Chippingens død og PCens foreldelse?

CyberK

Finner ikke på noe.
#1
Som dere sikkert har fått med dere, så er Playstation 3 mer enn villig til å la deg installere et annet operativsystem enn standardOSet. (Les: Linux)

Litteraturliste:
Eurogamer prøver en type Linux.
IGN prøver en annen.
Yellow dog - første Linux-dristo laget med PS3 som mål.

Det som er ganske spennende, er at med Linux på maskinen, faller plutselig alle begrensninger bort. Fra før er alle PS3-spill sonefrie, men nå kan man også kjøre alt av emulatorer og medieavspillere på maskinen. Egentlig alt man vil. I tillegg til at man kan bruke den som en helt standard hjemme-PC, altså. Forutsatt at du ikke vil ha Windowsbaserte-spill, så trenger du ikke en PC lenger. Før har jo folk chippet maskinene sine for å kunne få til slikt, men nå kan de faktisk få det uten å måtte bryte garantibetingelsene. Har Sony endelig oppnådd sin kongstanke om å være hjemmeunderholdningens senter, nettopp ved å frigi kontrollen over maskinen?
 
#2
Høres veldig spennende ut. Gleder meg til å se om dette er virkelig så stabilt som de fleste sier det er.
 
#3
Hvis dette er tilfelle så smiler jeg bredt. Eneste grunnen til at jeg fremdeles har gamle Xboxen er pga Xbox Media Center.
En skikkelig løsning til PS3 er absolutt ikke å forakte.
Blir spennende å se hvordan utviklingen blir.
 
#4
Hadde funket fett om det ikke var for at PS3'en har lusne 256mb noe som gir masse slowdowns i oppstartstider og ymse annet. Alltid ment at konsoll og pc burde holdes så langt vekke fra hverandre som mulig. Har man lyst på en pc så kjøper man faen en pc.