Dagen i dag

#1
I denne tråden feirer vi ting som har skjedd i spillhistorien, la oss begynne med dagen i dag:

For 13 år siden, 11. februar 1999, ble det ganske kjente spillet Final Fantasy VIII lansert til Sony Playstation. Det solgte inn i helvetes mange kopier og ble senere porta til PC og PSN. Det var ganske kontroversielle saker siden storyen var mega-emo og hele magi- og levelsystemet ble forandret men jeg likte det siden man kunne utnytte det så jævlig og så bare surfe seg frem til slutten.

Her er mer om dette:





11. februar 1998 kom Xenogears ut, et spill jeg spilte men aldri helt likte. Det var mange som likte det da.

Her er mer om dette:


Her er det bare å grave frem wikipedia og finne frem spennende bidrag til dagene som kommer!
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#2
Dette kan jeg like! Ser for meg de fleste datoer har noe halvinteressant ved seg og riffen tipser om at wikipedia har en oversiktelig liste.

Husker så utrolig godt da FFVIII kom ut, jeg var så sykt hyped grunnet forgjengeren. Likte det kanskje ikke like godt som riffen men gikk med noen timer der og. Trykket på tubbene i førstepost og synger med så merker minnene er ganske ålreite.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#3
Jeg husker også godt da FFVIII kom ut, selv om det var to år og fem dager før jeg noensinne hadde rørt et FF-spill. Det ble ganske godt dekket i Offisiellt Norsk Playstation Magazine, og etter hvert slo de til med en diger anmeldelse som endte i karakteren 10/10.

En annen grunn til å feire denne dagen er at denne kjekkasen fyller totti år:

 
#4
FFVIII var sannsynligvis min største spillopplevelse noen gang. Jeg elsket det sønder og sammen. (Fordi jeg spilte det før FFVII, så klart, som selvsagt er objektivt best. (Og fordi jeg var 10 år, da.))
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#5
I dag er det ett år siden denne viktige begivenheten i norsk e-sport-historie fant sted:

 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#6
Velfortjent like, det var en fantastisk helg! Så mye bra skjedde den helgen men hvordan Thinaran og jeg satt til klokka to natt til mandag for å coope ferdig Resident Evil 5 (og jobbdagen mandag) har en spesiell plass i e-sporthjertet mitt.
Starter Facebookgruppe for å få Thinaran ned hit på spillstream igjen mens jeg gleder meg til FF9-stream.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#9
Føkk MEH3, i dag er det nemlig ti år siden dette spillet kom ut. Ihvertfall i Nårge.



Men jeg var skikkelig kul og fikk tak i det dagen før.
 
#11
En favoritt det der, selv om det var en liten skuffelse i forhold til det første. Irriterer meg fortsatt over den verste fanservicen i verdenshistorien med GreyFox og den styggeste twisten rundt det senere i spillet :argh:
 
#12
Det verste er vel "E.E.! E.E.! E.E.!!!" og all grininga rundt det. Men fortsatt et helmaks spill som jeg gleder meg til å gjenoppleve i høydefinisjon når jeg får tid en gang i løpet av de neste fire tiår.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#13
I dag er det 14 år siden alle strategispillenes far ble gitt ut, nemlig StarCraft. Husker dere det eller? Jeg var faen meg ikke 6 år gammel engang, men noen ting glemmer man bare ikke. En av de tingene var at jeg så Star Wars episode IV samme dag som broren min kjøpte StarCraft til PC. Det var en science fiction-heavy dag, kulturelt sett.

11 millioner solgte eksemplarer og sikkert firedobbelt antall frelste sjeler.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#14
Så det bor bare 10 millioner mennesker i sør-korea? Trodde det hadde solgt mer faktisk.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#17
Undervurdert tråd. I dag er det 20 år siden denne ble utgitt:

 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#18
Sjekk ut PS-sjappa på PS3-en, PS4-en eller Vita-en din og få et helt GRATIS PS1-skin for å markere jubileet!

det er dritstygt