De 50 mest innflytelsesrike konsollspillene noensinne.

#1
Her er hele listen over Guiness Rekordboks 50 beste konsollspill:

1. Super Mario Kart
2. Tetris
3. Grand Theft Auto
4. Super Mario World
5. Zelda Ocarina of Time
6. Halo
7. Resident Evil IV
8. Final Fantasy XII
9. Street Fighter II
10. GoldenEye
11. Super Mario 64
12. Tomb Raider
13. Metal Gear Solid
14. Call of Duty 4
15. Sonic the Hedgehog 2
16. GTA San Andreas
17. Super Mario Bros
18. Zelda: A Link to the Past
19. Gran Turismo
20. Final Fantasy VII
21. Pro Evolution Soccer 4
22. The Orange Box
23. Lego Star Wars Complete Saga
24. Tekken 2
25. Wii Sports
26. Pokemon Red/Blue
27. Guitar Hero
28. Project Gotham Racing 4
29. Super Mario Galaxy
30. Resident Evil
31. Ico
32. Chrono Trigger
33. Gunstar Heroes
34. Soul Calibur
35. Advance Wars
36. Ridge Racer
37. Super Metroid
38. Castlevania: Symphony of the Night
39. GTA Vice City
40. BioShock
41. Star Wars: Knights of the Old Republic
42. The Legend of Zelda: Link's Awakening
43. God of War
44. Sega Rally Championship
45. Starfox 64
46. Elder Scrolls IV: Oblivion
47. WarioWare Inc
48. Saturn Bomberman
49. Crash Bandicoot
50. Outrun 2

Hva Tekken2 gjør her når Tekken3 tok helt av, skjønner jeg ikke :(
 

Dukie

nice girl
#3
Kan si meg litt enig siden det er liste over innflytelse det er snakk om, Halo er jo et møkkaspill uten like men ranker jo så høyt oppe takket være kidsa, COD4 er jo spilt online av hvor mange igjen? 20 mill fordelt over alle platformer?

Var virkelig San Andreas mer populært enn Vice City? SA sammen med GTA4 er de to eneste i serien jeg ikke har fullført. -_-
 

Lodin

Der Waaaah
#4
Sånn ellers har Guiness avslørt en ny klasse til neste år, spillet med mest banning. Prisen gikk lett til House of the Dead Overkill med sine 908 fuck pluss diverse annen drittpreik. Egentlig er det mest Washington som trekker scoren opp, men fordi han konstant snakker som et helvete påvirker han G, Varla og de andre personene til å og snakke som sjømenn. Det er jævla artig.
 

Kilik

Lokal moderator
#5
San Andreas solgte noe mer enn Vice City ja.

Uansett helt merkelig liste. Final Fantasy XII og PGR4 blant de mest innflytelsesrike?
 

Lodin

Der Waaaah
#6
Kan vel og være greit å merke seg at de med Super Mario Kart egentlig mener alle Mario Karter noensinne. Av en eller annen grunn regner de samtlige spill som et.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#7
Kan vel og være greit å merke seg at de med Super Mario Kart egentlig mener alle Mario Karter noensinne. Av en eller annen grunn regner de samtlige spill som et.
Fordi det er det?
 
#8
King's Quest og Maniac Mansion startet jo en hel sjanger (point'n'click), selv om den eksisterte i en mer primitiv utgave i form a IF (interactive fiction) - også populært kalt "skrivespill" i min omkrets når jeg gikk på skolen.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#10
Kommer Mario Kart 65 snart eller?

Og var det en liste over mest innflytelsesrike spill eller beste spill? Stor forskjell.
 

Lodin

Der Waaaah
#11
Det er ei liste over kjente spill de som mekker boka har tilfeldig raska sammen. Justin snakka med de som står for den norske utgaven etter Gullstikka og de hadde omtrent nada peil. Bare det at de ikke har med PC spill uten å gi noen god grunn sier sitt.
Og hvorfor GTA1 på tredje plass? De må da mene 3?
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#12
Som nevnt, snakket en del med de norske utgiverne, og de var virkelig totalt uvitende om ca alt. Nå er det forsåvidt greit, ettersom boka bare oversettes og jobben deres er å selge den, men å ikke vite hvilke butikker som selger spill er noe svakt.