Dead Rising 2 MOTHERFUCKER

#1
Jeg synes det er underlig at det ikke fantes noe emne om GOTY 2010 enda, så jeg tok meg friheten.



August kommer oppfølgeren til en av de største klassikerne på 360, og nå får Xbros, Sonyfriends og den gloriøse mesterrasen kose seg med oppfølgeren! Blant det vi kan glede oss til er to spillere som kan hygge seg sammen gjennom hele hovedhistorien, en egen flerspillerdel, helt sikkert spennende historie, motorsag-motorsykkel, lærbukser med bar rumpe og TUSENVIS AV ZOMBIER :D:D:D:D:D:D:D:D

Om jeg husker rett så skulle spille være i stand til å levere 6000 zombier på samme sted, noe som absolutt ikke er å forakte. Spillet er satt i Las Vegas, men følger noe av det samme kjøpesenteropplegget til eneren.
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
#2
Zomg.

Ett konsollspill jeg kanskje kommer til å spille i mere enn tjue minutter.

THE ALPHANE MOONS HAVE ALIGNED I TELL YE!

ALIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIGNED!

(Kommer det på datapese?)
 
#4

I samme butikken finner man dildo man kan slå ihjel zombier og psykopater med

Det er noe eksklusivitet på gang her da, ettersom bare 360 vil få en "demo". Det er en prolog satt i en eller annen by som skal introdusere deg til historien og gameplay, så en demo er ikke helt rette uttrykket, spesielt fordi den KOSTER MSPOINTS BABY
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#6
Fikk såvidt testet Dead Rising demoen i vinter, og det var gloriøse saker. Ellers er det fint at det kommer i august, siden da har jeg god tid til å spille fra meg Red Dead Redemption.
Det med 6000 zombier på samme sted tror jeg ikke før jeg får se det. Og da bør det være no sprengstoff tilgjengelig.
 
#7
Jeg tror kanskje det var snakk om spillet KUNNE dra 6000 zombier, men man kom ikke til å se det. Veldig godt mulig at Capcom bare bullshitter alle.
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
#8
Det er bare en WOW-MARKETING!? greie tenker jeg.

Holder sikkert med samme antall som i enern, jeg hadde ihvertfall rikelig med morro.

Men så var det early-days xbox 360.

Og jeg var beruset ca. mesteparten av tiden, i et lite, svett og meget varmt soverom. Good times, good times.

Neida, gleder meg, håper også at story-strukturen er like nådesløs som forrige gang. Hadde heletiden følelsen av press og at jeg hadde lyst til å explore, men ikke hadde tid. Noe som jeg ikke har hatt i et single-player-spill siden. Vet at folk flest hatet det, ettersom det er "JO IKKE SÅNN SPILL SKAL FUNGERE, HVOR ER BLEIA MI?". Men så er exploration i spill bare å finne hull i smoke-and-mirrors; Dead Rising tillot deg ikke det, I saw, I liked, I loved, I <3 Zombies.
 
#9
De lagde liksom et sandkasse-survival horror og klarte å holde på survival-delen (på sett og vis). Mitt favorittspill på 360, selv om det har sine feil.
 

Lodin

Der Waaaah
#12
At man hele tida må passe på tidslinja til spillet og at den eneste virkelig trusselen er mennesker, ikke zombier.
 
#13
definer "gnøhing" plz
Jeg husker ikke helt spesifikt (er noen år siden), men på et punkt var spillet føkkd fordi jeg måtte nå en boss et annet sted på mappet innenfor en gitt tid, og det var klin umulig å rekke det, blant annet.

Kanskje jeg trenger bleier? Jeg raega ihvertfall såpass mye over ting som det i spillet at jeg ikke gadd å spille det.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#14
One man's trash, another man's treasure og så videre. Jeg likte spillet nettopp derfor, fordi du måtte balansere utforsking, leveling og de tidvis stramme fristene du fikk for å komme deg videre. Litt irriterende av og til, men fy feite så tilfredsstillende da jeg fikk det til. Spilte såpass langt at jeg fikk "ture ending" uten å bli utknocka, for eksempel.
 
#15
Det at det ikke er zombiene som er den virkelige trusselen er jo ganske originalt og realistisk. De er trege, skjøre og svake, så istedet er de blitt gjort om til en del av det store bildet hvor de er hindringer for det virkelige målet ditt eller bare ren moro. Det virkelige problemet med eneren var at alt ble rimelig enkelt så fort man fant ut at man har uendelig av motorsaga til klovnen, så da var den eneste utfordringen å redde retardsurvivors. Best de klarer å gjøre ting vanskeligere i oppfølgeren, men samtidig gjør folk i stand til å tenke selv.
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
#16
DEAD RISING 2:
Now with more unrealistic Zombies!

Klovnen var ganske vanskelig å få ned; jeg måtte sploite pathingen som bare det, noe som sugde litt... når jeg tenker meg om så var ca. sånn jeg slo alle bossene.

Er det to ting som var litt ræv med eneren så var det; Bossene og den latterlig lite rewarding skytingen.
 
#17
Bossene sugde. AIen på mennesker sugde. At man måtte gjennom hundre cut-scenes når man startet new game+ sugde (selv om man kunne skippe dem, det var 5 minutter hvor man bare prøvde å komme seg til delen hvor det faktisk skjedde noe). At man ikke kunne skippe de forbanna samtalene med vaktmesteren uten at han ringte deg opp igjen sugde (og han slutta ikke ringe før han hadde fått prata ferdig:byodood: ) . At man måtte grinde PP for å kunne klare historien sugde. At man ikke kunne bevege seg rundt i kjøpesenteret uten å snuble over eventer/bosser som var mer eller mindre umulige om man ikke var forberedt med riktig våpen sugde.

Å drepe zombier eide.

Jeg har faktisk ikke noe problem med selve strukturen, men når den ble pakka inn i drit som gjorde at den ble hundre ganger mer frustrerende enn nødvendig så ble det bare kjipt. Trial and error er kjedelig i de fleste spill, men i et spill med så utilgivelig struktur var det ca. den dummeste måten å plotte ut spillet jeg kan tenke meg. Jeg elsker spillet for hva det prøvde å være, men det utførte ikke idéene sine elegant nok til at det var verdt all frustrasjonen. Håper Dead Rising 2 kan fikse alle problemene, men holde på filosofien til eneren. DA blir jeg en happy camper!
 
#18
Bossene sugde.
Ikke helt enig, de kunne vært mer kreative men noen av dem var underholdende.

AIen på mennesker sugde.
Ja.

At man måtte gjennom hundre cut-scenes når man startet new game+ sugde
Hvilket spill har ikke dette? Ser ikke problemet her.

At man ikke kunne skippe de forbanna samtalene med vaktmesteren uten at han ringte deg opp igjen sugde (og han slutta ikke ringe før han hadde fått prata ferdig:byodood: )
Altfor sant, han var litt av en nigger.

At man måtte grinde PP for å kunne klare historien sugde
Det måtte man absolutt ikke, men er en fordel for folk som ikke er gode nok.

At man ikke kunne bevege seg rundt i kjøpesenteret uten å snuble over eventer/bosser som var mer eller mindre umulige om man ikke var forberedt med riktig våpen sugde.
Dette er et survival horror, du kan ikke forvente å kunne rave rundt helt uforberedt uten problemer, faget.

Å drepe zombier eide.
Ja.
 
#19
Hvilke av bossene var underholdende? Jeg har ikke tatt alle, men de jeg husker var rett og slett elendige. Det handlet ikke om ferdigheter, for enten har du de riktige våpenene fordi du vet hva som trengs gjennom trial and error eller på grunn av flaks, eller så finner du en måte å glitche deg forbi dem ved at de låser seg fast i miljøer eller noe lignende. Det verste med dem er at mange av de kan låse deg i en uendelig animasjon du ikke kommer ut av før du dør. De angriper, du detter og før du har reist deg har de angrepet igjen så du ikke har sjans å gjøre en dritt. Seriøst, å unngå slikt er så grunnleggende spilldesign som man får det. At dette finnes i et Capcom-spill er ekstra overraskende, da de står for noen av de beste bossene i spill noen sinne.

Og problemet med at man ikke kan få starte spillet fra det punktet hvor det har åpnet seg er at spillet er lagt opp på en måte som gjør at man vil begynne på nytt ofte. Man kan ha lagret i en ugunstig sittuasjon eller så kan man ha fått masse PP siden sist man lagra så man heller vil ta vare på de enn å starte på nytt. Det ene av to alternativer når man dør er å lagre statusen sin så man tar den med i new game+, og at man da ikke bare kan skippe til den delen der spillet faktisk starter er helt på trynet. Du har vel rett i at det er mulig å klare spillet uten å oppgradere seg masse, men det var ikke akkurat en effektig eller morsom måte å gjøre det på.. Spesielt ikke med tanke på hvordan bossene er ekstremt utilgivelige om man ikke har noen ekstra life-bars eller plass til å drasse med seg nok våpen til alltid å være forberedt. Noe man selvsagt alltid prøver å være, men som spillet ikke tillater. At man må jobbe litt for å få tilgang på gode våpen kan jeg digge, men igjen handler det om trial and error. Jeg husker en sittuasjon hvor jeg nettopp hadde kverka de jeep-folka og trengte liv og våpen. Jeg sjekka kartet og fant ut at det var en våpenbutikk ikke langt unna, så jeg satsa på komme meg dit. Selvsagt så var det en kjip gubbe med hagle der fra før, og jeg hadde ingenting å ta han med og daua nesten med en gang. Jeg mista over en time progresjon, ironisk nok fordi jeg prøvde å tre fram etter spillets premisser. Det kunne lett vært unngått om spillet i det minste hinta til at det kom til å skje noe der. Alternativet blir og alltid planlegge seg framover ut ifra lagrinspunkt, men det er faen ikke en morsom måte å spille på.. appellen med spillet er jo alle distraksjonene :/