Dark Sector

#1
Fra GAMESPOT:

First next-gen console game unveiled

Digital Extremes' Dark Sector will debut on the Xbox Next or the PlayStation 3--or both.

more screens (12)
View the slideshow »
Screenshot Index »
Today, Digital Extremes gave the public a taste of the future of gaming when it released the trailer for Dark Sector. According to the Ontario-based developer, the sci-fi action game will be released on "next-generation consoles." That makes it the first specific title released for a next-gen platform other than Death Jr., the PSP game deck title shown of at this year's Game Developer's Conference.

While Digital Extremes representatives flaunted the fact Dark Sector would be a next-generation game, they would not reveal whether or not the game would be released on Sony's PlayStation 3, Microsoft's Xbox Next, or both. They did stress the scenes shown in the trailer are made up of in-engine graphics, not pre-rendered CG. The company also did not divulge the game's approximate release date.


Check out the Dark Sector teaser trailer. Click "stream" for a larger view.Besides launching a teaser Web site for Dark Sector, Digital Extremes also released its high-res trailer. The slick-looking preview showed a high-tech commando evading power-armored guards inside a space station, much like a futuristic Splinter Cell. The trailer ends with the words "New Engine. New Game. New World." on the screen.

GameSpot will have more details on this exciting title as they become available.

By Tor Thorsen -- GameSpot
POSTED: 04/02/04 11:24AM PST

-------------------------------------------------------------------------------------------

LES DET HELE HER MED BILDER OG VIDEO

Hvis dette er en bitteliten forsmak på hva vi kan vente oss nestegenerasjon i forhold til grafikk... er det tydlig at grafisk sett blir det også mulig gjøre et stort hopp frem til neste generasjon.

Spille i seg selv så ikke noe spess ut.
 
#2
og ikke et ord i artikkelen om N5....hmmm
 

Kilik

Lokal moderator
#3
Veldig interessant det der. Med tanke på at det kjører in-game betyr vel det at Digital Extremes allerede har mottatt dev.kits av PS3 og/eller Xbox. Og kanskje vi får glimt av flere next-generation titler på E3?

Grafikkmessig ble jeg ikke så utrolig imponert til å være en next-gen tittel. Det er vel omtrent på linje med hva vi har sett fra Doom III. Fortsatt et stykke igjen til fotorealisme, men med tanke på hvor tidlig dette spillet er i utviklingssyklusen (next-gen konsollene er ikke ventet ut på markedet før om 2 år) virker Dark Sector veldig lovende...
 
#4
Jeg leste for en stund siden at Xbox sendte ut DEV-kits for Xbox 2 til utviklerne, eller så var det noen, men uansett så kan Dark Sector kanskje være fra Xbox 2 da.
 
#5
Synes ikke grafikken var sånn Yeah Yeah, Wow Wow...
Etter det vi har hørt om specsene til maskinene, så synes
jeg ikke dett holder mål.
 

Kilik

Lokal moderator
#6
Husk at dette blir et 1.generasjonsspill da. De første PS2-spillene (Ridge Racer, Tekken Tag, Summoner etc.) var ikke særlig imponerende de heller.

I neste generasjons spillmaskiner vil det ikke være teknologien som setter en stopper for hvor flott grafikken kan være. Det er heller hvor mye tid og ressurser spillutviklerne er villig til å bruke på spillet. Et team på 100 personer og utviklingstid på 3 år vil nok heller være regelen enn unntaket. Og dette koster penger. Jeg tror at et gjennomsnittlig spill vil ha en prislapp på 20 millioner dollar om få år...
 
D

Doctor Downs

Gjest
#8
Launch-games er aldri noe særlig å skryte av, selv om det åpenbart er det utviklerne gjør med darkSector...

Jeg gleder meg til å se flere spill. Skal ikke glemme Hvordan GT3:A-Spec så ut når det kom, så for alt vi vet kan det godt komme en perle blandt alle floppene.
 
#9
Den grafikken vi har sett i Half Life 2 ser jo langt bedre ut.
Skal det være slik?
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
#10
Ikke knallimponerende, men langt ifra dårlig :p

Så ut som det var plenty med dynamisk lightingeffekter og skygger, det tror jeg kan bli veldig imponerende etterhvert. Med tanke på at det faktisk er en stund til de nye konsollene faktisk kommer, så tror jeg det blir langt bedre innen den tiden.
Som en eller annen litt lenger opp i emnet sa, så var ikke de første spillene til ps2 noe grafisk mesterverk de heller. Tar litt tid for utviklerene å bli kjent med systemene før de kan yte maks på de.