Beste spill så langt i år?

Hva er det beste spillet så langt i 2004?

• Unreal Tournament 2004 - [PC]

Stemmer: 0 0,0%
  • Splinter Cell Pandora Tomorrow - [XB/PC]

• Ninja Gaiden - [XB]

• Far Cry - [PC]

• Metroid: Zero Mission - [GBA]

• Rallisport Challenge 2 - [XB]

• Full Spectrum Warrior - [XB]

• Metal Gear Solid: The Twin Snakes - [GC]

• Thief: Deadly Shadows - [XB/PC]

• 007: Everything or Nothing [PS2/GC/XB]

• Singstar [PS2]

• Battlefield Vietnam [PC]

• Baldur's Gate: Dark Alliance II [PS2/XB]

• Harvest Moon: Friends of Mineral Town [GBA]

• Harvest Moon: A Wonderful Life [GC]

• Final Fantasy: Crystal Chronicles [GC]

• Final Fantasy X-2 [PS2]

• Maximo vs Army of Zin [PS2]

• Champions of Norrath: Realms of EverQuest [PS2]

• Andre...

• Totalt antall stemmer
    0
De spillene jeg har satt opp er satt opp utifra hvilke spill som har fått best karakter så langt på GameRankings (i år). Jeg har kun satt opp spill som er lansert i Europa i 2004 så langt (pluss noen spill som lanseres i denne måneden, juni, men som ikke er lansert enda, men som kanskje noen har spilt allerede - men ellers er det er jo fullt mulig å vente med å stemme til man har spilt de spillene, om man skal ha de). Jeg har ikke bare gått utifra karakterene på GameRankings - jeg har også gått utifra hva jeg tror folk har likt (i tillegg til at jeg har tatt med litt av hvert fra alle konsollene, utenom N-Gage da, men den konsollen har objektivt sett ingen spill som kan måle seg med de jeg har satt på lista). Ellers har jeg lagt til muligheten for å stemme "Andre...", for det kan jo være det er andre spill enn de på lista du har likt bedre i år.

Fortell gjerne hvorfor du gir din stemme til det spillet du gir din stemme til. Sett gjerne opp en "Topp 5" (eller "Topp hva-du-nå-måtte-ønske") for året så langt. Fortell gjerne også hva du synes om året så langt. Mange mente jo 2004 skulle bli et fenomenalt spillår - er det det så langt?

Halky

Veteran bruker ;)
Det ble nok Battlefield Vietnam [PC] det ja :D Siden det er det spillet jeg har spilet mest på i år! Og syns derfor det er best :p

F

Fanta Boy

Gjest
Opprinnelig skrevet av Thinaran@09.06.2004, 21.28
Har ikke spilt noen av de der ... :(

Min stemme går til ... Ratchet & Clank 1.
Har ikke spilt noen av de der ... :(

Min stemme går til ... Viewtiful Joe.

D

Deleted member 91

Gjest
Jeg har spilt veldig lite i år, merkelig nok. Ingen av disse nye spillene har fanget oppmerksomheten min på samme måte som TimeSplitters 2, Halo, Jak II eller Metroid: Fusion. Jeg får håpe jeg greier å sette meg ordentlig inn i spillene som kommer framover. Uansett, så stemte jeg Singstar - har det veldig gøy med det for tiden. :tommelopp:

Edit: Legg merke til at det står "beste spill i år". :ehm...:

En topp 5:
1. Far Cry
2. Metal Gear Solid: The Twin Snakes
3. Ninja Gaiden
4. RalliSport Challenge 2
5. James Bond: EoN

Skal nevnes at flere av de spillene har jeg ikke prøvd, eller bare prøvd minimalt lite. Så dette kan ikke sies å være en endelig liste.
Men Q1 og 2 blir ingenting i motsetning til Q3 og 4. :)

Ninja Gaiden, helt klart. Det kommer et spill en sjelden gang, som jeg rett og slett ikke får nok av, og Ninja Gaiden er et sånt spill. Holder på å runde det for fjerde gang nå, og jeg har spilt frem til Chapter 15 på Very Hard. Jeg har også starta et femte game på Normal bare for moro skyld. God følelse å bare gruse alt av fiender og bosser nå som jeg er vant til Very Hard, og jeg skal prøve å gå gjennom Normal uten å bruke en eneste Elixir, Talisman of Rebirth osv. Er vel også vært å nevne at jeg ikke eide en Xbox før jeg spilte Ninja Gaiden.

Er jo en stor Metal Gear fan, så Twin Snakes kommer selvfølgelig på en andre plass. Grunnen til at det ikke får første plass er nok fordi det er en remake. Men jeg liker spillet veldig godt, og jeg synes det er bedre enn originalen på de fleste punkter. MGS1/Twin Snakes er fortsatt mitt favoritt spill.

Har ikke en topp 5 liste men en topp 4:

1. Ninja Gaiden
2. Metal Gear Solid: The Twin Snakes
3. Far Cry
4. James Bond 007: Everything or Nothing.

Har spilt flere spill på den listen, men ingen som har utmerket seg nok til å bli nevnt sammen med de spilla der.

Topp 5
  1. Metal Gear Solid: The Twin Snakes
  2. Ninja Gaiden
  3. Winning Eleven 7 International (satte ikke opp dette på listen fordi Pro Evolution Soccer 3 (PAL) kom i fjor)
- Metal Gear Solid: The Twin Snakes var rett og slett helt fantastisk. En av mine beste spillopplevelser noensinne.
- Ninja Gaiden imponerte meg stort, med den mest imponerende grafikken så langt i år, og et utrolig godt gameplay (men dessverre litt plagsomme kameravinkler til tider).
- Winning Eleven 7 International var som forventet - et utrolig godt forball-spill med noen forbedringer fra 6-ern.

----

For å komme med en konklusjon, så er jeg litt skuffet så langt. Det er vel egentlig bare Metal Gear Solid: The Twin Snakes og Ninja Gaiden som har imponert meg skikkelig i år. Men vi er jo bare halveis - det er et halvt år igjen, og med titler som Resident Evil 4, Metroid Prime 2: Echoes, Donkey Konga, Halo 2 og Metal Gear Solid 3: Snake Eater i vente, så lover det bra.

Har bare prøvd ett av spillene på listen, jeg eier det faktisk. Det er grusomt nok kjedelig og vanærer ryktet til den ellers nydelige spillserien.

FFX-2 :tommelned:

UT2k4 er det beste sålangt for meg, fantastisk spill, overgår nesten CS ;)

Jeg mener Far Cry er det beste spillet hittil i år, av de jeg har prøvd.
Jeg liker så og si nesten alt med dette spillet. :tommelopp:

Stemte MGS:TTS, siden det er veldig lenge siden jeg har vært så hekta på et spill som da jeg gikk gjennom det. Helt objektivt sett er vel Ninja Gaiden mye mer imponerende og overgår TTS i både grafikk, lyd og etter min mening også gameplay. Grunnen til at jeg liker TTS bedre er den fantastiske historien og stemningen som dro meg inn i spillet fra start til slutt.

Kan si det slik: Hadde jeg spilt gjennom det originale MGS, hadde jeg stemt Ninja Gaiden. Men så har jeg ikke det da...

Stemte selv Metal Gear Solid Twin Snakes. Riddick ligger kanskje ann til og overgå det, men jeg må fullføre det helt først. Metal Gear Solid er gjennomført på alle måter fra start til finish. Ninja Gaiden er høyt oppe, men et spill som krysser langt inn i fighting generen er alt for uballansert. Siste boss var lettere enn den første fienden jeg møtte i spillet.

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Jeg stemte Ninja gaiden. Jeg synes det er en helt overlegen vinner. MGS:TTS var en skuffende remake etter min mening. En grafisk update av spillet (ikke utrolig imponerende grafikk heller), lite nytt gameplaymessig som gjorde at gameplayet er langt dårligere enn i f.eks splinter cell spillene. Storyen er selvsagt god, men den kunne jeg fra før av.
Ninja gaiden er det beste actionadventure spillet på år og dag synes jeg. Nydelig grafikk, bra soundtrack og et uslåelig gameplay for sjangeren. I tillegg til alt dette så har det varierte brett og mange forskjellige fiender og våpen. En klar vinner.

Opprinnelig skrevet av Lurtz@10.06.2004, 00.19
Jeg stemte Ninja gaiden. Jeg synes det er en helt overlegen vinner. MGS:TTS var en skuffende remake etter min  mening. En grafisk update av spillet (ikke utrolig imponerende grafikk heller), lite nytt gameplaymessig som gjorde at gameplayet er langt dårligere enn i f.eks splinter cell spillene.
Ninja gaiden er det beste actionadventure spillet på år og dag synes jeg. Nydelig grafikk, bra soundtrack og et uslåelig gameplay for sjangeren. I tillegg til alt dette så har det varierte brett og mange forskjellige fiender og våpen. En klar vinner.
Dette går vel på smak og behag, men jeg synes nå gameplayet i MGS:TTS er mye bedre enn i Splinter Cell. Splinter Cell har et enormt kjedelig gameplay. Dessuten er vel det beste ved MGS historien og stemningen, som etter min mening er perfekt i MGS:TTS. Grafikken er ikke utrolig imponerende, men den er meget god generelt sett. Men det er kanskje ikke så rart at jeg likte MGS:TTS så godt som jeg gjorde når jeg aldri spilte gjennom MGS (PSX) da det kom.

Ninja Gaiden er bra. Men første brett var jo vanskeligere enn andre brett. Og det fortsetter med å bli lettere og lettere. Og alle karakterene jeg har møtt fram til Chapter 5 (og på Chapter 5) kan drepes med den samme teknikken jeg bruker på alle karakterene jeg har møtt så langt (bare noen få det har vært greit å bruke pil-og-bue på). Områdene er riktignok ganske varierte, men ikke fiendene. Nå har jeg jo kun kommet til slutten av Chapter 5, men håper det blir mer varierte fiender etter hvert. Men likevel, morro er det. Skikkelig morro. Er jo tross alt det nest beste spillet jeg har spilt i år.

Kilik

Lokal moderator
Splinter Cell: Pandora Tomorrow. En flott oppfølger med innovativ multiplayerdel. Dette er for meg årets spill så langt, men når jeg ser line-up'en for andre halvår så tviler jeg nesten på om dette er med på min topp 10 når 2004 skal oppsummeres...

Ninja Gaiden føler jeg er litt vel oppskrytt. En del kameraproblemer samt uinteressant story gjorde at jeg bare etter noen få brett mistet lysten på å spille videre. I tillegg dette med dårlig balansert vanskelighetsgrad som andre har nevnt.

MGS: Twin Snakes er jo selvsagt bra, men strengt tatt et 6 år gammelt spill med finpusset grafikk.

Far Cry har jeg ikke fått prøvd ennå, så det kan jeg ikke uttale meg om. Men det ser absolutt ut som et spill jeg kommer til å like. Må få skaffet meg en skikkelig PC snart...

Ellers må jeg nevne Chronicles of Riddick. Av det jeg har spilt til nå virker det meget lovende...

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Psycho mantis:

Splinter cell spillene har jo mye bedre gameplay. Mye bedre kameravinkler, mer variert gameplay. MGS:TTS har grusomme kameravinkler med null overblikk og er mindre variert. Tingen er at det er kun latskap fra silicon knights sin side at de ikke har valgt å gjøre om på ting som kameravinklene. Selvom om spillet er en god klassiker så betyr ikke det at det ikke er plass for forbedringer. Spillet er jo tross alt 6 år gammelt, har skjedd litt siden da.

Når det gjelder vanskelighetsgraden i Ninja gaiden, så synes jeg du overdriver litt. Første brett er da ikke supervanskelig, og 2.brett er ikke noe lettere enn 1.brett. Vanskelighetsgraden i spillet går litt i bølgedaler, men det synes jeg er litt deilig, man får litt pause fra utfordringene innimellom.
Hvis du kun har kommet til chapter 5 så er det dessuten altfor tidlig å uttale seg om spillet. Spillets gameplay forandres en liten anelse litt lenger ut i spillet. Variasjonen på fiendene er langt bedre enn konkurerende spill. Levelvariasjonen er ihvertfall totalt overlegen til konkurentene. Eneste jeg har å klage litt på når det gjelder ninja gaiden er kameravinklene, men jeg synes problemene er oppskrytt, jeg døde ikke en eneste gang pågrunn av kamera.
BTW: Så har du ikke kommet til de utfordrende bossene enda, så du får nok noe å bryne sverdet ditt på om ikke altfor lenge. Jeg misunner deg som har så mye igjen av det kongespillet :)

Kilik:

Ikke si at du ventet en bra story i ninja gaiden :p Spillet er jo actionorientert. Storyen i et slikt spill means shit. Det handler om gameplay og der er spillet overlegent best i sin sjanger synes nå jeg. Det blir jo omtrent det samme som å hakke ned på mario fordi historien i spiller er ræva.

Opprinnelig skrevet av Lurtz@10.06.2004, 00.52
Psycho mantis:

Splinter cell spillene har jo mye bedre gameplay. Mye bedre kameravinkler, mer variert gameplay. MGS:TTS har grusomme kameravinkler med null overblikk og er mindre variert.  Tingen er at det er kun latskap fra silicon knights sin side at de ikke har valgt å gjøre om på ting som kameravinklene. Selvom om spillet er en god klassiker så betyr ikke det at det ikke er plass for forbedringer. Spillet er jo tross alt 6 år gammelt, har skjedd litt siden da.
Vel, det er fortsatt smak og behag. For jeg liker å spille MGS:TTS. Men jeg liker ikke Splinter Cell i det hele tatt. Det ble bare gørr kjedelig å snike seg rundt. Og når det kommer til grafikk og gameplay, så er det vel litt over 2 år gammelt. Men selv gameplayet til MGS:SOL er genialt bra enda (mener nå jeg). Men det er dette med at Konami og Silicon Knights har satt sammen det beste fra MGS og MGS2 som gjør det så bra i mine øyne. Det er ikke noe revolusjonerende gameplay. Det er ikke noe særlig nytt. Men helhetsinntrykket mitt av MGS:TTS er at det er et genialt bra spill.

Når det gjelder Ninja Gaiden - greit, da har jeg noe å se fram til. ^_^