Call of Duty 4: Whiskey Tango Foxtrot

D

Deleted member 91

Gjest
#1
Hiv og hoi, landkrabber! Velkommen til Call of Duty 4-tråden hvor vi alle sutrer over lag, klager på ubalanserte våpen, og forbanner Xbox Live-brukergruppen, samtidig som vi prøver å organisere noe som kan ligne på et fungerende team SG-ere. Punktvis og fint:

Såh, sånn derre Call of Duty 4, hva er det'a?

Nei nå skal du høre her! Call of Duty 4 er et sånt førstepersons skytespill til X360, PC og PS3 hvor man skyter hverandre med kuler. Call of Duty 4 utvikles av Infinity Ward (dvs. gutta som laga CoD1 og 2), så de av dere som fant Call of Duty 3 litt skuffende har ingenting å bekymre dere over. Imotsetning til forgjengerne sine så skal man ikke lenger skyte nazister i 1939-1945. Åneidu, plutselig er det nåtid og russerne er grinete og midøsten bråker igjen og britene har fått nok og USA er ute og bøller igjen! Så fokuset er mer på automatvåpen og mer teknologisk avansert utstyr enn M1 Garand og bajonet denne gang.

Okay kult, men åffer ska' jeg gidde å spelle detta da?

Nå har det seg slik at Infinity Ward har litt erfaring på FPS-feltet, så selv om du stiller deg tvilende til alle halvveis-realistiske skytespill på konsoll anbefaler jeg alikevel at du tar en titt på betaen (se litt lenger ned). I tillegg har CoD4 et lite knippe egenskaper som gjør det ganske forskjellig fra bunten, nemlig Multiplayer Perks. De er altså egenskaper du kan utstyre karen din med så fort du når level 5. Det varierer fra våpenfordeler som flere granater, C4, et par RPG-er på ryggen eller eventuelt muligheten til å lett se fiendens C4, til tøffere kuler som lettere penetrerer vegger, Last Stand (som lar deg vippe opp pistolen og bite fra deg en siste gang når du går i bakken) og mye annet snop. I tillegg åpner du opp muligheten til å rope på airstrikes og helikoptere når du får non feite killingsprees, og det er jo litt tøft da.

Så nå måjæ' lissåm drive på med levling og sånt da ellær? Ærre sånn err pe ge, kanskje?

Call of Duty 4 bruker et system som gir deg poeng for å drepe motspillere, rope på helikopter, sikre objectives for laget ditt etc. Når du har tilstrekkelig mengde poeng så levler du opp. Akkurat nå er betaen cappet på Level 16, men i fullversjonen strekker det seg opp mot level 60. Etterhvert som du stiger i gradene åpner du opp nye våpen, perks, og lignende.

Åkei så vordan får jæi dette på datapesen?

Det gjør du ikke. Multiplayerbetaen er eksklusiv til Xbox360 i første omgang. Infinity Ward har alikevel lovet at PC- og PS3-eierne ikke blir helt glemt, så en singleplayerdemo av noe slag etterhvert er nok ikke urealistisk å forvente.

Såh hvordan blir jeg med på detta lauget da?

Ta turen over til Eurogamer for å registrere deg og ordne det slik at du får en betanøkkel i posten en av de nærmeste dagene. At the time of writing er det fortsatt like over 5000 nøkler igjen, men de forsvinner i jevnt tempo, så gjør det før det er for sent. Hvis du allerede har registrert deg er det god sjans for at du mottar en nøkkel iløpet av dagen (spesielt hvis du var blant de 10 000 første). Så slenger du inn et innlegg her i tråden med gamertaget ditt og når du kunne tenke deg å spille, også får vi se om vi ikke får ordna noe oppi gården her. Oppdatert!Eurogamer har driti på draget, så om du vil ha en betanøkkel hardt og raskt anbefales Gamespot. Samme opplegg som på EG (registrer deg), men du får betanøkkel med en gang.


Spillegalnick - Gamertag:

Affable - Molteres
Agahnim - Agahnimz*
AgentMC - AgentMC*
Ally - Ally 87*
Bartman - the Seaman
DiRTY D - DIRTY D NOR*
Jo Inge - No0b eLiMiN4t0r*
K999 - TheK999*
Lurtz - CherubimLurtz*
Nicholas - Nicholololas*
Ronin - Anders Tronstad
sheriffen - bjornage

* = har betanøkkel allerede
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#2
Da har jeg registrert meg, og er klar for å tape. Kan ikke garantere at jeg blir med å spiller konstant grunne et jævlig stress med studiene for tiden, men nå har jeg i hvert fall muligheten :)


Ronin - Anders Tronstad
 
#3
Har registrert meg og med litt flaks så er dere å finne i siktet mitt seinere ;)

Live Tag - DIRTY D NOR
 
#4
Fått fikset meg en key også, fikk jeg beskjed om på siden iallefall. Ikke fått tillsent noe anda, da.

Jeg er med å spille, så bare si fra, så sveiver jeg igang burken. :)

Affable - Molteres
 
#6
Har noen fått tilsendt den beta keyen? Jeg har ikke fått den i allefall.
Jeg er med på å spille hvis jeg får den beta key saken da.

Live Tag: AgentMC
 
D

Deleted member 91

Gjest
#7
Jau, virker som det tar litt for betanøklene å nå fram (eller i det hele tatt å bli sendt ut...?). Har titta litt på andre foraer rundtomkring på blagoblagen, og har ikke hørt om noen europeere som har fått nøklene sine ennå. Anyways, dere får si ifra her i tråden når dere endelig får den, så kan vi breakdance sammen. :) Snakkes, jeg spiller litt mer beta.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#10
Så har du tenkt å dele gamertaget ditt, eller skal du være en asosial faen? :p
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
#11
hehe, CherubimLurtz (Jeg vet, et fantastisk kreativt nick). Kommer meg på om litt, må bare hive innpå en middag først.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#14
Ting er fryktelig ustabilt nå for tiden ja, men det hjelper å ha NAT-settingsene dine på Open iallfall.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#15
Fordi jeg elsker dobbeltpost sååååh:

Agahnim, Jo Inge og jeg spilte litt nå (nok til at Jo Inge ihvertfall kom til Lv7 ellernoe slikt), og det er jo klart det eier noe grusomt. :) Etter at Agahnim og jeg begge satte NAT til Open, hadde vi ingen problemer overhodet (bortsett fra med én game som lagget noe helt sinnsykt). Jeg og CockMcBalls skal spille en del utover kvelden, så dere andre har å joine også. Det trengs seks stykker for å fylle opp et lag, og det burde vi klare, vel?
 
D

Deleted member 91

Gjest
#17
Hvordan står NAT-en din til? Gå til: System blade -> Test Connection -> Se hva det står på NAT settings (Open, moderated eller strict). Open er å foretrekke, mens Strict er ruh-roh.
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
#18
Den står på OPEN

-EDIT-

Undersøkte litt selv nå, i følge forumene på charlieoscardelta.com så er det et problem ganske så mange har. MS arbeider visst med en løsning as we speak.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#20
Jeg er med så fort gutta finner det for godt å slenge meg en betanøkkel.