David Gilmour - Remember That Night [Blu-ray region A]

Terje

mostly harmless
#1
Region A er det samme som DVD region 1, altså USA. Trodde faktisk jeg skulle selge DVD-utgaven min her etter at jeg fikk denne, men det blir at jeg selger denne først fordi teite amerikanere averterte den som region B, eller mer sansynlig ikke var klar over at den er regionlåst i det hele tatt. Vet det er noen her som har importert PS3 fra amerika, så satser på at det er en av de her som vil ha denne.

David Gilmour - Remember That Night er en konsert fra Royal Albert Hall i england, 2006. For de som er ukjente med det navnet så var han en av frontfigurene i Pink Floyd (gitarist og vokalist). Med seg har han blant annet keyboardist Richard Wright som også er et tidligere Pink Floyd medlem, saksofonist Dick Parry som var med og spilte inn flere album med dem blant annet Dark Side Of The Moon. Og David Bowie dukker opp som en av flere gjesteartister.

Det følger med 2 discer, på den ene er konserten som er to og en halv time lang, hvor de spiller en god del gamle Pink Floyd låter som f. eks. Time, Echoes, Shine On You Crazy Diamond, Wish You Were Here, Comfortably Numb, High Hopes m. fl., pluss at de spiller gjennom hele David Gilmour's siste album On An Island.

På den andre discen er bonusene, tretten ekstralåter som Dark Globe, Astronomy Domine og Wearing The Inside Out, tre dokumentarer, et par musikkvideoer og en del andre greier.

Lydspor:
PCM Stereo (48KHz/24bit)
Dolby TrueHD 5.1 (48KHz/24bit)
Dolby Digital 5.1 (512 kbps)

Video:
Står bare "Mastered in High Definition". Aner altså ikke om denne er 1080p eller 720p.
Nå har jeg sett den europeiske utgaven, og om den er lik denne kan jeg si at bildet er ikke spesielt bra til å være HD. Fremdeles bedre enn SD såklart, men det vil ikke være denne du drar frem for å demonstrere HDTV'n din for kompisene.

Sporliste:
Speak To Me
Breathe (In The Air)
Time
Breathe (In The Air) (reprise)
Castellorizon
On An Island
The Blue
Red Sky At Night
This Heaven
Then I Close My Eyes
Smile
Take A Breath
A Pocketful Of Stones
Where We Start
Shine On You Crazy Diamond
Fat Old Sun
Coming Back To Life
High Hopes
Echoes
Wish You Were Here
Find The Cost Of Freedom
Arnold Layne
Comfortably Numb

Jeg har som sagt denne på DVD fra før, og har sett den flere ganger. Selv synes jeg denne konserten er veldig bra, Gilmour har ikke tapt seg i årene etter Pink Floyd. Du vil like denne om du har sansen for Pink Floyd's musikk.

Jeg skal ikke ha mer enn 150,- inkl. frakt for den. Det er omtrent det samme som jeg ga, og det er svinebillig. Platekompaniet skal ha hele 379,- for eksempel, og amazon.co.uk krever over £30.
 

Terje

mostly harmless
#2
Jeg greide aldri å bli kvitt denne. Kom igjen, det må da være en av dere med amerikansk PS3 som har sansen for denne musikken? Denne plata er fremdeles svinedyr å kjøpe her til lands.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#3
Jeg har den jo allerede på DVD, men selv med min oppskalerende Denon 1940 DVD-spiller og Sony KDL40W3000 TV så blir mye av lys/røykeffektene litt grøtete, så jeg er faktisk i interessegruppen og har amerikansk PS3. Ellers så ser jeg jo at den koster meg såvidt over 150 inkl. frakt fra Amazon.com, men det bekrefter jo bare at prisene på Blu-Ray i Europa er latterlige.

Så... send PM med detaljer så ordner vi noe.

Edit: Ser nå at du sutrer over bildekvaliteten. Jeg må nesten sjekke litt rundt før jeg bestemmer meg helt.
 

Terje

mostly harmless
#4
Ja det var nettopp den store prisforskjellen som gjorde at jeg kjøpte den fra USA, som sagt unnlot jævlene å nevne at den er regionsperra. Og jeg tenkte ikke på å sjekke det nærmere. Ber om omtrent det samme som jeg ga fordi den er jo helt ubrukt, bortsett fra den ene gangen jeg satte den i spilleren og fikk hakeslepp.

Bildet er bedre enn DVD versjonen, men er et stykke ifra den kvaliteten en forventer av Blu-ray. Den største forbedringen over DVD utgaven er vel egentlig TrueHD og PCM lydsporene.