"Død" Playstation

#1
Nå klikker jeg. Er på disc 3 i FFIX hittil i min final-fantasy påske session, men plutselig finner min gamle chippa psx ut at den ikke vil spinne discene. De bare står der. Maskinen "starter opp" som vanlig, uten at den begynner å lese fra cden. Har dere noen tricks jeg kan prøve for å få liv i jæveln? Var skikkelig i FFIX-mooden :p
 
#3
Det er det som er problemet med PSX, laseren er designet til å vare lenge, men "spinneren" er ikke særlig holdbar. Eneste tipset jeg har et at du stikker på en elektronikkforretning med PSX-en og spør om de kan hjelpe. Eller hvis du er veldig teknisk av deg kan du finne en passende "spinner" i en CD-spiller du ikke bruker lenger, men det er videre risikabelt med tanke på at PSX-en ikke er beregnet på at du mekker i den ny hardware. Jeg antar at å kjøpe en ny PSX er utelukket siden du gjerne vil ha chippen...?

Men jeg har ikke noe erfaring med det. PSX-en min spinner enda, men jeg ville ha stukket til Expert eller noe lignende og spurt etter hjelp. Det burde ikke koste deg mange hundrelappene...
 

sheriffen

humre humre
#4
denne tråden er egentlig ganske gammel..men jeg klarte å hacke den til å fungere! jeg bare åpna hele driten, løsnet på alle ledere til laseren og retta litt på chippen også funka alt igjen...stabilt osv! jeg klarer alt :)
 
C

Crizpy

Gjest
#5
Du er en 1337 mek0nman :)
Jeg rev litt i ting og tang da ps2 min gikk til helvete og..funker fett nå :)

Husker vi skulle chippe en psx.. alt gikk til helvte, og den ville ikke starte spill, så vi slo den i stykker med slegge, og tok det opp på film.. :cool: :cool: