[Multi] Dark Souls [PC, PS3, 360, PS4, Xbone, Switch, Nokia 3310]

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Noen våpen er laget for å være raske å slå med; disse gjør stort sett forholdsvis lite skade. Tohåndsvåpen og bastard swords er ikke blant disse. Greia er at du kommer aldri til å kunne drepe noen med tusen kjappe stikk fra en Zweihänder, men det er ikke det som er meninga heller. Meninga er at du bare skal svinge sverdet når du veit at du kommer til å treffe, og at konsekvensen blir at den du treffer får det skikkelig vondt. Hvis du virkelig hater at du rekker å sette over kaffen mens du svinger sverdet, så er antageligvis ikke tohåndsvåpen noe for deg.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Mhm, har spilt litt de siste dagene hvor jeg bare har forsøkt å komme inn i spillet igjen og har på nytt tatt opp dex vs str til diskusjon. Tror ikke zweihander er bedre enn Drake Sword med 23 i styrke så har ikke giddet å hente det enda og merket jeg hadde overraskende store problemer med noen av gutta i Darkroot Garden, bak den døra som må låses opp for 20k sjeler. Vanlige fiender går forsåvidt greit men så fort han kompisen med større øks og mer styrke i slagene frekker seg tar han halve staminabaren av et blokk med skjoldet og hakker meg i stykker så jeg tenker at dodging er veien å gå, får under 25% carryload eller hva det heter men det tar fortsatt sykt lang tid å svinge det sverdet selv om jeg ruller unna som en sjef.

Får... grinde litt til, eller noe. Få endurance opp på 40. Spillet er fortsatt helt sjef.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Min erfaring med tunge våpen er at i løpet av tiden jeg får gitt den skaden på et slag får jeg slått tre-fire ganger og gitt den samme skaden. Fordelen, synes jeg med tunge harde våpen er at du tar ned hele staminaen til fienden på et slag.
Det gjør du ikke med lette sverd, men jeg foretrekker de lette sverdene og raske bevegelsene så da får jeg heller ta å prøve å komme meg bak ryggen eller parry-riposte shizz.

Uansett, det jeg skulle si var at jeg tok Capra-demon i går. På første forsøk. hadde godt over halve livet igjen. Hvordan gjorde jeg det? som oftest er det første attacket hans der han hopper mot deg. Så jeg gikk inn litt frem og rulla bakover. Locka på CapraMaddafakka, gikk opp trappa samtidig som jeg kverka bikkjer. Så sto jeg på den kanten, han hopper mot meg, faller ned, jeg hopper på duden med våpenet i begge hender. masse skade.
Deretter går jeg mot inngangen til bossen og venter tålmodig på at han skal ta hoppe-angrepet sitt. DER JA! jeg tar vekk locken, løper opp trappa og til den kanten. venter. Han hopper mot meg, faller ned, jeg hopper ned med våpen i begge hender. Tre ganger gjorde jeg dette. også var det bare å ta et bittelite slag på han så varn dævv.
Skal sies at jeg hadde skjoldet oppe til enhver tid bortsett fra da jeg hoppa på ryggen hans.

Jepp. Føltes det godt? Ja. Hvorfor? Fordi i mitt forrige game så brukte jeg sikkert 50 forsøk mot capramaddafakka.
Jepp. Nå skal jeg se The Prestige, så skal jeg spille mer Dark Saul Williams.

Edit: Til justin.

Nå begynner jeg å forstå hvorfor du spiller wow, for du er jo en skikkelig grinder.
Det jeg erfarte med de folka bak den GATE OF DOOM der, var rett og slett mye dodging ja. Og selvsagt få han magikeren bort først. Lokk dem tilbake til trappa der slik at sjansen for at de faller ned ved siden av trappa er stor. Også kan du hoppe ned fra trappa og luftsplatte de. Tror de får massiv skadde av store våpen da. Men de folka er egentlig bare stress de første gangene man grinder på dem. Etterhvert begynner de å bli ganske smuude, helt til du plutselig treffer på bueskytteren litt lenger inn. Han. :( Han er ikke noe morsom. Det gjelder forsåvdt de store jerv-aktige dyra lenger inn.
Og ja. Spillet eier.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Min taktikk på de folka der er først å daske magikeren nesten borte ved trappa, innimellom kan du kite han bort til stupet og sparke'n utafor men han er enkel å lure inn i litt parry-riposte. Så holder jeg meg nær kanten av stupet og går bort for å ta han med øksa, hvis du kommer riktig mot han løper han rundt hele sletta og gir deg ekstremt god tid til å posisjonere deg ved kanten av stupet. Så er det bare å sparke litt så er han død. Så går jeg tilbake og tar tjuvradden, han kan fort være litt tricky men når han ruller unna kan man få anledning til å backstabbe litt. Og så er det han cleric-typen, der er det egentlig bare å deise på til han detter, bare vær rask så han ikke får kjørt noe healing (den healer eventuelle andre fiender i nærheten også). Hvis jeg skal grinde pleier jeg bare å ta de der, bueskytteren og ridderen er for risky hvis du spør meg. Uansett, buefar må du nesten ta med bue eller andre ranged-greier selv, går du for nære aggroer du ridderen og da er hælvete løs. Så, ja. PS det går an å få dem til å bli kompisene dine også.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Joda jeg grinder de godt nå så de går ned, men merker jeg sliter mye mer mot han heftigere fyren med øks (selv om han bare gil halvparten så mye sjeler som de andre) da han bar overmanner meg med raw power og slår ca like raskt som meg. Henter meg for det meste inn men han er mye mer problematisk enn de som bare krever litt manøvrering og tålmodighet.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Jeg liker store våpen fordi svingradius og synes bare det er gøyere å jobbe med timing på den måten. Komme seg i posisjon, vente til de gjør noe teit, så bare tohånds og fffffffffuuuucccckkk yyyyouuuu.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Buekjerringa og ridderfar respawner ikke (mens thief, cleric og bandit gjør det), og ridderfar lar seg fint pulle med ei bue uavhengig om du faktisk kan bruke bua eller ikke. Buedama lar seg så nærkampe uten å knekke en svett og hu dropper den fabelaktige Pharis Bow. Det er den beste bua tidlig i spillet og har du smelt inn bare litt i dex forblir den bua din beste venn.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Najs, der spoila jeg vel hvor mange ganger jeg har drept de to siste folka der.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Jeg hater det spillet her. Jeg hater det så mye at jeg elsker det, og jeg elsker å hate det. Vurderer å starte på nytt, føler at jeg hadde en altfor stor pause fra det til at jeg kan klare å komme inn i det uten å kjøre på fra starten av. Er ennå i Undead Burg, sliter mye der. Det lengste jeg har kommet er forbi den røde dragen oppe på brua (ved å gå under brua og inn i kloakken og kverke noen rotter). Så er jeg innenfor der med to valg; Opp et tårn der det står en ridder på toppen, eller mot et annet sted med masse fiender og noe som ser ut som en hund. Gikk mot de, og der klarte jeg å snike meg opp på en trapp på siden. Var da to fiender, samt to andre med bue som klarte å kverke meg.

Jeg hater/ elsker spillen. Grugleder meg til neste gang jeg prøver, er bare VELDIG slitsomt når man ikke har noe energi til å klare de tingene om dagen
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Det er den beste delen av å høre på kompiser som førstespiller på PC for tiden.

"oi den bossen kan jeg ikke ta ennå, jeg prøver en annen vei"
"oi faen der var det også en vanskelig fyr, men jeg tror det var en trapp ned tidligere jeg bør sjekke"
"nei her kommer jeg ihvertfall ingen vei.
"men.. det betyr jo at jeg må velge en av disse?.."

This is where the real dark souls begin :smugdog:
 
Argh, den er full av små bugs. Dialog-tekst må skrues av for man ser bare så mange prosent som man skalerer HUDen til, det meste av ikoner som plasseres i 3D space er nå feilplassert og tekst-elementer i HUDen ser ikke særlig bra ut når de nedskalleres. Om ikke annet viser den hvorfor det ikke "bare" er skallere ned HUD-elementene, men anbefaler å vente til alle småproblemene er luka ut.
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
...anbefaler å vente til alle småproblemene er luka ut.
Det kan være lurt å følge med på GAF-tråden til durante som han selv er rimelig aktiv i og ofte kommer med interessante tekniske forklaringer til hvorfor ting er som de er, samt hva han jobber med for tida.
 

demake

Seksuelt godteri
Starta på ny save da jeg ikke var helt fornøyd med hvor gubben min var på vei ette den første gjennomspillingen. Denne gangen tok jeg Ornstein sist og ruller nå Ornstein armour (bortsett fra at jeg har på Mask of The Child). Ser stygt ut med stamina er jo alltid kjekt.
Har uchigatana+13 og target shield+12, havel's ring og darkwood grain ring. Driver og hjelper folk med four kings og fy faen jeg elsker denne spillen. Er level 52 så om noen rundt der trenger en venn si fra.

Jeg elsker denne spillen.
 
Testa det nye innholdet i dag. Bossen det åpner med er bra bra bra. Agressiv som faen og først virka den helt uoverkommelig på den levelen jeg var, men det viser seg at det er ganske lett å unngå alle angrepene hans så med tolmodighet kan nok alle som har nådd innholdet ta den. Etterpå kommer man til et ganske stort og åpent område som minner en del om Dark Root Garden og som egentlig var litt kjedelig. Heldigvis så forsvinner kjedsomheten med en gang man har utforska litt, åpna noen snarveier og funnet ut at området leder til to nye bosser som begge eier hardt. Tok nettopp en av dem og tror det er snakk om en ny favoritt her. Da jeg tok han så åpna jeg muligheten til å spille Duel (1v1), Teams (2v2) og deathmatch (4 mot hverandre), noe jeg ikke en gang viste at var med. Stilig. Området som kom etter den bossen jeg tok har jeg ikke prøvd så mye, men det lover godt.
 

SHDR

Gullmedlem
Bajset utover hele Capra Demon i går, tok ikke mer enn fem forsøk før jeg ferska at de trappene ledet til lykke og slakt. Har nettopp buedrept den digre rotta i Depths etter å ha henta Spider Shield, og nå funderer jeg på om jeg skal hoppe ned og fise videre eller se om det finnes en vei tilbake til der slakteren stod og høgga. Mistenker at det er noe fint ned den veien jeg IKKE gikk, som sikkert er dit jeg "skulle" gått. Men siden spillet hater meg og vil få has på meg, kan det jo hende jeg skulle hoppe ned i et mørkt hull bak slakteren og slik få et skjold som beskytter mot gift og get the jump på jumborotta?

Ikke enkelt, dettan hærran. Kanskje jeg løser hele problemet ved å homeward-bone, dinge og dernest dra tilbake ned i Depths ... men tenk om det er en bonfire rett rundt hjørnet, jeg mener den rotta var jo en boss så det må da være en belønning?
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Hadde du hoppa ned bak slakteren hadde du kommet til
en platform et nivå over rotta og du kunne voldtatt den samtidig som du ville sett ned på dwn.
Tror han ved siden av meg på bussen har bæsja på seg.