Den store Football Manager tråden

Jante

privileged CIS shitlord
Ja da var man gått til anskaffelse av sesongens inkarnasjon av Sports Interactives årlige fotball-manager simulasjon; Football Manager 2007. Ikke så veldig store endringer fra tidligere versjoner, men en som er verdt å nevne er at ting går mye fortere enn før. Ihvertfall har jeg merket stor forbedring i loading-tider. Andre ting er at man har forbedret medie-aspektet av spillet, og man kan nå gi pep-talk til laget ditt også før kampen.

Har til vane å begynne fra scratch med et bunnlag i de lavere engelske divisjoner, og i år falt valget på Walsall i English League Two, som rykket ned året før. Styret ønsker da at jeg skal vinne ligaen og sikre opprykk. Etter halvspilt sesong ser det ikke ut til at jeg kommer til å vinne, men jeg tror at jeg kan klare å sikre opprykk. Etter 30 kamper ligger laget innenfor playoff plass med 50 poeng. Har i det siste hatt store skade-problemer og ble fristet til å selge noen av mine gode spillere pga pengemangel. Har snappet opp noen gode spillere i januar-vinduet, og har lånt stortalentet James Vaughan fra Everton, og han scorer mål i bøtter og spann. 34 på 31 kamper så langt. Tror ikke jeg har muligheten til å beholde han, så enten får jeg prøve å låne ham på nytt neste sesong, eller så må jeg finne meg en brukbar erstatter.

Har desverre hatt et lite keeper-problem og ble nødt til å gå i anskaffelse av noen talenter i det området. Stephen Henderson fra Aston Villa og Preston Edwards fra Millwall ble hentet inn i Januar. I forsvaret har jeg også måttet hente inn en del billige talenter. Andy Parrish (D RC) fra Bury og Jason Talbot (D/WB L) fra Port Vale. Finansene satte en demper på de store innkjøpene, siden lønnsbudsjettet er relativt lavt. Har planer om å finne en mer permanent løsning til sommeren. Midbane og angrep hadde jeg relativt ok bredde i stallen, men lånte som sagt Vaughan for å styrke angrepet. Han spiller som regel med Mirnes Ibrahimovic (AM/F C) som jeg fikk for en billig penge i August fra det ganske ukjente skotske laget Dundee North End. Brukte også Januar-vinduet til å hente inn Kevin Braniff (AM/F C) fra Milwall og Kevin Smith (AM/F C) fra Sunderland.

Salg verdt å nevne er Ishmel Demontagnac (AM L), Chris Westwood (D C) og Craig Pead (D/WB/AM RC). Angrer litt på salget av Westwood, siden han var ganske stabil i midtforsvaret. Men men, fikk grunker i kassen og vil garantert finne en god erstatter i sommer-vinduet.

På bakrommet hadde jeg også problemer. Startet uten assisterende manager og hadde få trenere, så måtte utlyse stillinger. Manglet penger så det var vanskelig å kjøpe noen ut fra kontraktene sine. Har fått hentet noen inn, men er ikke helt fornøyd enda. Må også her vente en stund siden jeg ikke har råd til å utvide videre.

En rekke utfordringer altså, først og fremst er det det sportslige jeg er mest opptatt av for tiden. Vil sikre opprykk. Formen er ikke så altfor god, og sliter med å få avgjort kamper som jeg dominerer.

Siste 4 kamper:
Walsall 5-4 Grimsby
Hereford 3-1 Walsall
Bristol Rovers 2-2 Walsall
Walsall 1-1 Torquay

Neste kamp blir mot Notts County hjemme.

oma

Village Drunk
Spiller kurrently med Lurgan Celtic, jepp, ett andredivisjonslag i nord irland, elsker svakere lag jeg også

editer inn noe senere om jeg orker

Halky

Veteran bruker ;)
Hmm, er en god stund siden jeg har spilt dette nå. Men jeg spiller med Stockport County F.C. og Norge, som jeg nylig overtokk etter Hareide :p

Har vel hvert i Stockport County F.C. ca rundt 3-4 sessonger nå, tror det er den tredje jeg er i nå, ellers muligjen jeg nettopp gikk over til sessong 4 med dem.

Uansett, jeg hakke klart og rykke opp enda, men prøver å prøver, ekke så lett. Men går greit, siden styret ikke heller forventer at jeg ska rykke opp. Så jeg pleier og holde meg sånn ca midt på tabellen der.

Eller's så har jeg ikke så altfor god peil på spillere, siden jeg driver å prøver ut så mange og har skaffet meg en del. Men jeg pleier og hente inn en del spillere fra utlandet, og en del fra norge faktisk. Selv om jeg ikke kan få speidet der borte da, klubben hakke råd til det.

Men tror jeg må få startet og spille dette igjen, er jo ett artig spill ;)

Hyggelig å lese om andre som spiller dette spillet.

Jeg er stor fan av disse manager spillene til Sports Interactive (fotball altså). For øyeblikket så spiller jeg online med to andre i premier league. Alle tre har stor lag ( chelsea, liverpool og man U, jeg chelsea siden jeg ikke fikk liverpool (er stor fan)). Det er sykt artig å møte hverandre i liga og i cuper, og det blir skikkelig tøffe ord kriger under hele sesongen..

men det som er er at vi har spilt mindre og mindre for tiden og jeg lurte kanskje vi kunne ha starta et online game meg folk fra spillegal... og da spille via Hamaci.. det hadde vært sykt artig, men vi må jo spille i samma liga. For min del så er det ettfett om vi spiller med store eller små lag... det blir gøy uansett..

så??? er det noen som blir med på dette?? Men da må man kanskje flytte tråden til sosial spilling.....hvis man skal være pirkete

Jante

privileged CIS shitlord
Etter verdens største formsvikt på slutten av sesongen havnet vi på en respektabel 11. plass i ligaen. Ikke nok til playoff, men nok til at jeg ikke fikk fyken. Jeg brukte sommeren flittig til å forsterke laget pluss kvitte meg med noen gamle travere og yngre folk uten større potensiale for å frigjøre litt i lønnsbudsjettet. Denne sesongen ønsker både styret og fansen seg en respektabel posisjon i ligaen, altså et senket krav fra sist sesong.

Spillere inn:
Jake Thompson (M C) fra Southampton - 50k
Adam Hammill (AM RL) fra Liverpool - 45k
Joe Garner (S C) fra Blackburn - 20k
Sheku Kamara (D C/DM) fra Watford - Free Transfer
Phil Cave (D LC) fra Newcastle - Free Transfer

Spillere ut:
Martin Butler - Free Transfer
Mark Kinsella - Free Transfer
David McDermott - Free Transfer
Graham Deakin - Free Transfer
Scott Dann - Free Transfer
Netan Sansara - Free Transfer
Mark Wright - Free Transfer til Gillingham

Pre-season (som gikk med til å sanke litt gryn med vennskapskamper på hjemmebane)

Walsall 2-3 Middlesbrough
Walsall 2-2 Derby
Walsall 0-1 Sheffield United
Walsall 2-1 Aston Villa Reserves

Etter tre kamper i ligaen har jeg vunnet alle tre og ligger på en komfortabel første plass. Laget ser ut til å spille med større selvtillit denne sesongen og det kan se ut til å gå veien denne gangen.

Walsall 1-0 Wrexham
Mansfield 1-2 Walsall
Walsall 4-0 Bristol Rovers

Neste kamp: Northampton borte.