[Multi] Den store fysisk eksemplar Vs digitalt ekemplar avstemningen!

Foretrekker du ha fysiske eksemplarer i hylla eller et digitalt bibliotek?

  • Jeg foretrekker å blåse buggzene ut av kassetten selv!

    Stemmer: 8 42,1%
  • Digitalt eksemplar, lever ikke i 8bit alderen si.

    Stemmer: 11 57,9%

  • Totalt antall stemmer
    19

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#21
Finner ikke igjen innlegget, men @Novastrum skrev da Odyssey ble lansert at det var dyrere digitalt (som var løsningen han endte opp med).
 
#22
Shinra: Ved musikk skjønner jeg mer greia, der kjøper man jo et ferdig produkt. Man kan jo også argumentere for at analog lyd høres bedre ut.

Men føler man lurer seg selv litt med spill, der vil man jo gjerne aldri spille det som faktisk er på plata, da det er utdatert før du putter det i PS4-en. Litt som å kjøpe tomme DVD-cover med steamkoder på PC.

Edit: Innser at vi kanskje snakker om forskjellige ting her. Det å ha en fysisk dings i hylla som symboliserer kjøpet ditt gir verdi for deg, og det er selvfølgelig helt innafor. :hug:
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#23
Yup, snakker om forskjellige ting. Snakker om den fysiske dingsen mer enn om det er komplett ved kjøp eller ikke.

Og angående analog lyd og lignende er det et annet beist som hører hjemme i en annen tråd.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#25
Men det blir jo litt på siden? Altså, om man pre-loader et spill må man fortsatt ha en patch. Om man kjøper spill digitalt må man fortsatt ha patcher for optimalisering. Samma med disk-baserte spill.

Igjen, så handler det absolutt mer om nostalgien og det å være bittelitt kid i det øyeblikket man tar spillet ut fra pakka og inn i maskina kontra det å laste inn, se på baren, spille. Det å skifte spill har alltid vært en greie, et lite rituale, når det kommer til spilling for meg.

På pc har jeg helt annet forhold da jeg var en drittunge som fikk ting ulovlig kopiert inn på maskina, og dermed har jeg ikke samme nostalgiske greia til pcspill som med konsollspill
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#26
Jada, jeg bare reagerte på ordbruken. En digital utgave av et album er da like mye "ferdig produkt" så jeg syntes ikke det fungerer som et argument. Så begynte jeg å tenke over hvor ferdige dagens spill er ved lansering. Det er ikke sjelden man hører om nye spill som overhodet ikke starter for en stor andel av kundene.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#27
Absolutt sant, og at spillindustrien rævkjører konsumenter er jo en annen diskusjon igjen som er spenstig nok i seg selv

E: sn'llers så fikk jeg oppdatering om at spillet har forlatt Oslo og er på vei, så da får vi bare se om de farer med løgn eller ei
 

demake

Seksuelt godteri
#28
Digitalt. Trenger ikke mer skrot i heimen.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#30
Kan jo også spesifisere, for ordens skyld, at noe av grunnen til at jeg kjøper mest digitalt rett og slett er fordi jeg allerede har nok fysisk ræl. Til sammen to hele vegger av promperommet kunne nok blitt dekket med spill hvis jeg hadde giddet.
 
#31
Jepp, det der snudde for meg når jeg pakket for å flytte en gang og innså at det meste jeg plukket ned fra hyllene hadde jeg ikke rørt eller ofret en tanke siden jeg satt det inn da jeg flyttet... og da innså jeg hvor verdiløst det var for meg, og mest i veien.

Jeg betaler til og med gjerne en hundrelapp ekstra om det betyr at jeg slipper å reise meg for å bytte spill.