[Multi] De beste spillintroene

Lodin

Der Waaaah
#1
Du starter et nytt spill og kroppen er klar. Hva er da da bedre enn en masse bombastisk CG og dill?
Men hvilke spiller har de beste introene? Hvilke diller var det som virkelig gjorde deg klar?

En opplagt en er Battlefield sin, utelukkende pga. musikken. Når tanksen knuser den hjelmen. :brainfuck:

Warhammer 40.000 er såklart noe av det mest nerdete som fins og Dawn of War har en ufattelig bra intro. Jeg vil gå så langt at jeg vil si at dette er favorittintroen min noensinne.

Hidden & Dangerous 2 er ikke på noen sine lister over bra spill, men de tar feil og også introen eier, selvom den kjører i motoren og ser ut som ræv. At de greide å få så mye ut av spillets prompemotor sier sitt.

E: Nyeste Resident Evil har også en fantastisk start.
 
#2
Husker jeg syntes denne var meget fet i mine yngre dager:


Husker og at jeg syntes spillet ikke levde opp til sin fantastiske intro.
 

Lodin

Der Waaaah
#3
Da feiler såklart introen totalt. Om den viser en masse sinnsykt fete ting spillern kan gjøre i løpet av spillet, men så kan man ikke det elikevel. Da har de feila totalt.
Om noe skal en god intro inspirere fordi fuck yeah, dette blir å eie!
 
Sist redigert:

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#8
Da Final Fantasy VIII kom ut bytta jeg min N64 i en moddet PS1 som kunne kjøre NTSC-spill. Men, et problem oppstod da jeg skulle sette på spillet hjemme. Det var grønt! Fant ut at det skyldtes NTSC-oppdateringsfrekvensen og en gammel TV. Pappa hadde lett etter et påskudd for ny TV uansett, og kom hjem med en 100 Hz widescreen-sak. Det første vi satte på for å teste den var FFVIII-introen:



Et annet stort minne er første gang jeg så Dune 2-introen med Soundblaster.



For ikke å snakke om X-Com! GET PUMPED!

 

Nabbe

Har fin hatt.
#12
MGS2-introen er ålreit den, men hallo... Snake Eater. SNAKE EEAAAATEEEER!

 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#14
Still in a cream, cake eater.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#15
Men ja, ingen flere? Okay.

En av de introene jeg har sett flest ganger, fordi jeg har spilt gjennom spillet så mange ganger. Husker første gang jeg så kua mot slutten og hvor mye jeg lo da. En 24-karats klassiker i min bok, rett og slett fordi den er så sinnssykt forseggjort. Det er masse animasjon som er med der og som aldri brukes igjen i spillet, noe som er et frampek til at DoTT i det hele tatt har en drøss med sinnssykt fete, enestående setpieces. LeChuck's Revenge (som jeg også spilte med PC-speaker-lyd til å begynne med) hadde håndmalte bakgrunner, men Day of the Tentacle føltes likevel som et gjennombrudd fordi det var så sykt påkosta. Det hjelper så klart på at spillet er helt konge også i dag.

Har nok sett denne noen ganger også ja. Altså, den er jo egentlig ikke så bra, siden det bare er en massiv exposition-dump om ting du først får kjennskap til 3/4 uti spillet og den uforglemmelige innzoominga på øyenbrynet til Bob Page, men avslutningsreplikken "Or better than kings. Gods." og den musikken. Liek+share if u cry everytiem lzm. Pluss at alle de frekke krøsskleppa og eksposisjonen får spillet til å virke digert, noe det forsåvidt er, selv om noe av grunnen er at det er padda med f.eks. det jævla oppdraget hvor du angriper en topp hemmelig bensinstasjon.

Og så denne da. Denne har jeg bare sett en eller to ganger (testa PC-demoen for mange herrans år siden), men jeg husker den fortsatt ganske tydelig fordi den var SÅ KUL da jeg så den. Og så har jeg tenkt tilbake på den, og innsett hvor fullstendig krise det egentlig er. Men: Passer den til spillet? Jepp.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#16
De tre introene jeg husker best etter å ha sett på innlegget til Trygggggggve er følgende:

Fy faen.

fy faen.

FY FAEN. Full Throttle er vel kanskje det point'n'click-spillet jeg har spilt mest tror jeg? Alt er så jævla kult i den spillen.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#17
Vanskelig å si noe på det innlegget der ass.
 

Maraj

Ålø- og energiminister
#18
Starter med denne relativt moderne introen fra spillet som er sin egen sjanger. Vi hører To the Ancient Land av Kow Otani, etter min mening et av de flotteste stykkene laget til spill. Altså. Bare. Bassen som kommer inn 2:32 husker jeg ga meg passe bra gåsehud første gangen og manger ganger etter det.


Neste ut er introen til Shinobi III Return of the Ninja Master. "Sometimes he hides in mud" sier vel egentlig det meste. Spillet har forøvrig utrolig tøft soundtrack. Eksempel 1 Eksempel 2 Eksempel 3 Eksempel 4


Så til et spill som nesten ikke har intro, men som er et av de beste spillene jeg har spilt. Etter tittelskjermen kommer det en eerie- og suspense-aktig musikk i menyen. Trykk play og plutselig er du en liten kar og det kommer store blokker veltende mot deg. Drep blokkene før de dytter deg over kanten. Takk, spillet. De som ikke har spilt dette spillet skylder seg selv å gjøre det.


Kan man ta med ting man både liker ironisk og uironisk? Jeg var bare syv år da jeg satt på dette spillet første gang, men jeg kunne ikke forestille meg noen tøffere stemme. Jeg var ikke særlig god i engelsk, men jeg lærte meg hele teksten utenat, uten å vite hva som ble sagt, slik at jeg kunne være tøff unisont med introen. Hver eneste gang jeg spilte selvsagt.

 

Shinra85

Spillegals effort emo
#19
Autofist pga Battle Arena Toshinden!
 

Terje

mostly harmless
#20
Har omtrent akkurat samme forholdet til Kurushi/Kurushi Final. Mener det ligger ute på PSN også så se til helvete og spill det. Perfekt til Vitaen.