Battlefield 1943

Scary Paladin

Ukjent herremann
#1
Utvikler: Digital Illusions CE
Utgiver: Electronic Arts
Sjanger: Online Shooter
Spillere: 1 - 24
Plattform: PS3, X360, PC

Battlefield 1943 er et arkade/psn spill på rundt 500+ MB, men ikke la dette lure deg. Her finner man et spill med plass til 24 spillere og som ser relativt bra ut. Selv om serverene kanskje er ustabile for tiden grunnet stor pågang, vil du etter noen forsøk kunne komme deg inn på en server. Klart, det er sikkert bedre nå enn det var da jeg spilte i natt, men etter min erfaring er det beste egentlig å hoppe inn i spillet til en på vennelista. Når du er i et spill må du velge mellom tre klasser: infantry (antipersonell), rifleman (heavyweapons/antitank) og scout (sniper). Av kjøretøy har man biler, tankser og fly, og man spiller den klassiske conquest modusen. Kartene er store og frostbite motoren sørger for at spillet flyter fint med 24 folk selv om bomber sprenger overalt. Du får poeng for å drepe folk, biler og å ta over baser, ettehvert som du spiller vil du også gå opp i rank, uten at det gjør så mye spennende. Hvis du liker Battlefield formelen er dette uten tvil det beste arkadespillet du vil spille i sommer.

Hjemmeside




 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#3
Spørs hva folk spiller. Blir med på PC eller PS3. Or BOTH!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#4
Driver og laster ned PS3-trial nå, er sikkert med seinere.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#6
"Failed to connect to EA Online". Er det bare tutorial som er med i demoen eller er noe galt?
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#7
Jeg lastet ned trial og spilte en time på PS3 akkurat. Det var egentlig ganske gøy. Den største forandringen fra 1942 (de eneste også tror jeg) var muligheten å knuse dritten ut av bygninger. Det koster bare 100 kr for den fulle versjonen, men jeg har så mye annet å spille for tiden at jeg tror jeg driter i det.
 

Trench_Rat

Sommerbildene våre
#8
Har det på PS3 om noen er har lyst til å squadde! 15 dolla make me holla
 

Alexander

frilans ufør
#9
Nei, det virker foreløpig umulig å få spilt noe annet enn tutorialen grunnet saftig pågang. Har PSN noen av de samme problemene?
 
D

Deleted member 91

Gjest
#10
Mulig jeg er med på noen runder om et par timer, om folk fortsatt er våkne (Hei, Alexander). Ellers er det jo en dag i morgen også, vet dere.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#12
Vil bare si at jeg spilte et par-tre timer med Alexander nå, og selv om jeg slet litt med å komme inn på servere i starten, var det silkekjøre når vi endelig kom igang. Selve gameplayet er fortsatt litt Bad Company, men det er merkbart strammere: Siktinga er glattere og ikke like sucky som i BC, og frameraten virker mye mer stabil - i tillegg til at det hele ser mye lekrere ut enn brungjørmehælvetet Bad Company.

Alt jeg var redd for skulle være konsollifisert fungerer faktisk helt utmerket, tre klasser er for eksempel helt kurant ettersom de da er ganske forskjellige å spille, og ingen av dem føles spesielt overflødig. Kjøretøyene er artige å fise rundt i, og flyene spesielt er jævla moro. Dogfighting eier. Oppladende ammo legger man heller ikke noe særlig merke til, du skyter til du går tom og etter en stund har du dritt igjen uten at du måtte traske tilbake til en ammokasse på en eller annen base. Chill at squad-systemet fra BC er med også forøvrig.

Så ja, anbefales. Skal spille mer imorgen, men til 1200 MSP er det er bare å kjøre på.
 
#14
Såh, er det noen som klarer koble seg til på xbox, nå? Tenkte teste demoen, men får bare feilmelding om at jeg ikke kan kobles til ea's servere.
 

Scary Paladin

Ukjent herremann
#17
=D



Nå er jeg ferdig med noen solider runder rævsparking og kan igjen bekrefte at noen folk er til tider fantastisk dumme... Jeg mener, hvor mange ganger må man få bajonetten i ræva før man ser rundt seg. Folk spawner -> løper til campeplassen sin med sniper -> dør -> gjentar hele prosessen.

Jeg så forresten en kar i et fly som kjørte på en fiende i fallskjerm, var stil over det drapet for å si det sånn. :D Jeg har også opplevd min del av kamikazepiloter i dag. Alt i alt noen gode runder! Hvis noen vil spille nuh eller litt senere er jeg med.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#19
Jeg kommer meg fortsatt ikkepå EA Online i demoen. Er det noe muffins eller vil det ordne seg hvis jeg kjøper hele spillet trur ni? Er det fortsatt no' offline campaign, forresten?
 
#20
Har hatt store problemer med å logge meg på fullversjonen siden lansering. Og Squad play med venner, ja det kan man også glemme. Invitasjoner har fungert dårlig til nå. Har ikke prøvd i kveld/natt, kan være det er ordnet opp i.