[PC] Command & Conquer: Generals 2 - (Mass Effect er nå den nest kuleste spillserien til Bioware)

CyberK

Finner ikke på noe.
#1
Fresh ut fra Spike har vi nyheten om at C&C Generals 2 er på vei, og ja, ryktene hadde rett. Det blir utviklet av freakin' Bioware! I tillegg bruker den Frostbite2-motoren, så ting ligger til rette for deilig grafikk med veldig knuselige hus.

Trailer her!

Fra det man kan se av in-game footage virker det som at det blir nesten unødvendig høyt detaljnivå på kloss hold. Bonus: Orcaer! Best of both worlds på gang?

Hva synes folket? Ønsker vi Generals tilbake? Er Bioware akkurat den redningen C&C trenger for å bli awesome igjen etter C&C4-fadesen?

(Mine svar: føkkyeah, jepp, og kanskje.)
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#4
Men Bioware er først og fremst flinke til å skrive. Er det fordi manuset er bedre at folk spiller Starcraft framfor de forrige C&C-spilla?
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#5
Jeg kunne skrevet bedre enn Bioware. Ville bare påpeke dette.

Men helt ærlig, synes alle virkelig at Bioware er så innmari flinke til å skrive, eller er det bare at de er blant de eneste kompetente forfatterne i spillverden.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#6
Vel, Dragon Age er veldig uenig i "Bioware er flinke til å skrive"-argumentet, og plottet/settingen i Mass Effect liker jeg først og fremst fordi det er så mange forskjellige romvesener og planeter å finne. Manuset i Mass Effect var greit nok, men ikke noe jeg ble voldsomt grepet av. Og Command & Conquer slutta vel å være relevant etter Red Alert? Uansett, kan jo bli... greit? Aner ikke.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#7
Du kan jo sammenligne skrivinga i Dragon Age kontra Elder Scrolls, men det er hovedsaklig at de er blant få kompetente forfattere i spillverdenen ja. Blizzard kan skrive, Obsidian er flinke ... noen ville kanskje sagt Naughty Dog er flinke på dialog, men fra bakomfilmene virker det som mye av manuset blir funnet på der og da av de faktisk trente skuespillerne.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#8
Rockstar synes jeg alltid har bra dialog, både GTA-serien og Red Dead Redemption.

Forøvrig så er finner man de vprste forfatterne hos Guerilla.
 
#9
Kan ikke si jeg bryr meg nevneverdig om C&C. Red Alert derimot hadde vært mye fetere.

Ellers ser jeg for meg at det blir ræging fra fansen av orignalfranchisen når Bioware skal oppdatere franchisen til et moderne spillfranchise. Jeg er lunken.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#10
Du kan jo sammenligne skrivinga i Dragon Age kontra Elder Scrolls, men det er hovedsaklig at de er blant få kompetente forfattere i spillverdenen ja. Blizzard kan skrive, Obsidian er flinke ...
Jeg synes det er et ganske stort gap mellom Bethesda, Bioware og Blizzard på den ene sida, og Obsidian på den andre. De tre første hinter liksom alltid om at "joda, vi kan skrive interessante personer du ikke har møtt tre hojilliarder ganger før, men ikke faen om vi gidder". Eneste figuren jeg kan huske nå hvis jeg vrir skolten litt, fra samtlige spill jeg har spilt av de tre selskapene (inkluderer forsåvidt Skyrim, som jeg spilte seinest i går), er Shale i Dragon Age. Han var litt morsom. Husker ikke helt hvorfor, da. Obsidian, derimot, klarer å mekke spill som appellerer til blant annet samvittigheten min. Noe som var genuint kjipt i New Vegas, var da jeg hadde klart å bestemme meg for å dra ut pluggen til House (kom igjen, alle som ville blitt spoila av det der har runda spillet for et år siden); han var jo en skikkelig kjiping, men... han hadde jo rett også, for pokker. Why must my actions have consequences osv. Ja, og der hvor Bethesda behandler sidekicks som pakkesler, har Obsidian mekka sidekicks med egne historier, motivasjoner, verdier og egenskaper som griper inn i andre opplevelser du kan ha i New Vegas. Ble skikkelig imponert over hvor nøye de hadde tenkt gjennom hele det opplegget der, med historiene som etter hvert ble fletta inn i Old World Blues, Dead Money og Lonesome Road (sikkert Honest Hearts også, men det veit jeg ingenting om pga. jævla innjaner-kisen som ble drept :argh: ). Kort sagt så spiller jeg Bethesda/Blizzard/Bioware-spill for å utforske verdener, og Obsidian-spill for å oppleve en god historie. Og bugs.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#11
Vel, nå har jeg ikke spilt et Blizzard-spill siden Warcraft 3, men historia i Starcraft og Brood War var såpass kul at den fikk meg til å spille en sjanger jeg vanligvis ikke takler. Ellers enig med alt du sier om Obsidian, har egentlig lyst til å spille Planescape Torment siden jeg ikke ga det en sjanse back in the day (fordi det så klin likt ut som Baldur's Gate).
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#12
Kan ikke si jeg bryr meg nevneverdig om C&C. Red Alert derimot hadde vært mye fetere.

Ellers ser jeg for meg at det blir ræging fra fansen av orignalfranchisen når Bioware skal oppdatere franchisen til et moderne spillfranchise. Jeg er lunken.
Generals er ikke C&C, det er viktig å huske på at det er det tredje universet. Red Alert 3 kom jo for ikke alt for lenge siden, så det burde holde en stund. De forsøkte å gjøre C&C 4 moderne, men i stedet ble det kriseræva. Hadde ikke vært meg imot om Bioware holder det oldschool, men det blir spennende å se hvilket perspektiv de har på saken.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#13
Generals var jo lett det feteste LAN-spillet, så dette approver jeg.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#14
Slenger meg på det at jeg aldri har helt skjønt hype'n rundt Bio sin skriving. Mass Effect liker jeg fordi det generelle oppsettet er artig, men ser det ikke akkurat som originalt og innovativt. Den derre "oioioi millioner gammel år trussel ute etter å ta oss også!" er bare en sikker vinner hos meg.

Stiller meg bakerst i hmmmmmm-rekka. Ser ikke helt hva slags spill dette kommer til å bli, men skal ivaffel bli interresant å se hva de finner på.
Verste-kasse scenario for meg ville vært atter en kotor-klone bare med gdi/nod måler på figurprofilen din.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#15
Ellers enig med alt du sier om Obsidian, har egentlig lyst til å spille Planescape Torment siden jeg ikke ga det en sjanse back in the day (fordi det så klin likt ut som Baldur's Gate).
Anbefales. Chris Avellone var designer både på Torment og New Vegas; som du sikkert har hørt skrev han rundt 400.000 ord av manus til Torment fordi han ville være sikker på at det ble bra nok. Aner forøvrig ikke hva "Crossover" er, men tydeligvis går det an å bruke det til å spille Torment på Mac.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#19
Dette er Obama som leser den stripa der: