvania som foregår på fengselsøya. Det er noe som absolutt kan bli fett, men det er ikke mye info ute om det annet enn at 3DS og Vita er platformene.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#9
Hva tenker folk om dette? Hva er ordet på gata? Forsvant magien med Rocksteady? Det blir vel sluppet førstkommende fredag, om jeg ikke tar feil. Jeg har kosa meg veldig med de to foregående, så det er under sterk vurdering å plukke det opp.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#10
Blir sikkert bra, evt bra nok. Får se hva anmelderne sier. Dvs hvis de klager over at det er akkurat det samme som de to forrige så blir det kjøp.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#11
Tenker akkurat det samme. Jeg trenger ingen svær revolusjon, siden de forrige var såpass gøy. Lenge siden jeg spilte de også, så sitter ikke med noen metthetsfølelse.
 

Lodin

Der Waaaah
#12
Harke superforventninger til dette, men det er mer for at jeg ikke skal bli skuffa om det er litt meh. Blir vel å coppe på Steam i dag siden det har preload og man får med Deathstroke-DLCet.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#14
Ps Anachronox eier.
 

Lodin

Der Waaaah
#15
Merkelig at det er så dårlig for nå titta jeg på en bit fra Asylum og lipsynchinga der er betraktelig mye bedre. Da snakker vi scena hvor Joker er stroppa til den tralla og alt kjører i selve spillmotoren sånn som denne scena med Alfred. Ser dog sikkert helt greit ut i de viktige scenene som blir prerendra.
I grunn og urovekkende at Alfred er altfor ung.

Uansett er The Shocker enda en baddie Bats får bryne seg på. Han har elektriske hansker og alle gjør narr av navnet hans i bladene.
 

Lodin

Der Waaaah
#16
Kun fem steder får lov til å anmelde det før fredag og flere store sider som Polygon og Destructoid får ikke tilsendt eksemplarer. Det lover jo alltid jævla godt. :ehm:
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#17
Jeg snakket med en spillanmelder av den eldre skolen i kveld som har anmeldt det, skal rulle fire på terningen og sa det er mye mer av det samme men med et svakere manus, spesielt mislikte han funksjonen fra Assassins Creed med å låse opp områder så ja, ikke prioritert for meg.
 

Lodin

Der Waaaah
#18
Jo også får alle spill til fredagen. Det var en missforståelse mellom WB sine PR-folk og Justin McElroy.
Men men, et dårlig manus kan jeg leve med. Liker dog ikke at det høres ut som byen er delt i to.
 

Lodin

Der Waaaah
#19
Det er ute på Steam og... det er en irriterende bug som gjør at det kræsjer når jeg restarter det etter å ha dilla med grafiske settings og det spiller ingen rolle hva jeg stiller inn. Når det kommer til punktet hvor det logger inn på Warner Brothers sine servere (?) så dør spillet og jeg må slette ei ini-fil for å restarte. Kunne egentlig levd med det om det ikke var for at man må restarte for å skru på physx som lissom er litt av grunnen til å spille på PC. :argh:
Men men, startbiten i Blackgate var i det minste fet nok og en bedre tutorial for kontrollen enn de to forrige. Det at det har en ålreit bossfight så tidlig hjelper og på.
På den annen side dukker Commissioner Loeb fra Year One opp og han ligner ikke seg selv i det hele tatt. Desuten er han ikke en del av en prerendra kuttescene og har helt grusom lipsynch og generell animasjon så det merkes at dette er B-Batman.
Uansett blir det bra bare jeg får skrudd på den jævla fysikkmotoren. :ras:

E: YESSS!!! Den fysiske versjonen til PC er på en DVD noe som vil si at man får lagt inn ni gig. De resterende sju må såklart lastes ned fra Steam. =D

E: Enda mer YESSSS!!! Buggen min er at dritet ikke får logga seg på om jeg restarter i fullscreen. Jeg må starte i windowed. :v
 

Lodin

Der Waaaah
#20
Følelsen av at dette er laga på budsjett er ganske til stede ja. Ikke at det gjør noe siden slåssing, sniking og traversering fremdeles funker fint og storyen er ganske bra. De resirkulerte delene er og greit gjennomført siden de ser rimlig annerledes ut før oversvømmelsene og alt det andre fant sted. Liker og at det virker litt Mega Manish hvor de åtte assassene er bosser man får egenskapene til. Ihvertfall er jeg ganske sikker på at man får hanskene til Electrocutioner etterhvert. Også artig å se hvor flere av baddisene er på et så tidlig tidspunkt. Det er en mesterhacker som driver å plager Batman underveis og han heter bare Enigma og liker fargen grønn. :p

Men som sagt, dette er laga for mindre penger enn de forrige. Kom over et primæreksempel på det når jeg møtte sekretæren til Penguin. Her er hu i spillet:
Og her er profilen hennes:
Kjolen er i det minste nesten riktig. Ganske stusselige saker. Spoila det bare fordi. Og nei, det er ikke no galt med det andre bildet. Profilbildene er av en eller annen grunn skikkelig shitty og pixelerte.

E: De to bærbare utgavene har vistnok høsta litt lovord. Storyen er vistnok bare en resirkulering av Asylum satt i Blackgate, men det er vistnok en jævli bra Metroidvania. Blir spennende å se hva søppelsider som ikke er Kotaku og sånn syns.