Den store Midway-konspirasjonen

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#1
Som mange vet, så erklerte Midway seg konkurs for litt siden.
Nå har det nylig dukket opp litt interresante detaljer om noe shady bisniss hvor det virker som en enkeltperson - som ingen har hørt om før - kan dra stort utbytte av situasjonen.

[Thomas stands] to reap an enormous, almost unprecedented windfall... if paid in full... the Thomas Parties will recover some 30,000% on their $100,000 investment within a matter of a few months.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#2
Annonserte ikke Midway akkurat Mortal Kombat 9?
 

Lodin

Der Waaaah
#3
De sa ihvertfall at de hadde starta arbeidet på et nytt MK etter at greia mot DC solgte bra. Ikke at det hjelper så mye når de som sitter på pengesekken er inkompetente og korrupte jøpiper.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#4
Meh. Utenom Mortal Kombat, hadde heldigvis (og tydeligvis) Midway ingen slagere. Dessuten begynte Mortal Kombat å dra på åra. Det som starta som en øyebrynshever med blod og gørr er nå bare blod og gørr. Og det har vi nok av fra andre spill.
 

Terje

mostly harmless
#5
Ingen slagere utenom MK? De har da hatt ganske mange store arcadehits opp igjennom i tillegg til at de var temmelig store på flipperspill en periode. Men det stemmer jo at etter MK har det ikke vært mye interessant å se fra dem. Deres storhetstid var nok på åttitallet.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#6
Det siste genuint bra spillet som midway ga ut (som jeg er klar over ivaffel) var Unreal Championship 2. Det solgte tross alt ikke så bra, akkurat hvorfor vet nå ikke jeg, lett å skylde på manglende markedsføring kanskje. Jeg kjenner ingen som har spilt UC2 og ikke likte det.

Hvis man ser bort ifra om Unreal 3 faktisk var bra eller dårlig, så kan man ikke nekte for at markedsføringen for det nesten ikke fantes. De brukte en del penger på en trailer som ingen så utenom de som allerede brydde seg.
Jeg er unreal fanboi så jeg så fram til UT3, men glemte det helt av rundt release. Jeg visste ikke engang at det var ute før jeg så det på hylla mens jeg handla matvarer på obs. Det er bra gjort.
 

Lodin

Der Waaaah
#7
Haha, hva er det mest scummy så langt i denne saken? Midway har satt seg som mål at hvis de greier å selge unna shizz som Wheelman og Mortal Kombat så skal pengene brukes til bonuser til sjefene. Hvor får de alle de spenna fra? Ved å ta fra feriekontoen til vanlige ansatte. Oh wow!