Twisted Pixel er blitt en av mine favorittutviklere av nedlastbart shizzle. The Maw og Splosion Man er riktignok ikke de spilla som er mest kjent på Live Arcade, men de er lett blant kremen. Når nå det tredje spillet deres slippes på onsdag tipper jeg produsentens navn vil bli litt mer kjent siden dette er et spill med mer bred appell blant apene. Missforstå meg ikke, dette er fortsatt no ganske sære greier, men det hovedsaklig er en actionfyllt 2D paltformer og tegneserier er noe folk flest liker.
Man spiller den generiske Liefeldklonen Captain Smiley som sammen med sidesparket Star skal prøve å sparke liv i karriæren sin. Hans eget blad selger omtrent ikke så planen er å snike seg inn i andre sjangere for å se om man kan gjøre det bedre der. Man starter i nevnte Lifeldverse med tilhørende gigantiske uproposjonale muskler og robotberter. Så går det videre til en parodi på Conan hvor man redder skatter, bekjemper prinsesser og røver drager. Så er det inn i en eldgammal serie fra The Silver Age (50 til 70-tallet) hvor Smiley ender med å se ut som Fantomet. Den siste sjangeren man besøker er såklart manga hvor alt er svart hvitt og man fighter magiske kattejenter og blør neseblod.
Det jeg har sett av spillen samt at jeg er uforbedrelig tegneseriefanboy gjør at jeg ikke forventer mindre enn årets nedlastbare GOATSE of the year. Med tanke på at dette året har gitt oss contendere som Dead Rising Case Zero, Deathspank og forhåpentligvis Bionic Commando Rearmed 2 sier vel det sitt.
Destructoid har forøvrig kvikktitta på det og posta to av tre videoer og det er verdt en titt. 1 2