Cheat codes tiden

#1
Er det bare jeg her som savner tiden da hvert eneste spill med respekt for seg selv hadde minst 20 koder som deg muligheten til alt mulig rart ?

Altså nå er det vel mer savegame hacking og redigering av selve spillfilene som har tatt over og det er nesten ingen spill igjen som har kodemenyer.

Og Donky Kong med alle de "hemlige" veiene hehe

Pleide dere også å å sitte litt å prøve å finne en kode ved å taste inn random ting (og få det til en gang i blant) eller var det bare meg? eller kanskje dere var en av de heldige som hadde tilgang på internett rundt 96-98 eller en stor samling av cheatcode blader ? hehe
 
Sist redigert:

Lodin

Der Waaaah
#2
Postal 4 er ikke no bra, men har som seg hør og bør mætti med koder. Her er noen av dem. :v

/AllahMode - God Mode
/Aneurysm - Suicide
/CrazyCatDude - Gives you 20 cats
/FLUDD - Gives you Infinite Firefighter Water Pipe
/IFeelFree - Noclip
/Jumpman - JumpMan (highter jump)
/LikeABirdy - Fly
/packinheat - All weapons and ammo
/PauseCamera - Weird Cam
/Phantasm - Noclip
/PissBlood - Piss Blood
/Sanic - Sanic Speed
/Seppuku - Suicide
/slomo 0.5 - 50% slow motion speed, insert your own value
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#3
Skytespill spilte jeg alltid med koder. Det var mye morsommere å bare gå rundt og blæste alt med uendelig ammo på de kuleste våpnene. Kodene var ikke noe vanskelig å få tak i siden både skolen og flere kompiser hadde internett fra 95 og utover.

Need For Speed 2 var også ett av de morsomste kode-spillene siden du kunne kjøre som absolutt alt av bakgrunnsgreier som finnes i spillet, som i alt fra en utedass til en T-rex.

 

Terje

mostly harmless
#4
Før internett så fulgte juksekoder til særlig de populære spilla gjerne jungeltelegrafen sammen med piratkopieringa. Ellers så skulte man raskt over tips og triks seksjonene i bladene i bladhylla, og pugga de man trengte for hadde jo ikke penger til bladet. Mange av de selvsamme piratkopiene hadde jo også cracks med trainere så du bare aktiverte evig liv, ammo, tid og så videre med et tastetrykk før du startet spillet.

Husker mange koder enda. Noen var ganske artige, for masse ekstra penger i Syndicate måtte du kalle firmaet ditt ROBABANK. I det nå heller ukjente men en gang godt kjente Sleepwalker, en 2D plattformer der du styrte en hund som passet på søvngjenger-eieren sin som søvnvandret inn i farer som en lemming, måtte du skrive DINGADINGDANGMYDANGALONGLINGLONG på tittelskjermen for å aktivere noe juks. Og i Lotus Turbo Challenge 2 kunne du skrive DUX som levelpassord, og spillet lastet da inn et hemmelig lite skytegalleri-spill som skaperen Shaun Southern hadde laget til VIC-20 en gang i tiden. Husker og at om man skrev TURPENTINE så fikk man evig tid og kunne bare kjøre rett gjennom hele spillet (det var en Out Run-lignende checkpoint-racer).
 
#5
Det aller første spillet jeg greide å gjette en kode på er nok det sykete, Det var Nintendo spillet tecmo cup soccer, som var det første (og eneste ) fotball spillet jeg har likt.

Pleide aldri å skrive opp kodene fordi de var på 32 tegn hehe

Så når jeg og en kompis skulle spille det bytta vi på å spille 1 player, og så ville jeg vise han de lange kodene .. men siden det er umulig å gå ut av kodemenyen uten å restarte nintendoen satt jeg å tippa koder i 30min til 1time


Og plutselig til begges forfjamselse startet spillet og jeg kunne ta å et 2 angrep som lot meg scoore uansett hvor på banen jeg var, og etter jeg hadde vunnet 2 kamper så var spillet over =( (når det endelig hadde blitt virkelig gøy)

Vet ikke hvor mange koder det er totalt, men sjangsen for å gjette samme kode som meg er 0,00000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000146302 hehe 1,46302 x 10^(-98)