BILDER AV XBOX 360 LEKKET UT PÅ NETTET

#1
Fra TeamXbox.

What a week. First the pictures of the current Xbox 360 Development Kit, then a photo of the Xbox 360 taken from an odd angle and today the ATI patent for the embedded video RAM used in the Xbox 360 graphics chip...and now this!

Well, it happened. It always happens. Someone has leaked an image of the Xbox 360 and we believe this is indeed the design that will be shown next month at E3. That doesn’t mean it will be the final design that will ship later this year but you can bet it won’t be much different.

By the size of the disc tray we can conclude the Xbox 360 is much smaller than the current Xbox and it looks like a 21st century set top box. There are two memory slots in there, a big power button and some other ports we have no clue what their functions are.



You might wonder why is that power button so big? Well, because it does much more than indicating the console's power status...

Stay tuned. We'll have more on the Xbox 360 as it develops.

UPDATE

Another interesting image has surfaced around the web, this time showing what appears to be the left side of the console, where what appears to be a removable hard drive resides.




What's interesting to note is the comparison of this image with the recently released image from Ourcolony, and the similarities, as well as the differences between the two...




As you can see, the above image looks much more "finished" than the other image. The silver plate along the side of the removable drive has no text engraved on it and when you compare the images with today's newly released image of the front of the console, you can see that the disc drive is also a different color than the rest of the console. These differences suggest that one may be an earlier version of the console, and the similarities only further support the suggestion that this is in fact the Xbox 360 design.

We will continue to follow the news and keep you on top of things as they become known to us...
 
D

Deleted member 91

Gjest
#2
Wow, dette virker spennende. Jeg syns ikke den var så aller verst, igrunn - minner meg nesten litt om projektoren min. Hmmmm.
 
#3
Ser mye bedre ut enn den første Xboxen.
Jeg regner med at kontrollene (hvis de ikke er trådløse da) skal kobles inn i den lille luken som er lukket forant?

Ikke vet jeg.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#4
Jeg tør satse på at de er trådløse - en kontrollerport per burk funker bare ikke. Dessuten, ble ikke det bekreftet trådløse kontrollere til Xbox 360 for en stund siden? Penere enn Xbox er den ihvertfall, det har du rett i.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#6
Jeg håper ikke de gjør det slik som Sony (totalavhengig på minnekort), men gjør det mer fokusert på det enn tidligere. En idé er å legge inn ett minnekort per maskin, slik at alle ihvertfall har hvert sitt i starten, i tillegg til harddisken. Å kunne ta med deg profilen din i Halo 2 bort til vennene dine, samt lignende systemer i andre spill, kan bli ganske heftig om utført riktig.

En annen ting jeg nå også lurer litt på, er hvordan de skal gjøre det batterier i forhold til de trådløse kontrollene sine. Å måtte skifte batterier en gang i uka er ikke aktuelt for min del, så hva med "lade-stasjoner" som følger med kontroller du kjøper? Man bare glir de ned i stasjonene sine etter bruk, så lades de av seg selv. Lett, smart og økonomisk for forbrukeren. Hva tror dere?
 
#9
Opprinnelig skrevet av Baronen@23.04.2005, 15.06
Jeg håper ikke de gjør det slik som Sony (totalavhengig på minnekort), men gjør det mer fokusert på det enn tidligere. En idé er å legge inn ett minnekort per maskin, slik at alle ihvertfall har hvert sitt i starten, i tillegg til harddisken. Å kunne ta med deg profilen din i Halo 2 bort til vennene dine, samt lignende systemer i andre spill, kan bli ganske heftig om utført riktig.

En annen ting jeg nå også lurer litt på, er hvordan de skal gjøre det batterier i forhold til de trådløse kontrollene sine. Å måtte skifte batterier en gang i uka er ikke aktuelt for min del, så hva med "lade-stasjoner" som følger med kontroller du kjøper? Man bare glir de ned i stasjonene sine etter bruk, så lades de av seg selv. Lett, smart og økonomisk for forbrukeren. Hva tror dere?
210535​
Så vidt jeg vet bruker trådløse håndkontrollere veldig lite strøm. Hørte om en fyr som brukte Wavebirden sin (trådløse kontrolleren til GameCueb) i ett år før han bytta batterier. Men mulig dette er en røverhistorie. Har ikke Wavebird selv, så kan ikke bekrefte det.

Ellers er jeg enig i at maskinen ikke var veldig pen å se på, men den er bedre enn den nåværende Xboxen. Kommer nok til å kjøpe denne rundt launch. Kommer såklart litt an på prisen og min økonomi akkurat da, men satser på at jeg har gryn nok.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#10
Batterilevetiden på trådløse kontrollere varierer veldig på hvilken kontroller det er. Og selv om man kanskje ikke må skifte batterier ofte hvis man spiller så og så mye i uka, så må man fortsatt skifte dem - og alt er relativt. Det er ikke å benekte at oppladbare kontrollere hadde vært å foretrekke.

Maskinen kjøper jeg antagelig rundt launch, jeg får se det litt an - hvilke spill som er launch-spill, for eksempel.
 
#12
Hva er det nederste bilde?

edit: Hehe, glemte meningen min.
Synes ikke den skiller seg ut fra et hav av DVD, CD, VHS spillere.
Hvorfor lager de ikke noe nytt?
 
#14
Mente nederste bilde i øverste post.
 
#15
Vet ikke om det bare er meg, men for meg er det rivende likegylding åssen en konsoll ser ut. Joystick + spill + tilbehør er det absolutt viktigste uansett.
 
#20
Opprinnelig skrevet av Baronen@23.04.2005, 15.06
Jeg håper ikke de gjør det slik som Sony (totalavhengig på minnekort), men gjør det mer fokusert på det enn tidligere. En idé er å legge inn ett minnekort per maskin, slik at alle ihvertfall har hvert sitt i starten, i tillegg til harddisken. Å kunne ta med deg profilen din i Halo 2 bort til vennene dine, samt lignende systemer i andre spill, kan bli ganske heftig om utført riktig.

En annen ting jeg nå også lurer litt på, er hvordan de skal gjøre det batterier i forhold til de trådløse kontrollene sine. Å måtte skifte batterier en gang i uka er ikke aktuelt for min del, så hva med "lade-stasjoner" som følger med kontroller du kjøper? Man bare glir de ned i stasjonene sine etter bruk, så lades de av seg selv. Lett, smart og økonomisk for forbrukeren. Hva tror dere?
210535​

Angående det med minnekort-delen, kunne det kanskje vært en Idè og lage en del mindre HDD, og kanskje gjøre som Sony med at de gir bort minne kort i alle spill. Om ikke alle så iallefall noen.

Vet ikke, bare slenger ut forslag...