Brütal Legend

#1
\m/ BRÜTAL LEGEND \m/
At det ikke finnes et emne om dette spillet enda er smått forvirrende (eller ikke). Jeg vet at det kryr med små og store Tim Schafer-horer her på forumet, og jeg synes det er på høy tid at vi begynner å hype oss selv over Double Fines nye prosjekt. Hvordan skal vi ellers kunne overse eventuelle gameplayfeil som treg hopping eller ukonsis vansklighetskurve når spillet kommer ut?

Anyways; det er ikke så veldig mye som er kjent om spillet enda, men man spiller i alle fall som den døde rodien Eddie Riggs (Jack Black) som skal sloss seg fra rock'n roll-helvete til rock'n roll-himmelen. Hva dette innebærer er etter trailer og bilder å dømme en hel masse slakt av helvetes demoner og tøffing rundt i en doning som må være spillverdenes kuleste kjøretøy siden Bone Wagon. Det er mye her som kan minne om Full Throttle og selv om jeg egentlig hadde håpet på noe like unikt som Grim Fandango eller Psychonauts så må jeg si at settingen appelerer veldig til meg. Flere heavy metal-legender er innvolvert i prosjektet (antakeligvis som stemmeskuespillere?) hvor Lemmy ifra Motörhead er min klare favoritt. Rob Halford fra Judas Priest og Ronnie James Dio er också med. Joy! Spillet blir etter hva jeg har fått med meg et spill av typed action adventure og skal til og med inneholde online. Jeg kan ikke si annet enn at jeg gleder meg stort til vi får litt mer info, men i mellomtiden har vi jo alltids en hardbarka trailer og en råfet (om ustabil) hjemmeside og kose oss med. :sikle:
 

Lodin

Der Waaaah
#2
Ja vi gleder oss. Eneste grunnen til at jeg ikke har mekka tråd er nettopp fordi det fins så lite info om spillet. Uansett regner jeg med at dette blir rimlige metalle saker. \m/
 
#3
Da har IGN postet et fire siders langt intervju med Tim Schafer som gir masse ny informasjon om spillet, pluss noen nye bilder. Vi får blant annet vite at man i spillet bygger seg en hær som man har kontroll over, at spillet er open world og at Lemmy kjører rundt på motorsykkel og healer folk med bassen sin. Anbefaler alle å ta en titt!



Playboy og The Escapist har også pratet med fyren, og selv om de ikke har like mye fokus på selve spillet er det fortsatt godt lesestoff.
 
#4
Ser ganske kjekt ut, men tviler på at musikken faktisk vil leve opp til spill tittellen.
 
#6
SITAT(Lodin @ 09.11.07, 14.48) 88582
Så du mener at Jack Black ikke vet å rocke? Han står for deler av musikken nemlig. :v:
[/b]
Det var det jeg ville høre. Jack Black er helt genial i Tenacious D, og jeg ser for meg at Tim Schafer og Jack Black er helt på samme bølgelengde. Brütal Legend er jo tross alt ikke det første metal/rock spillet til Schafer (Full Throttle). Musikken kommer nok absolutt til å leve opp til spillet, det er selve gameplayet jeg er nervøs for. Men så tenker jeg på alt av spill Tim har kommet med, inkludert Psychonauts, så blir jeg beroliget der også.
 
#7
Psychonauts hadde ikke no særlig bra gameplay for å være ærlig. Men det ble satt helt i skyggen av den sinnsykt bra level designen og humoren så det gjorde absolutt ingen ting.

Gleder meg som et svin til dette spillet. Bare å lese det IGN intervjuet fik meg til å bryte ut i latter.
 
#8
Psychonauts var jo strengt tatt et adventurespill som kledde seg ut som en platformer. Spillets styrker lå ikke i hvordan man spilte det, men hva man spilte. Å utforske verdenen og ta til seg alle detaljene var det som var givende, så å dra ut på samletokter var plutselig ikke en så dum ting noe mer. Spesielt ikke siden det aldri var noe en MÅTTE gjøre. Det nødvendige plukket jeg opp fordi det lå i vegen for meg mens jeg pløya meg igjennom levelene og resten var givende å lete opp fordi man kom over masse en ellers kunne gått glipp av på den måten. Det skal sies at jeg heller ikke syntes kontrollen var så upresis som mange klager på. Det var langt ifra Mario-standard, men spillet krevde heller aldri den mengden med presisjon fra deg. Ellers var det morsomt å leke seg med kreftene man hadde til rådighet, jeg gikk systematisk rundt å testet hvilke kommentarer jeg fikk hvis jeg brukte dem mot de forskjellige ungene. Når det er sagt så har det jo sine problemer. Ikke alle levelene er like spennende, ikke all humoren slår ann hele tiden og noen vitser som kunne vært veldig gode ødelegges litt av smådårlig timing. Det flere problemer man kan sette fingeren på også, men jeg tror mye av grunnen til at jeg lett kan overse disse feilene i Psychonauts sitt tilfelle er fordi det er så tydelig at det er laget av noen som virkelig bryr seg. Double Fine har ikke verdens mest dyktige kodere, artister eller designere, men de gjør sin egen greie og av Psychonauts fikk jeg følelsen at de gjorde det så godt de kunne.
 

Lodin

Der Waaaah
#9
Vår alles gode venn og skaper av fine indyspill Yahtzee ga Nauts en av de bedre anmeldelsene jeg har sett. Han konkluderer som de fleste andre at selvom ikke gameplayet alltid er helt på topp så reddes det av resten som gjør det til ett av tiårets mesterverk.
Jeg tror hvis Brytal Legend tapper inn i noe av den samme absurde humoren samt Full Throttle og (håper folka bak det vil involvere seg) så blir det jævla bra. Vi vet ikke engang hvilken form gameplayet får ennå så der får vi bare spekulere.
 

Fabulous Fossmo

(sædpapir, bollerør, glidecreme etc)
#11
Alt Lemmy tar i blir gull, så dette kan jeg nok like. Driter i gameplay og sånne homogreier.
 

Lodin

Der Waaaah
#15
Mens dere er noen ritalinpoppende fjortisser som ikke greier kose seg med et spill med mindre man skyter noe hvert 45 sekund. Var Yahtzee som sa det og han tar aldri feil. <_<
 

Lodin

Der Waaaah
#16
Noen måneder senere og vi har en preview. Ikke kjempemye nytt, men vi får vite at man har en øks som brukes i nærkamp ala Devil May Cry og en gitar man rocker shit på. Man har forskjellige riff man må time og de lager da spells som lar deg smelte trynet til motstandere og lignende magi. Etterhvert som man kommer ut i spillet bekjemper man forskjellige gjenger som MC kjerringer og roadies og disse kan man så verve og komandere omkring som pikminer. Bilen manes forøvrig fram med gitaren og blir oppgraderbar.
Fortsatt urovekkende lite info å gå etter her, men vi gleder oss for alikevel. Litt ironisk er det at det er Sierra som står for utgivelsen da.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#17
Brutal Legend

Vet ikke om denne har blitt nevnt før, men jeg synes det virker lovende - hvis ikke kun pga. denne detaljen;
Play face-melting solos that actually melt the faces of your enemies!
Her er det samme fyren bak Psychonauts - Tim Schafer - som mekker på en heavy-metal-basert æksjen/adventure.
Jack Black står for stemmen til hovedkarakteren. Selv om protagonisten er tydelig inspirert av Jack, så blir det en egen karakter og ikke Jack Black selv.

Grei orientering i dette intervjuet hos IGN.
IGN AU: Let's get into the gameplay. It's pretty hack and slash right? But is it also like a rock'n'roll RPG? Rock opera style? How would you pigeonhole it?

Tim Schafer: We have it pigeonholed as a third person action adventure in an open-world environment
(...) we want to do a world that's streaming, and you can explore all over and find all these cool elements that we saw on heavy metal album covers.
Hjemmesia har ikke så fælt mye å tilby, men teaseren anbefales absolutt og kan finnes under 'live gig'.
http://www.brutallegendgame.com/splash/

-link, for oss late.


Kommer til treseksti og pesetre "en gang i løpet av året".
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#19
æsj, jeg søkte jo og greier! Sånn går det når du bruker fancy tødler!