Contra III / Super Probotector

Leste plutselig at Contra Advance mangler et par ting, som f.eks. en slags bombe (antar det er den store bomben som sprenger alt på skjermen) og muligheten til å hoppe og spinne rundt samtidig som man skyter. Vel, da får jeg bare lyst til å droppe Contra Advance.

Så, da må jeg nesten spørre folket her; hva er forskjellen mellom Contra III og Super Probotector (bortsett fra tittelen og at Contra III er NTSC U/C og at Super Probotector er PAL)?

For en av de jeg ha!

Contra III

Super Probotector

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Probotecter er enkelt og greit den sensurerte, milde utgaven av Contra. Du spiller ikke som mennesker, derimot som roboter. Tror noen av fiendene også er endret.

Ellers må jo også Contra: Hard Corps til Mega Drive anbefales.

Og, nei; Jeg har ikke hørt mye positvit om Contra Advance.

Opprinnelig skrevet av kakarlsen@05.06.2004, 20.08
Probotecter er enkelt og greit den sensurerte, milde utgaven av Contra. Du spiller ikke som mennesker, derimot som roboter. Tror noen av fiendene også er endret.
Så gameplayet/spillbarheten er det samme? Altså, det er fortsatt den store bomben, man har de samme våpnene, og man kan fortsatt hoppe og spinne rundt samtidig som man skyter?

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Bortsett fra tittelen og grafikken er det samme spillet. Det blir egentlig det samme som Teenage Mutant Ninja/Hero Turtles.

epp

firm and correct
Super Probotector ble laget for Tyskland. Og selvsakt lot de resten av europa få det samme sensurerte spillet. Tyskere må som sakt beskyttes mot seg selv. Bare se på historien.

Novastrum

Feminist-elitist
Opprinnelig skrevet av Psycho Mantis@09.06.2004, 21.40
Noen som vet hva karakteren i Contra / Super Probotector heter?
Den blonde arieren - Bill Rizer
Den mørkhudede husker jeg ikke. Kanskje "Lance" eller noe...

Lance AKA Mad Dog og Bill AKA Scorpion