Bye bye Wii. Hello Wii Ju (U)

#1
Nå som Wii U er snart i butikkene, da er vel det snakkis-pakkis til Wii.

Hva syns du om Wii? Vært fornøyd?

Jeg syns den har vært en ræva konsoll. Hele dritten skuffa meg. Revolusjonerene in my ass...
 

Lodin

Der Waaaah
#2
Noen av de beste spilla denne generasjonen har vært til Wii. Det var third parties som totalt droppa ballen med den konsollen. Når det er sagt har heller ikke Nintendo støtta den de siste åra, men ce la vie. Forhåpentligvis bedrer tredjepartsbiten seg med WiiU sånn att sånne jøpiper som deg kan holde snut.
 
#3
Jeg har mye moro med Wii og er ikke skuffa, men det var kun Wii sports som gjorde noe vettugt ut av bevegelseskontroller. De andre spillene jeg digget spillte jeg stort sett med GC-kontroller, eller kunne like gjerne ha gitt meg muligheten til det.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#4
:eng: C'est la vie.

Jeg er forøvrig enig med: Lodin. Delvis. Som i, noen av de beste spillene de siste årene er til Wii (Super Mario Galaxy 1 eller 2 alene er grunn nok til å kjøpe seg en Wii), meeeen jeg synes ikke tredjepartsstøtta har vært så ræva heller. Jeg har flere briljante tredjepartsspill til Wii, men de er kanskje av den litt mer sære sorten som ikke sikter seg inn mot massemarkedet. Nintendo har kanskje ikke gjort nok for å oppfordre tredjeparter til å mekke svære greier til maskinen, tror jeg.

Men ja, jeg kan jo si farvel til Wii-en (ikke at jeg kommer til å slutte å spille på den) med noen lister:

Verdt å kjøpe maskinen for:
  • Super Mario Galaxy 2 (det er bedre enn eneren, for svingende)
  • Super Mario Galaxy (fortsatt det nest beste Wii-spillet)
  • Metroid Prime Trilogy (hvis du fortsatt finner det til salgs, da)
Mine litt mer obskure favoritter til Wii:
  • Sin and Punishment 2 (bedre railshooter finnes ikke, og da regner jeg med nyeste Kid Icarus)
  • Muramasa (ikke egentlig et kjempebra spill, men det ser fantastisk ut og er koselig å spille)
  • Kororinpa (hvem skulle trodd at et helt spill basert på de der vippelabyrintene alle hadde som unge kom til å være så bra?)
Pul haterne, disse spillene var også bra-listen:
  • Legend of Zelda: Skyward Sword (mekanikkmessig ett av de sterkeste Zelda-spillene noensinne)
  • Metroid: Other M (Samus som nærkamp-brawler er en pussig, men vanvittig kul opplevelse)
  • New Super Mario Bros. Wii (to forskjellige spill avhengig av hvor mange spillere som er med; kul brettdesign, men alt for lett aleine)
Så, ja. I tillegg kan man jo legge til at de eneste multiplayer-spillene som har blitt tatt fram gang på gang i lystig lag her i kåken, er til Wii. Super Mario Kart Wii, Super Smash Bros. Brawl og Wii Sports er fortsatt stor stas sammen med andre.

Goodnight, sweet prince osv.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#5
Andre spill jeg har hatt det veldig artig med:
  • Begge Wii Sports-utgavene. Pul haterne, det blir fortsatt dratt frem i gaming sessions med ganon.
  • Brawl! Gadæm denne spillen kommer ikke til å dø før neste instans i serien kommer. Kanskje ikke engang da.
  • Super Mario Strikers. Fotball som ikke er fotball, dvs det er faktisk veldig artig å spille i tillegg til at systemet er overraskende dypt. Skill, til tross for alt det (strukturerte) kaoset som foregår på skjermen er alfa og omega, og er man like god som meg blir man knust av AI-en på den tredje av fem vanskelighetsgrader.
  • Madworld. Som presentert i stream har det sine feil, men det er artig i mindre doser.
  • Excite Truck var en føkkings festlig racer!
Jeg har 20 Wii-spill i hylla, jeg husker ikke alle men har hatt det moro med samtlige. Gjensyn med Donkey Kong Country, Super Metroid og annet godteri fra den virtuelle konsollen var også kule bønner.
 

CockMcBalls

El Sabor Professional
#6
Wii har for meg vært en vits. En wiits (lol). Eneste spillet jeg gadd å fullføre var det første Zelda-spillet som kom (seriøst jeg gidder ikke å huske hva det het engang). Ellers har konsollen stort sett stått i ro og blitt brukt til overvåke kroppsvekta mi vha det der brettet... wii board? Jeg husker ikke hva det heter heller.
Kult at man kan laste ned gamle spill da, men det er faen ikke mye kult at de fleste av dem er ubrukelige når man bruker hdtv.
Kontrolleren var kul og revolusjonerende de første to dagene, men i dag er det trøtte greier.
Tredjepartstøtten var selvfølgelig latterlig og ikke har Wii HD heller men alt det er jo selvsagt helt greit fordi Nintendo.
Wii U har jeg ingen planer om å engasjere meg i. Ikke før det kommer noen "må ha"-spill og prisen dropper til 1990,-. Og nei ZombiU og det nye 2D Mario #23 er faen ikke sånne spill skjerp deg.
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#7
Enig i Super Mario Strikers, det var det onlinespillet jeg hadde mest moro med på Wii. Veldig festlig. Vil også nevne Animal Crossing som moro online, men desverre altfor kortvarig. Største skuffelsen var for meg No More Heroes. For noe tøys. Ikke min humor, og da satt jeg bare igjen med et heller simpelt spill.

Synes det er rart å tenke på at Wii-æraen er over - jeg driver faktisk akkurat nå og spiller ferdig Skyward Sword, som jeg finner helt fantastisk. Jeg får senke ned farten mot avgrunnen ved å begrense daglige spilletimer. Men jeg kommer i hvert fall ikke til å gå over til Wii U med det første - jeg har fortsatt planer om å spille Metroidtriologien gjennom, jeg skal titte TV-serier på Netflix (ihvertfall frem til nyttår) og jeg skal ta fortsette mine ukentlige kamper Wii Tennis, Mario Kart 64 Block Fort Balloon Battle og Super Smash Brothers: Brawl med mine samboere. Tja, kanskje til og med anskaffe noen nye spill, om prisen dropper? Tror igrunn jeg vil sløse nok penger på de kommende 3DS-spilla.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#8
Do not want! Nintendo har ikke laget et spill for meg på mange år, og jeg er redd et nytt Zelda, uansett hvor revolusjonerende, kommer til å være fullt av gimmick-piss som gir meg nerd rage.

Ellers: 1UP har testa screen sharing og den faller visst ut med en gang det kommer en vegg mellom konsoll og gamepad.
 

ganon

The Boshy
#9
For meg har Wiien vært konsollen med alle de underlige og sjarmerende spillene man faktisk husker når neste generasjon kommer og banker på døra. F.eks på xboxen har jeg kjøpt alle generiske skytere 1-4, men de havnet raskt tilbake i brukthylla på gamestop. Noe jeg aldri kunne tenkt å gjøre med Wii spillene.
Følgende spill har jeg best minner ifra( og de gir meg stadig nye )

Super smash bros brawl
SMB galaxy 1 & 2
Metroid Prime
Kororinpa
Trauma center
Resident evil 4
Twilight Princess
Wii sports
Mario kart
 
#10
Kjøpte Wii for å spille Super Mario Galaxy 1 og 2 (som eide), men ellers har det vært labre greier. Jeg ble lei av waggle etter kort tid, og veldig få spill har apellert til meg ellers. Et spill som f.eks Excite Truck som mange var helt ville over gadd jeg knapt bruke noe mer enn noen få timer på. Solgte Wiien med god samvittighet, annet enn de gangene jeg kunne tenkt meg å spille SMG igjen har jeg ikke savnet den. De siste årene har Wii vært direkte uinteressant.

Syns ikke WiiU virker så veldig mye bedre foreløpig heller, men blir vel å kjøpe den uansett når SMG3 kommer. Hvis de ikke kommer med saftige tredjepartstitler blir den solgt like fort som Wiien.
 
#11
Wii-en leverte det desidert beste konsollspillet denne generasjonen for mitt vedkommende med Shattered Memories, så det alene var verdt pengene for den.
Det jeg spilte av Pandora's Tower var også veldig bra. Så for meg som aldri eide en GC så får den også for remaken av Resident Evil.
Project Zero 2, Cursed Mountain, Another Code R: et eller annet og Fragile Dreams: Farewell Ruins of the Moons er også ting jeg er sugen på å spille.

Kurant konsoll å ha.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#13
Wii har gjort en okay jobb, av singelplayerspill har jeg bare brukt mye tid på SMG, RE4, No More Heroes og ja et par til men det har gått med veldig, veldig mange timer med Mario Kart Wii i multiplayer.

Ser opp i hylla og ser flest 360-spill, deretter PS3 og selvom færrest er samlingen Wii-titler alle bra spill jeg er godt fornøyd med. Bra konsoll men ikke den beste denne generasjonen. Lykke til til WiiU i neste!
 
#15
Selv hadde jeg noen trivelige gjensyn med blandt annet Zelda fra N64 på Wiien.
VIrtual Consolen gjorde kjøpet verdt det for min del. Og Zelda:Skyward Sword, nå i senere tid.
 
#16
Enig i at Wiien på mange måter var en studie i ufullendt klimaks: Wii Sports, Wii Fit og Elebits var liksom så langt man gadd å ta konseptet, og ikke lenger. Det overrasket meg litt. Kanskje var Nintendo rett og slett ikke rede til å erobre verden.

Mange av mine favoritter er nevnt allerede, Mario Galaxy, Kororinpa, Excite Truck, Tony Hawk's Downhill Jam, Metroid Prime 3, og Zelda Twilight Princess var høydepunkt. Wiien bidro også til å gjøre dårlige skytere brukbare (MoH Vanguard) og gode enda bedre (RE4). Mange morsomme spill ble vist varierende grad av nåde, men tåler et gjensyn: Boogie Superstar, Samba de Amigo, Just Dance, De Blob, Epic Mickey, Zack & Wiki, og jeg får vel også ta med No More Heroes, feil og mangler til tross. Monster Hunter Tri var også særs severdig.

Selv føler jeg meg slett ikke "ferdig" med Wiien enda, det er først nå mange av disse spillene blir mulig å handle for fem dollar og slikt, og følgelig lettere å teste av ren nysgjerrighet. Ting på lista: Other M, Fragile Dreams, Xenoblade, Last Story, Little King's Story, Cold Mountain, Sin &Punishment 2, Mario Galaxy 2, Lostwinds 2, The Conduit 1/2, Donkey Kong Country Returns, Top Spin 4 (?), Red Steel 2, og sikkert mange flere.

En skål til Wiiens minne, måtte den leve lenge i hylla enda.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#17
Brawl
Brawl
Brawl
Brawl
og Brawl
det var de spilla jeg digga til Wii-en.
 
#18
Kva er det med mimring av Wii-spel? Den nye maskina er jo bakoverkompatibel!
Må nesten sitere meg sjølv her. Kva i all verden er det som skjer i denne tråden? Er det ikkje heller Gamecube vi burde mimre om? Absolutt alt av Wii-innhold er framleis tilgjengelig med det samme kontrollsystemet.
 
#20
Ingenting galt med mimring, det er berre formuleringer som hinter til at spela ikkje kommer til å bli rørt igjen siden ny maskin osv.

Man mimrer om PS1-spel ved å spele dei, forresten. På ein mengde systemer.