BioShock (PC, Xbox 360)

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#1
Litt overskygget av alt annet har også BioShock blitt demonstrert på messegulvet, og det ser sannelig ut til at det ikke er noen grunn til at det skal forgå i stillhet:

Opprinnelig skrevet av Gamespot
BioShock is basically everything we hoped it would be, given its lineage. The game looks to capture and improve upon all the gameplay elements that made System Shock 2 so compelling, and it looks and sounds great (and unsettling) doing it
Mer her.



Opprinnelig skrevet av IGN
If you're wondering what the best game at the show is (E3), this may very well be it.
IGNs syn på samme demo


Opprinnelig skrevet av IGN
On a platform below a railing sat a voice recording, which are collected to advance the story. Like in System Shock 2, these recordings are of those who perished in the game before your arrival, giving you hints about what to watch out for as well as threading together various backstory tapestries.
Stemmeloggene i SS2 var jo tilnærmet kunst <3
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#3
Hos Gamespot står det i hvertfall listet til 360 og PS3. Måtte gud forby enhver form for konsollifisering.

Edit:
Opprinnelig skrevet av Gamespot
We actually saw the game running on the Xbox 360, which was running smoothly in high-def, and which looks like it will feature a console-oriented interface whereby actions like item collection are mapped directly to face buttons on the controller. The PC version of The Elder Scrolls IV: Oblivion recently took fire for maintaining a similarly console-style UI, so we hope BioShock on the PC will avoid the same pitfall by including more mouse-and-keyboard-oriented interface hooks.
...
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#5
Merket at blodstrømningen til underlivet økte dramatisk da jeg leste følgende: "Det skaper en underlig stemning, noe som ikke minst kommer fram gjennom lydbildet, som er signert lydgeniet Eric Brosius."
Det finnes ingen som lager bedre spillyd enn Eric Brosius. Rett og slett.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#8
Har en snikende mistanke om at Yeti sikter til Thief-serien :)

SHDR sniker seg forbi, men glemmer at profilen finnnes: Eric Brosius@MobyGames
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#9
Thief-serien, ja. Og, så klart, System Shock 2.
Eksempel her.
 

Lodin

Der Waaaah
#11
Orker ikke følge med på dette. Jeg vet allerede at jeg kommer til å elske det og da er det ikke noe poeng å sitte å onanere til hvert minste skjermbilde og nyhet. Altfor lenge til det kommer til at jeg gidder hisse meg opp.

:elsk:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#12
Vet du, jeg er hjertens enig. Er allerede altfor gira etter artikkelen til Kent William. :(
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#13
Ja, det er nesten så det er litt "satt" nå.
I fjor, når spillet ble annonsert, visste man ingenting annet enn det skulle være relatert til SS2, samt hadde omtrent samme utviklerteam.


Selvføleglig er det mulig at noe slikt feiler. Man er jo aldri trygg.



I dag ser alt så lyst ut at man egentlig bare kan legge seg i dvale til spillet kommer ut.
 

Lodin

Der Waaaah
#15
Jeg den eneste som ikke får dem opp? Fant ikke noe om BS på forsida der heller så bildene kan ha blitt fjerna. <_<
 

Trench_Rat

Sommerbildene våre
#18
Trainspotting bare omvendt på en måte :D