Burnout Paradise (PS3, 360)

Scary Paladin

Ukjent herremann
Jeg fant ingen annen tråd om dette så:

Burnout er tilbake i paradisform! Dette innebærer å kjøre rundt i Paradise City og fullføre løp i god gammeldags burnout stil som for eksempel vanlige races, road rage og marked man races. Hvis du blir lei dette kan du hive deg inn i showtime mode som er en modus som minner om "crash mode" der du bare skal knuse så mange biler som mulig. For å få endeløs moro kan du trykke boost knappen midt inne über krasjet for å lage endeløst mayhem. Det kunne man før også sier du? Kan nok stemme, men nå kan man gjøre det flere ganger og siden alt er så gjennomført sier gamespot dette:
SITAT
This game contains some of the most downright erotic car crashes not featured in a J.G. Ballard novel.[/b]
Hvis du blir drittlei hele enspillerdelen kan du bare trykke på D-paden for å åpne opp nye muligheter online. Her kan du bli med andre eller hoste noe selv og de som ikke er host kan gjøre hva pokker de vil (det stemmer, Paradise City er lobbyen) til hosten finner ut hva slags tortur han vil utsette sine medspillere for. Eller så kan dere utforske byen og fullføre utfordringer som er forskjellige avhengig av hvor mange spillere som er med. Når man er online har man muligheten til å få bilder av motstanderen hvis de har et PlayStation Eye eller Xbox Live Vision kamera. Dette vil ta bilde av motstanderen din hvis du for eksempel knuser noen inn i en vegg (tror jeg). Gamespot er litt mer negative (realistiske?) og sier dette:
SITAT
It's kind of a neat feature that, unfortunately, will probably be abused by all manner of nudity over the course of the game's lifespan, but that's inevitably what happens when you let people do things with cameras. [/b]
Gamespot rapporterer også at grafikken er flott og at frameraten er i boks uansett hvor mye som måtte skje på skjermen:
SITAT
Paradise's visual presentation is precisely the kind of top-notch work you've come to expect from the series. Once again, the game sets a standard for how a sense of speed should feel in an arcade racer. This game is lightning fast, and the frame rate in both the Xbox 360 and PlayStation 3 versions of the game holds up regardless of the chaos onscreen. The car crashes in this game are absolutely fantastic, thanks to some dynamite particle effects and camera work in each and every mangled wreck. Cars deform to wonderful effect, scrunching up like an accordion in head-on collisions and bending and twisting nicely in other situations.[/b]
Så ja, diskuter.

Kilde: Review Video Review

Demoen har jo vært ute litt, men vet ærlig talt ikke hva jeg synes faktisk.. Demoen var litt, tja, veldig kort? Ble egentlig litt skuffet, første gang en Burnout-tittel har hatt den innvirkningen på meg. Men tror nok spillet har mye mer å by på enn bare demoen har, så får se når spillet har synket brukbart i pris bare for nå har jeg alt for mange spill på 360n for tia. Alle andre Burnout titler har jo vært kjempespill for min del, så merkelig at denne ikke skulle fungere også. Tiden får vise når man har fått gjort unna endel andre titler og prisen har synket grunnet min skepsis til demoen som sagt.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Demoen var ikke det helt store nei, men jeg mener å klare å se hva hele opplevelsen har å by på basert på den, og det virker veldig lovende. Ikke så lovende at jeg kommer til å kjøpe det med det første, siden penga er for trange til å nevne for tida, men til sommeren eller der omkring blir det nok brent litt ut her i gården også.

Scary Paladin

Ukjent herremann
Anmelderen skriver jo at demoen ikke representerer hva spillet har å by på, noe jeg tror til en viss grad. Det er så mye jeg liker selv om demoen er så kort: jeg likte for eksempel farta, grafikken, omgivelsene, de utallige måtene man kan krasje, følelsen ved takedowns er skikkelig digg og noen andre småting. Dette gjør at interessen stiger for min del, så om jeg ikke kjøper det med en gang vil det havne i min hylle om ikke alt for lenge.

Forresten: er det bare jeg som delvis liker "DJ Atomica" eller hva pokker han heter? :usikker:

SITAT
It's entirely possible that some people might not enjoy Burnout Paradise's significant shift in direction, specifically those who simply wanted another incremental Burnout sequel. Indeed, Paradise is anything but incremental, and while it might prove a polarizing experience for some, most will likely appreciate what a radical overhaul this game really is. The open-world design isn't just a lazy gimmick--it's a wonderfully executed concept that doesn't rob the game of the series' most beloved tenet: the act of driving fast and wrecking hard. If you're one of the people who tried the Burnout Paradise demo and formed a rather negative opinion of the game, you're not alone. But if you have any affection for the series, you really owe it to yourself to give the full game a look. The demo did little to truly represent what a superbly fun racer this game can be.[/b]

Novastrum

Feminist-elitist
Jeg håper jeg har misforstått, men man kan ikke restarte et race når man føler at ting går til helvete - man må kjøre tilbake til start-området for å starte på nytt?

Ellers: Jeg hater DJ Atomica, intenst, og jeg skal en vakker dag oppdra mine barn til å gjøre det samme.

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Eyh ja, spilte først demoen og var rimelig positiv, selv om den som nevnt ikke inneholdt spesielt mye.
Likevel fikk jeg tak i det når jeg kunne, og det er Burnout, og det er gøy. Som sagt over meg føles det riktig, og Paradise City ser bra ut, og innbyder til å bli brukt tid i, selv om jeg var litt lei av tittel-låta etter 4. spilling (10 minutter inn i spillet var den eneste jeg hadde hørt!), var følelsen av en Takedown like lekker som vanlig!

Kan ikke skrive om noenting, så bare nevner at jeg ikke likte: At man må backtracke og kjøre overfuckings alt for å komme dit man skal. Greit, er ikke så urimelig å kreve, men er frustrerende med de 4 minuttene man bruker på å kjøre tilbake til starten på det løpet du tapte med 4 sekunder. Det at man i Need For Speed serien (MW, Carbon, Pro Street og?) kan velge om man vil kjøre fra løp til løp (slik at man blir kjent med byen og lærer seg snarveier) eller kan hoppe rett til de, samt trykke på Y for å restarte etter et løp du har tapt synes jeg er bedre løsninger.
Jeg har også litt problemer med å følge skiltingen rundtomkring. I løpene er det skilt øverst på skjermen, som viser hvilken vei du er på og hvilke veier du kan svinge inn på. Radaren har en anbefalt rute, og når man nærmer seg et kryss hvor man bør svinge, begynner skiltene å blinke til høyre eller venstre enten akkurat tidsnok eller bittelitt forsent til at du klarer svingen, ihvertfall med grei margin.

Kanskje ikke så hardcore, men hey, sue me!

Novanova: Du har nok ikke misforstått.

CyberK

Finner ikke på noe.
Søren så bortskjemte alle er nå om dagen. Demoen innholder to (?) events, en grei del av byen, og en hel haug med billboards og "private"-gjerder som man kan knuse og hopp man kan ta for å få dill. Burnout 3-demoen (som solgte meg på det spillet) inneholdt ett løp.

Nå over til det jeg faktisk mener om spillet: Selv har jeg aldri vært megafan av NFSU-stilen der man må trille rundt i byen og aktivere ting selv, men faktum er at det er dritgøy å ha muligheten til å bare rase rundt i gatene uten spesielt mye mål og mening, kanskje knuse noen ting her og ta noen svære hopp der. Mot slutten av GTA:SA var det stort sett det jeg drev med, og her vi et spill som faktisk er tilpasset kaotisk kjøring og ingenting annet. Om jeg kjøper Paradise kan jeg se for meg at jeg bruker all tiden min på å rase rundt og ta alle småtingene istedenfor å faktisk kjøre løp.

DJ Atomica blir forøvrig gitt stemme av samme duden som var Stryker i Burnout 3, og han er akkurat like irriterende som den gang. Det er helt uaktuelt å kjøpe spillet om man ikke kan skru han av.

Fuck the hataz. Dette spillet er konge. Jeg har investert utrolig mye tid på det den siste tiden, og jeg blir nesten aldri lei. Takedown-race er noe av det artigste jeg har kommet over (Road Rage heter det egentlig), og det er utrolig chill å bare kjøre rundt i den gigantiske byen på måfå. Jeg skjønner ikke hvorfor folk synes DJ Atomica er irriterende, han har jo nesten den perfekte radiostemmen.

Gi spillet en sjanse. Det eier.

Scary Paladin

Ukjent herremann
Jeg klarte ikke å motstå fristelsen, så nå har jeg burnet litt selv. Som forventet var fartsfølelsen helt på topp. Det er få spill der det går så fort i svingene som i Burnout serien. Kollisjonene ser helt fantastiske ut, som når du for eksempel fronter i en annen bil/vegg vil hundrevis av småbiter fly til alle kanter mens selve bilen din mister et par dekk og blir en halv billengde kortere. Du får nye biler til stadighet og selve spillet har til nå hatt en lett vanskelighetsgrad. Noen synes det er rotete å finne frem i diverse race moduser, men jeg har ikke hatt noe problem med dette. Hvis jeg faktisk skulle finne på å kjøre forbi den anbefalte ruta er det bare å svinge inn på neste gate, da man kan kjøre den ruta man vil. Det er forøvrig også en gladbonus med road radge fordi der kjører du hvor pokker du vil og CPU-ene følger etter. Noe som irriterer meg litt er når man skal rygge. Kameraet vil da snu seg andre veien, men når man begynner å kjøre fremover igjen vil det ta en liten stund før det snur seg tilbake. Så hvis du for eksempel kjører forbi en inngang du må inn for å finne et av de mange skiltene, så må du rygge litt. Kameraet er teit og snur seg i en mongo vinkel så du kjører ned en annen gate og må rygge igjen eller snu bilen helt. Kanskje det bare er meg, men jeg liker det ikke.

Forresten: noen som vet om man kan bruke noe annet enn Live Vision kameraet?

Omg, kjøre med kjendiser bonus:

SITAT
To celebrate Burnout™ Paradise, Electronic Arts today announced a special Game with Fame Valentine’s Day event on Xbox LIVE®. This event gives couples a chance to play with Hollywood's hottest dynamic duo—Heidi Montag and Spencer Pratt, stars of MTV's The Hills.

On February 12 ( :blunk: ) from 9:00 P.M.– 12:00 P.M. (PST), Xbox LIVE Gold members can score an opportunity to play with Heidi and Spencer, grab their Mugshots, and gain fame on the roads of Paradise City.
You'll also have an opportunity to chat and play with Burnout Paradise producer Craig Sullivan and other surprise guest celebrities.

To connect with Heidi, Spencer, and Craig send a friend request to these gamertags:

BurnoutGWFHeidi
BurnoutGWFSpenc
BurnoutGWFCraig

Other surprise celebrities will be joining the couple and will be playing as:

BurnoutGWF1
BurnoutGWF2
BurnoutGWF3
BurnoutGWF4
BurnoutGWF5
BurnoutGWF6
BurnoutGWF7
BurnoutGWF8[/b]