Deler i spill som gjør deg irritert

Finkelroy

(┛o‿‿o)┛彡┻━┻
#1
Det er ikke akkurat noe man er stolt over, men de fleste har blitt sint på et spill en eller annen gang. Spill som er sinnsykt vanskelige på alle de gale måtene, spill som belager seg på flaks og spill der du trykker et millisekund for sent og blir kalt en idiot. Mange kontrollere har blitt slengt veggimellom gjennom tidenes løp.

Jeg har ennå bitemerker i DSen min etter å ha tapt i minispillene i Kirby: Power Paintbrush for nte gang. Disse er arkade-aktige småspill i tre vanskelighetsgrader, og du må få en A-rankering på hver av dem for å få tre medaljer som kreves for å få 100% De er også absolutt ballevanskelige.

Spesielt Paint Panic liker å sparke deg i ræva. Man får en bunke prikker og skal tegne linjer imellom dem i rett rekkefølge. Enkelt og greit, hadde det ikke vært for at linjene må være både raske og helt nøyaktige for å bli godtatt, noe som blir vanskelig når avstanden mellom linjene blir kort. Etter å ha opplevd å trykke på startpunktet og hørt "feiiil"-lyden et millisekund senere for tjuefjerde gang, måtte jeg ta meg en pause for å ikke knekke pekepinnen i to.

N64-tiden var et kapittel i seg selv. Mario Party!!! :argh::argh::argh: Menmen. Hvilke deler i spill gjorde dere forbannet?
 

K999

Keystone State Of Mind
#2
Kan nevne noe litt nyere. Online delen i Halo 3 er håpløs, blir så jævla sinna hver gang noen slår meg fust, JEG VET AT JEG SLO FØRST. :realmad: Jævla drittspill. Også Guitar Hero, hvor enten spillet er jævla tregt (2en det er snakk om) eller gitarene mine er busted. Jeg spiller kanskje en sang, (var mest før) som er dritt vanskelig, så faller pinnen mer og mer på det røde, jeg stresser og løfter gitaren for å få på star Power, den reagerer litt for sent. FAEN I HELVETE JÆVLA DRITT SANG. Kan si gitarene mine har fått bank, litt for mange ganger.


Alt jeg har å si.
 
#3
Assassin`s Creed: Det er veldig lett å hoppe fra hustak til hustak, noen ganger føler jeg at terasser og utstikk blir plassert under bena mine mens jeg spiller spillet.
Men når jeg skal hoppe på fks. båter eller tre-stammer som stikker opp av vannet finner den fantastiske Altier (som ikke kan svømme) ut at han skal hoppe i vannet! SELVOM JEG TRYKKER STIKKA MOT DEN JÆVLA STAMMEN!


Tennis spillet som Sony Ericsson har på flere mobiler, er installert slik at vi skal bomme på tennis-ballen å kaste mobilen i veggen!
 
D

Deleted member 91

Gjest
#4
SITAT(K999 @ 20.11.07, 17.49) 90029
Kan nevne noe litt nyere. Online delen i Halo 3 er håpløs, blir så jævla sinna hver gang noen slår meg fust, JEG VET AT JEG SLO FØRST. :realmad: Jævla drittspill. Også Guitar Hero, hvor enten spillet er jævla tregt (2en det er snakk om) eller gitarene mine er busted. Jeg spiller kanskje en sang, (var mest før) som er dritt vanskelig, så faller pinnen mer og mer på det røde, jeg stresser og løfter gitaren for å få på star Power, den reagerer litt for sent. FAEN I HELVETE JÆVLA DRITT SANG. Kan si gitarene mine har fått bank, litt for mange ganger.
Alt jeg har å si.
[/b]
Du verden, det var mye feil i ett innlegg.

- Halo 3s nettkode er vel blant de bedre der ute, ettersom den velger personen med best linje og historikk og blablabla. I tillegg er ikke slåinga lenger basert på hvem som slo et nanosekund tidligere enn han andre: Når det er såpass jevnt at begge slår hverandre ca. samtidig vinner personen med mest helse. Kanskje litt urettferdig hvis du veeeeet du slo først assa, men du får tenke på at du helt sikkert hadde tapt pga lag uansett.
- Guitar Hero 2: Atte hæh? "Deler i spill som gjør deg irritert" - at spillet enten er jævla tregt eller gitarene dine er herpa? Jeg tror jeg må sette meg ned litt.

For min egen del husker jeg så altfor godt det første ordentlige snikeoppdraget i det originale Red Faction. Jeg husker ikke helt sammenhengen, med et lite stykke inn i spillet kreves det altså at du spaserer rolig og forsiktig gjennom en haug korridorer utkledd som en eller annen doktordass. Greia her er altså at både vakter og andre leger av en eller annen mystisk grunn "kjenner deg" igjen og skaper faen om du a) ser dem i ansiktet b ) går for nærme dem c) har uflaks. Det sier altså seg selv at dette var helt faens grusomt, og stor for min del fortsatt som kroneksempelet på hvorfor snikeseksjoner i spill som ikke primært omhandler sniking (gjelder dobbelt for FPS-er) er verdens dårligste idé.
 

Lodin

Der Waaaah
#5
AI som jukser: Primæreksempelet her er Puzzle Quest, en Bejewledklone med RPG stats og historie. Problemet er at når man først kommer opp i level så øker spillet vansklighetsgraden ved å gi dataen fordelaktige juveler. Og artig når den gjør helt ulogiske trekk og bare tilfeldigvis får en ekstra runde via luck som så medfører et drøss med 4 hittere. Har fått meg til å slutte å spille fordi det er så jævla urettferdig.

Eskorteoppdrag: Jeg hater å måtte passe på en eller annen idiot som ikke klarer å ta vare på seg selv. For at det skal funke må mekanikken være en naturlig del av spillet som i ICO eller personen man passer på er udødelig eller at man kan be dem gjemme seg og så klarere området. Ta første Call of Duty. Ikke noe er mer kult enn å følge en jøpip av en soldat med bazooka for at han skal sprenge en port. Han løper selfølgelig som en lam bonobo gjennom den ruinerte franske landsbyen mens jeg liksom skal ta ut snipere som man ikke kan se før de har skutt. HURR!

Stealthspill som straffer deg for hardt hvis du blir oppdaget: I Metal Gear Solid fører oppdagelse til at alarmer går og vakter strømmer til. Skjer det kan man ganske enkelt gjemme seg og vente til alarmen går over. Det er ikke realistisk, men veldig gøy.
I Splinter Cell må man derimot starte på nytt hvis for mange alarmer går. Det er realistisk, men faen ikke gøy.
 
#6
Alle delene i Fahrenheit man skulle spille med den stygge ungen. ÅÅåååååååå fikk meg til å slenge kontrollerne veggimellom og nekte å spille det mer.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#7
SITAT(sheriffen @ 20.11.07, 18.19) 90036
Alle delene i Fahrenheit man skulle spille med den stygge ungen. ÅÅåååååååå fikk meg til å slenge kontrollerne veggimellom og nekte å spille det mer.
[/b]
Remind me plz, jeg husker bare den sekvensen på militærbasen, og selv om jeg sikkert dævva en del der, var det ikke så ille, syns jeg å huske. Nå kom jeg derimot på delen hvor du måtte bekjempe din erkenemesis klaustrofobi i kjelleren, som egentlig ikke var så fryktelig vanskelig, så mye som det var pisskjedelig og jævlig ... irriterende. :v:
 

K999

Keystone State Of Mind
#8
Du verden, det var mye feil i ett innlegg.

- Halo 3s nettkode er vel blant de bedre der ute, ettersom den velger personen med best linje og historikk og blablabla. I tillegg er ikke slåinga lenger basert på hvem som slo et nanosekund tidligere enn han andre: Når det er såpass jevnt at begge slår hverandre ca. samtidig vinner personen med mest helse. Kanskje litt urettferdig hvis du veeeeet du slo først assa, men du får tenke på at du helt sikkert hadde tapt pga lag uansett.
- Guitar Hero 2: Atte hæh? "Deler i spill som gjør deg irritert" - at spillet enten er jævla tregt eller gitarene dine er herpa? Jeg tror jeg må sette meg ned litt.

For min egen del husker jeg så altfor godt det første ordentlige snikeoppdraget i det originale Red Faction. Jeg husker ikke helt sammenhengen, med et lite stykke inn i spillet kreves det altså at du spaserer rolig og forsiktig gjennom en haug korridorer utkledd som en eller annen doktordass. Greia her er altså at både vakter og andre leger av en eller annen mystisk grunn "kjenner deg" igjen og skaper faen om du a) ser dem i ansiktet b ) går for nærme dem c) har uflaks. Det sier altså seg selv at dette var helt faens grusomt, og stor for min del fortsatt som kroneksempelet på hvorfor snikeseksjoner i spill som ikke primært omhandler sniking (gjelder dobbelt for FPS-er) er verdens dårligste idé.
[/b]

Haha. Vel okey, er selvfølgelig min linje som er dårlig i Halo, men har venner som har sykt god linje og det skjer. Uansett så er det i spillet og vi blir jævla irriterte. Vel at Gh 2 er tregt, mente jeg at spillet ikke reagerer fort nok ifra jeg drar opp gitaren til den utløser star power, eller som jeg sa er bare gitarene fucket, irriterer meg også. Jeg tror du forstår hvor jeg ville hen. Klag gjerne på formuleringa eller, men ikke kom her å si at jeg har feil. :argh:
 
D

Deleted member 91

Gjest
#9
Jeg kommer aldri til å si du har feil, men det kan hende jeg påstår du tar feil av og til. Jeg antar jeg er med deg på det Star Power-greiene, men det er nesten bare å ... løfte gitaren litt tidligere. Er ikke som det er vanskelig å forutse når ting kommer til å gå til helvete heller.
 

Scary Paladin

Ukjent herremann
#10
Jeg vil klage over "Mile High Club" oppdraget i CoD4, som forøvrig er fett hadde det ikke vært for to ting. For det første så setter man seg fast i alt av kanter/dører/seter og for det andre så funker ikke flashgranatene tre av fem ganger. Kombiner dette med veteran og at fiendene har SMG-er og hagler, så gir dette deg en utrolig provoserende opplevelse.

Eksempler:

- Kaste flash inn i et rom.
- Sitte fast i døra.
- Fiendene kommer seg fra flashen og dreper deg.

- Kaste flash inn i et rom.
- Løpe inn for å oppdage tre fiender som ikke er blendet selv om de var rett ved granaten.

- Kaste flash inn i et rom.
- Prøve å løpe forbi folk for å finne ut at de faktisk blokkerer hele gangen
- Skyte folk, for så lære at de ofte blokkerer veien med dødsanimasjonen sin.
- Den siste karen i området kommer seg fra flashen og dreper deg.

- Kaste flash inn i et rom.
- Skyte folka som er blendet
- Dø sekundet etter av dødsanimasjonen der karen du akkurat blåste hodet av tømmer hele P90 magasinet i deg.

:argh:
 

Nabbe

Har fin hatt.
#11
Andre del av siste boss i God of War, der hvor man må beskytte kone og barn mot endeløse horder av Kratoser. Gikk glatt på normal og hard, men på very hard ble jeg pent nødt til å gi opp før jeg totalt mistet forstanden.

Det første Stuntman-spillet er generelt sett råfrustrerende, i likhet med oppfølgern, men ikke slik at jeg blir forbanna.

Og, bare for å slenge ut noe før jeg må farte... eskorte-oppdrag er som regel nok til å få meg til å revurdere et spillkjøp. Er virkelig ingenting som irriterer meg mer enn malplasserte eskorteoppdrag, da gjerne med lusen AI i tillegg.
 
#12
For å være litt up-to-date så nevner jeg første dungeon i Eternal Sonata. Jesus for noe møl! Skal vi se. Vi har et svært område, med helt forferdelig kjedelig grafikk som består av forskjellige jord-tingester. Over har vi glassplater du kan løpe rundt på. Sånn omtrent hvert fjerde sekund dulter du bort i en fiende som er ei rotte. Utenom noen flyve-demon tingester du møter på en sjelden gang sloss du sånn omtrent kun mot rotter. That's right. Små rotter. Legg til button-mashingen til ES sitt kampsystem og du har deilig smerte der du løper rundt og hele tiden må gå bort å slå ned i A-knappen for å få slått rottene nok ganger så du kan gå to skritt til før enda en helvetes rotte kommer!

Så hva skal jeg så gjøre i den hula?

Jo. Det er en hel haug av spaker spredd rundt, og de skal trykkes i riktig rekkefølge. Alle er selvfølgelig godt gjemt. Nå vet ikke jeg om jeg gikk glipp av en eller annen form for veiledning, men i helvete hva faen? :grine:

Kort Oppsummert:
- Forferdelig kjedelig grafikk på stedet som får øynene til Aleks til å be om nåde.
- To forskjellige typer fiender, hvorav du sånn omtrent kun møter den ene som tilfeldigvis er føkkings små rotter.
- Omtrent hvert fjerde skritt leder til at du må button-mashe 3 rotter.
- Et ufattelig ulogisk puzzle som krever at du løper rundt omkring i dette svære kjedelig stedet, og forsøker å tilfeldigvis trykke den rette spaken så den føkkings inngangen endelig kan åpnes.

For å si det sånn så har jeg ikke spilt mer ES etter det stedet, og jeg hadde faktisk storkost meg helt fram til da.

 

Halky

Veteran bruker ;)
#13
SITAT(Scary Paladin @ 20.11.07, 18.33) 90043
Jeg vil klage over "Mile High Club" oppdraget i CoD4, som forøvrig er fett hadde det ikke vært for to ting. For det første så setter man seg fast i alt av kanter/dører/seter og for det andre så funker ikke flashgranatene tre av fem ganger. Kombiner dette med veteran og at fiendene har SMG-er og hagler, så gir dette deg en utrolig provoserende opplevelse.

Eksempler:

- Kaste flash inn i et rom.
- Sitte fast i døra.
- Fiendene kommer seg fra flashen og dreper deg.

- Kaste flash inn i et rom.
- Løpe inn for å oppdage tre fiender som ikke er blendet selv om de var rett ved granaten.

- Kaste flash inn i et rom.
- Prøve å løpe forbi folk for å finne ut at de faktisk blokkerer hele gangen
- Skyte folk, for så lære at de ofte blokkerer veien med dødsanimasjonen sin.
- Den siste karen i området kommer seg fra flashen og dreper deg.

- Kaste flash inn i et rom.
- Skyte folka som er blendet
- Dø sekundet etter av dødsanimasjonen der karen du akkurat blåste hodet av tømmer hele P90 magasinet i deg.

:argh:
[/b]
Hmm, kanke si jeg husker det oppdraget så godt eller at jeg hadde noen sånna problemer i spillet :eek:

Men jeg døde ganske så mange ganger i spillet da, selv om jeg bare spilte på den såkalte normale vanskelighestgraden. Men alt det er nå min egen feil siden jeg altid er så lite taktisk og altid skal være først ute og skyte folk :p Sånn ellers så likte jeg spillet meget godt ;)
 

Scary Paladin

Ukjent herremann
#14
:hm: ...

Prøv MHC på veteran og skriv hva du mener etter den opplevelsen. Hvis ingeting av det jeg nevnte skjer skal jeg bytte inn spillet mitt i en ny versjon.


Andre ting som irriterer:

Skytespill der ALLE fiendene skyter mot deg selv om du spiller med et lag på 100 folk.

Bilspill der AI-en forsvinner i horisonten når man begynner. (Mario Kart!)
 
#15
Husker jeg hadde et par stygge raserianfall da jeg betatester for Socom sin onlinedel back in the days. Av en eller tåpelig grunn så byttet man mellom de forskjellige skytemodusene(full auto, semi auto osv..) på riflene med å trykke ned en av analogspakene XD . Dette førte til mange situasjoner hvor man har tenkt å kjøre full forbanna blitzkrieg i fjeset på noen så ender man opp med bytte til singlefire i kampens hete og blir selv skutt i hodet mens man fomler med de jævla analogene :argh:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#16
Skal vi se her. Nicholas har allerede nevnt Red "how did this get here i am not good with computers" Faction (nyt speil-shaderne i det spillet, forresten), så jeg får nevne en annen gammel klassiker:

Descent. Noengang runda det spillet? Nei, du har ikke det. Vet du hvorfor? Jo, fordi om du skulle klare å komme deg gjennom hele spillet (sånn FYI så blir vanskelighetsgraden umenneskelig i løpet av de brettene som var med i demoen), har du fortsatt sistebossen igjen. Han er en enorm robot som skyter varmesøkende små atomraketter på deg, og som blir usynlig innimellom, og som teleporterer vekk når du skyter på jævelen. Jeg er ikke sikker, men jeg tror det er klin umulig å ta ham uten juksekoder. Med juks (evig liv og evig ammo) brukte jeg nesten et kvarter på å ta ham. Ja, på den letteste vanskelighetsgraden. :v:

En annen ting jeg hater, er første brett i God of War 2. Jøss, må jeg denge Rhodos-kolossen i løpet av tutorialen, sier du? Ja, dere har vel signposta angrepene skikkelig og gjort angrepsmønstrene hans mulige å spille mot på en annen måte enn bare å finne den ene blindflekken som finnes og hoppe fram for et par billige slag i løpet av et vindu på et par sekunder, da? Ikke det, nei. :argh: Har klart denne kampen både på Medium og Hard. Den var aldri noe artig, bare frustrerende og enda mer frustrerende.

En til. Noen som har runda Castlevania: Circle of the Moon her? Isåfall, hatten av. Jeg spilte gjennom hele spillet og syntes det var dritartig, og kom meg endelig til Dracula. Jeg er på dette punktet level 45, og har sanka healing og gode greier så det tyter ut av ræva. Viser seg etter noen forsøk at jeg ikke har sjans i havet til å ta Dracula. Det er nå jeg sjekker guide på nett, og finner ut at anbefalt level for å ta Dracula er 80, men man kan kanskje klare det på level 75. Velkommen, Circle of the Moon. Velkommen til den skuffen hvor jeg oppbevarer spill jeg aldri skal spille mer.
 
#17
Denne her er gammel, men Gran Turismo 3 altså!
Du velger den storymoden hvor du da må skaffe lisenser og kjøpe deg bil for en sum.
Men det som var problemet var at du fikk ikke noe råskinn for de penga, noe som i og for seg er greit.
Det som ble vanskelig var at du måtte kjøre med en bil som var tregere enn motstanderne.
Du klarte kanskje sunday cup og noen andre eventer med tilslutt sa det stopp. Hver jævlade gang ble jeg slått på målstrekninga. Jeg bølla meg forbi og brukte alle mulige midler for å komme først, men da jeg kom strekninga så jeg bare at de sakte kjørte forbi...

Mistet rett og slett fornuften og har ikke rørt det på noen uker, for det som skjer er at jeg sitter i 4-5 timer å prøver å vinne eller å finne en annen mulighet, men det har jeg altså ikke klart. :(
 
#18
Første gangen jeg spilte The Elder Scrolls III: Morrowind. Jeg slo en fiende i bakhodet på to mm avstand, men traff ikke! :eek: Hva skjer, tenkte jeg. Kampsystemet ødela veeeldig mye for det spillet.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#19
Og du kunne ikke kjøre cups du faktisk kunne vinne for å tjene penger og dermed kjøpe bedre bil, fordi...?

EDIT: Naturligvis rettet mot AzMan.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#20
K999: Er du sikker på at du har kalibrert skjermen for lag?

Som Lodin nevnte så er snikeseksjoner i skytespill helt umenneskelig ræva. Case in point: Jedi Knight II. Konge spill på de fleste måter, men på en seksjon der den plutselig bestemmer seg for at "Åh nei, her er det så mange vakter at jeg må snike meg sånn at de ikke trykker på alarmen og henter flere vakter!"). DU ER EN JÆVLA JEDI! Hvilken forskjell gjør et par ekstra vakter egentlig? Men likevel må du altså forsøke å snike deg forbi alle sammen, noe jeg fant så frustrerende første gang jeg kom dit at jeg ga opp hele spillet. Da jeg nylig spilte gjennom på nytt, brukte jeg bare superspeed for å slakte alle vaktene og løpe igjennom området før de rakk å trykke på alarmknappen. Slik det burde vært uansett!

Eskorteoppdrag er også helt forferdelig. I Ace Combat går alltid eskorteoppdrag ut på nogenlunde det samme. Etellerannet skip/fly er på vei inn i fiendtlig område, og ditt oppdrag er å kverke alt som måtte finnes av fiender. Greit nok. Men hvorfor i alle dager venter de med å sende deg inn inntil det jævla skipet/flyet er midt oppi det og blir beskutt fra alle kanter? Det er da FOR HELVETE ikke slik man planlegger et angrep!