[Multi] Dark Souls [PC, PS3, 360, PS4, Xbone, Switch, Nokia 3310]

Tviler på at det blir tilfellet, men merker at jeg mer og mer vil ha en enkel måte å samarbeide med venner i Dark Souls 2. Tok noen bosser med en kompis via den hacken som gjør at man lett finner summon signs som tilhører folk på vennelista og en ting er snickers og twist; coop i Dark Souls er utrolig fett! De må gjerne snurpe det inn i et nytt sett med diffuse regler og triple HPen til bossene om man spiller med venner, bare gjør det lett å finne dem!
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Ja, coop der er en ganske unik spillopplevelse. Pacingen og rpg-aspektene gjør at du får en slags survival-adventure greie gående hvor du må samarbeide litt med planlegging og samspill og dill. Vi spurte oss selv om det egentlig fantes noen andre spill som kunne ligne men kom ikke på noe.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Grafiske settings på PC:




Ifølge Kotaku bærer det visuelt klart preg av å være porta, men er såklart mye penere enn orginalene. Stødig 60 FPS har det og. Kontrollen med musboard er litt knotete så en gamepad er det like like greit å plugge i.

Får forøvrig med no ekstra våpen pluss soundtrack og sånn samt at man kan preloade to dager før den 25 om man forhåndsbestiller på Steam så det har jeg gjort.
Soon!
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
Storbomba har en kvikktitt av PC versjonen her, og Brad virker hvertfall jævlig fornøyd:

Bare 30 fps på youtube seff (lol), men jeg fikk hvertfall ikke den ræva spillern på hjemmesida deres til å funke i det hele tatt.
 

Trench_Rat

Sommerbildene våre
Gleder meg til det kommer ut på PC så jeg kan
piratkopiere det
 
Koser meg gløgg i hjel med Dark Souls (igjen, eneren). Driver og forbereder meg på å ta edderkoppmedpupperoglavamensen, for dette er en boss jeg alltid har hata, omtrent like mye som jeg hater O&S.
Noen som har noen personlige anbefalinger rundt våpen for en som nå i starten KUN har bygget STR, VIT og END?
Startet som bandit, da dette passet planen min best, og har 9 i DEX. Slenger litt i DEX om det er verdt det.
Løper rundt med øksa enda, riktignok +5, men er klar for noe nytt. Går kanskje an å kjøre Zweihander og veksle mellom denne og øksa etter hva jeg trenger (kraftig og treig / middelmådig og rask). Er dette noe?
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
STR var for meg alltid for tregt i Dark Souls, mens det i Demon's var fullt brukandes. Jeg kjører alltid DEX om jeg går melee der.

Et våpen som er såpass OP at det ble brukt lenge av speedrunnere med tålmodighet nok til å restarte til våpenet faktisk droppet: Black Knight Halberd. I bånn av den trollstigen mellom hydraen og Undead Parish finner du en Black Knight som dropper det våpenet, og like i nærheten har du også en bonfire du kan bruke om du skal prøve å farme det (må ikke lootes, du får våpenet selv om knighten detter i avgrunnen, utnytt dette). Du bør også vurdere å kjøre den gjennom en lightning eller fire upgrade. Lightning var OP før i tida (skalerte med FTH tror jeg), men jeg husker ikke om det ble nerfet i en patch.



Ang Queelag, når man skjønner treffsonene på de tre sverdsvingene hennes er hun plutselig veldig grei å ha med å gjøre. Stå helt oppi trynet hennes og bittelitt til høyre, dælj mellom slagene hennes og så trenger du bare å være på utkikk etter AOE-angrepet.
 
Hjertlig for tips, mann. Jeg får vurdere denne halberden, da.
Ser den scaler D med STR og E med DEX, men ser den har veldig bra base damage. Er ikke helt stødig på denne vitenskapen her, men mulig det da er verdt å dytte litt DEX så jeg får weilda?
Jeg har bygget såpass mye STR nå at jeg hadde håpet dere kom med et tips som passa bedre til en med 9 i DEX. Samtidig har jeg alltid bare forsøkt sverd (hovedsaklig Zweihander) og det kan være moro å forsøke noe nytt.

Takk for tips om edderkoppen også. Har hentet skjold hos den sovende dragen og ring i Undead Asylum, så håper jeg med dine tips og disse itemsa klarer henne greit. Jeg har faktisk ikke prøvd henne på denne saven enda.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
DEX-scalinga er helt verdiløs, men du får en del ekstra skade med STR. Sørg for å oppgradere den til +5 og legg på et element så slår du hardt fra deg. Det gjør ekstra skade på demoner og har ekstra poise-knusing, så armorerte fiender letter blir stunnet. Jeg tror også den gjør ekstra skade ved backstabs og riposte (det er en stat man kan sjekke for dette).

Uansett, høy base damage (og rekkevidde) er grunnen til å bruke dette tidlig. Har du tenkt å gunne hardt på med STR vil andre våpen gi høyere skade... etter hvert. Zweihander eller Greatsword er vel veien å gå i late game dvs NG+.


EDIT: I bånn ved denne Black Knighten i Darkroot Basin finner du også Grass Crest Shield. Bare 95% physical block, men den øker stamina regen selv når den er på ryggen mens du twohander et våpen.
 
I og med dårlig DEX-scaling, burde jeg da kanksje kjøre inn akkurat nok DEX til at jeg kan wielde det ordentlig, og så bytte til Zwei senere?
Er det sånn å forstå at siden jeg investerer mye i STR, så vil scalinga på Zweihander etter hvert begynne å ta igjen for forskjellen i base damage?
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Det stemmer. Det som blir enda bedre er å scale med flere stats:

Hvis du f.eks. går for både STR og FTH så gjør du zweihanderen om til divine, så får du til slutt en D-scaling på STR og en A-scaling på FTH og gjør massiv skade. En bonus er om du henter deg mirakelet Sunlight Blade, som i en kort periode gjør at våpenet klikker helt med damage output. En annen bonus er at du kan ta med deg andre mirakler som kan være kjekke å ha.

Eller du kan gå for STR/INT og gjør Zweihanderen om til magic. A-scaling på INT fullt oppgradert og du tar med deg magic weapon for en midlertidig boost til bosser. Sunlight Blade gjør mer skade men har bare ett use, mens magic weapon har tre charges om jeg husker rett.

Går du for en av de sistnevnte nøyer du deg med type 20STR og prøve å pumpe FTH/INT opp til 40-50.



EDIT: Jeg spilte Dark Souls altfor jævla mye...
 
Takk skarru ha for verdifull info. Skal ta det med meg videre på min ferd. Det jeg elsker med disse spillene er at det er litt å sette seg inn i. Det jeg hater med disse spillene er at det er litt å sette seg inn i.

Edit: Fikk halberden på første :)

Edit 2: Innser at det er en stund til jeg får brukt den, så mulig jeg stikker og plukker Zwei og bruker den i mellomtiden, hvis ingen har noe bedre forslag. Har i skrivende stund 28 STR og 9 DEX. Resten, hvis du lurer, er pumpa inn i VIT (22) og END (22). Begynner å kjenne en viss anger på at jeg har investert så mye i de to siste, men til gjengjeld er jeg ikke så squishy og jeg orker en del.
 
Sist redigert:

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
END gir deg ekstra stamina så du kan slå og ikke minst dodge oftere, og etter 40 starter diminishing returns så alle mine melee-figurer har 40 i END. Ellers hadde jeg tatt akkurat nok STR og DEX for å bruke våpenet og så gå full pupp i FTH. Hvor mye VIT du vil ha kommer an på hvor sikker du føler deg, men 20-25 er gode greier, mer hvis du føler du trenger det.