Civilization VI kommer i Oktober

#2

Lodin

Der Waaaah
#3
Jaggu, det er Sean Bean som preiker i traileren. Er en akseptabel arvtager etter Leonard Nimoy.
Vi får håpe det også er han som snakker når man finner opp ny teknologi og sånt. Vi får og håpe at han ikke dauer, ihvertfall ikke før vi sender avgårde romskipet vårt.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#4
Det bygreiene der. DET BYGREIENE DER!

å fy faen.

hvis de bare klarer simultaneous turns frem til man treffer hverandre nå, og at forskning på båtnavigasjon blir litt smudere så tror jeg vi begynner å nærme oss noe jeg kan finne på å bruke uhorvelig mange timer på.

Altså. Hvis det fungerer slik jeg håper så tvinger det også spillere til å potensielt bruke et par ekstra turer på å finne en skikkelig smud plass til den første byen. Man VIL ha fjell for å backe opp byen sin, og man vil også... tja. ha logiske områder som passer rundt en by. Som de også sier, det tvinger også spillere til å ikke bare låse seg fast i det samme mønsteret som man alltid gjør. Nå må man plassere ting på en vettug måte med tanke på logistikk, kamper og transport. blir som Civ tar en tycoon-fremgang til bybyggingen nesten, bare at det er civ.
 

Nabbe

Har fin hatt.
#5
Artig nok snakket jeg med en kompis om Civ 6 er om dagen. Jeg sa noe sånt som at jeg tippet det ville bli annonsert E3 og sluppet før året var omme. Ikke langt unna!

Jeg er i alle fall hyped, selv etter den massive skuffelsen Beyond Earth var. Det lille nye som er annonsert virker i alle fall lovende, for som Agra sier så er det i 5 litt for lett å kjøre samme greia gang etter gang. Uavhengig av hvor byen din er så er det alltid snakk om å rushe etter et lite knippe wonders for å få et forsprang. Har sånn typ 400+ timer i 5, og er ganske ferdig med det for alltid, så jeg håper dette føles freeeeesht.

Håper bare det blir mulighet for mods i multiplayer denne gangen. Hører dere, Firaxis?
 

Lodin

Der Waaaah
#6
Er det bekrefta at Firaxis mekker dette? Mulig de er blitt såpass store at de kan håndtere prosjekter som dette og XCOM 2 samtidig. :ehm:
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#8
Vi må kjøre et MEGAGAME med det største kartet og så mange spillere det er plass til ;D
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#10
Det som hadde vært jævlig fett en gang i fremtiden når de klarer det, var hvis byene på en måte oppgraderte seg litt som i sim city i utseende. Med masse veier og hester og kjerrer (for hvem orker å spille helt til nåtid serr), og bygninger som på en måte blander seg fint inn i terrenget og som blir større etterhvert som byen vokser. Bare sånn visuelt mer byfølelse lehoom.

Gjerne også med innstillinger om byen er litt mer landlig med makshøyder og slikt noe. Vet ikke. bare drodler ut av huet her.
 

Nabbe

Har fin hatt.
#11
RPS: "Development duties are in the hands of the team behind Civ V’s expansions, Gods & Kings and Brave New World"
Vel. G&K og BNW er Civ V i min bok. Lover godt.

Agradula: Kanskje i Civ VII. Men hei, jeg har stort sett alltid spilt til nåtid. I multiplayer tar det jo gjerne noen uker, men da er det desto mer tilfredstillende når du etter femten timer sniker opp noen subs med nukes og bare "ÅVERRASKELS".
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#13
Hvis du vil ha en ganske grundig gjennomgang av hva som er kjent om spillet per i dag, så er vel dette omtrent så bra du får det. Veldig, veldig mye og detaljert info. Har bare skumma det, men dette her virker innmari lovende.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#15
Vil stave den kirka for å si det sånn. Liker at de har gått enda lengre på ruta fra tilleggspakkene til Civ V, og istedenfor at alt skal spilles på stort sett samme måte bare at du satser litt ulikt etter hvert så er det nå civs som har helt egne spillestiler. Skal lett dra på vikingtokt i oktober, forråsiresånn.
 
#17
Make Norway Great Again. Vikinger som går for science victory høres ut som noe for meg. Dette blir å eie.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#19


Tror jeg klarer å dra det der på den gamle laptopen min med integrert grafikk, faktisk.
 

Lodin

Der Waaaah
#20
Ikke overaskende siden det er ment å kjøre på mobiler og hamsterhjul.
Uansett bedre enn 4 og 5 som begge krevde relativt kraftige maskiner av ukjente grunner.