[Multi] Det er E3 og dette er tråden for ALT som ikke får egne tråder

#1

Electronic Entertainment Expo (vanligvis kjent som E³ eller E3) er en viktig årlig data- og videospillmesse i Los Angeles. Festivalen er en viktig arena for fremvising av nye spillkonsoller og spill.

SONY: Pureisutēshon Fō

Sony is the one to watch på denne E3. Mye spennende på vei, spesielt for gamere. Klarer Sony nok engang å vinne våre hjerter, eller blir det en ny runde slik det var med PS3?

Microsoft: XBOX ONE

Begrepene TV (televisjon) eller Xbox One benyttes både om selve mottagerapparatet og for hele systemet rundt kringkastning av audiovisuelle signaler (fjernsynssignaler). Signalene som representerer lyd og bilde blir transportert (kringkastet) over lange avstander ved hjelp av telekommunikasjon, fra en produsent til mange mottagerapparater. Disse omdanner signalene tilbake til bilde og lyd og kalles fjernsynsapparater eller xbox one, men forkortes gjerne til TV eller Xbox One

Husk folkens, 11-13 Juni skjer det! Kom med deres spådom, info og annet rundt e3 i denne tråden. Hvem tror du "vinner" årets E3?


 

Kilik

Lokal moderator
#2
I kronologisk rekkefølge (norske tider):

Microsoft presskonf 10. juni kl. 18.30
EA presskonf 10. juni kl. 22.00
Ubisoft presskonf 10. juni kl. 24.00
Sony presskonf 11. juni kl. 03.00

Nintendo nintendo direct 11. juni kl. 16.00


Mest spent på Nintendo som må imponere etter katastrofalt dårlig Wii U-salg for tiden. Retro med ny action-IP eller Metroid Prime 4? Mario Kart X Sega All-Stars? Bayonetta i Smash Bros. 4? Et 3D Mario like fantastisk som Galaxy-spillene? F-Zero U? StarFox U? Ice Climber U? StarTropics U? Duck Hunt U?

Har på følelsen av at MS har betalt en milliard eller to for en stor eksklusiv tittel/serie som gjør at mange må revurdere boikotten av The One.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#4
Takk Kilik!

Først i går ble jeg stoka på E3, har glemt litt vekk det er tre nye maskiner som vil ha pengene mine. Har hatt lyst til å gjøre noe litt mer enn de vanlige tekstrapportene i år (video og/eller lyd) men tror det blir litt lite tid.

Og som Kilik sier sist, veldig spent på hva MS gjør for å dra seg opp av søla, utover å vente på at Sony avslører de også har always-on osv.
 

demake

Seksuelt godteri
#5
Gleder meg til å se MS kræsje og brenne.
 
#6
Microsoft sa til Jeff fra kjempebomba at revealen basically var den delen av E3-konferansen som alle spill-entusiaster hater, altså alt praten som ikke har med spill å gjøre. Jeg tror de har mange spill å vise fram, så får vi hvor mange av dem er FPS-spill, Kinect-basert eller Gears of War. Forhåpentligvis er de smarte og har lagt fokuset litt bredere så de kan vinne tilbake SG-forumet.

Jeg gleder meg til messa, men det er mest fordi Giant Bomb har en fin tradisjon som er å huke tak i diverse utviklere å drikke seg fulle på podcasten sin med dem. Alltid artig å høre på.

Her er en liste over ting som kan skje av varierende sannsynlighet, men som vil fange min oppmerksomhet:

-Sony og/eller MS viser fram en ny IP som faktisk ser spennende ut.
-Nintendo annonserer at Retro har tatt opp tråden på det kansellerte Gamecube-spillet Raven Blade
-The Last Guardian får dato og kommer på PS4
-Half-Life 3 viser sin første trailer på Sony eller MS sin konferanse. Kommer selvsagt til den andre maskinen og PC også.
-Ny IP fra Nintendo
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#10
Kan ikke dere bare komme med alle høydepunktene her, sånn at jeg slipper å se på all den kleine dritten? ok, takk
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#17
F-zero. Tenk om wipeout hadde vært like kult.
Jeg er rebell og synes wipeout er gøyere enn f-zero. F-zero er jo bare en kartracer på rare baner mens wipeout er mer banking og drifting og ta hairpins baklengs med qirex via luftbremser. Alle som liker F-zero tar feil og jeg er den eneste som har rett.

men men

bare noe jeg tenkte på
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#19
Jeg er rebell og synes wipeout er gøyere enn f-zero. F-zero er jo bare en kartracer på rare baner mens wipeout er mer banking og drifting og ta hairpins baklengs med qirex via luftbremser. Alle som liker F-zero tar feil og jeg er den eneste som har rett.
Tjah, spørs vel hvilket F-Zero du tenker på. SNES- og GBA-utgavene (har ikke schpellt F-Zero X noe særlig) er nok det, men jeg synes ikke GX er i den kategorien. Det er så jævla nådeløst at det dreier seg mer om å finne perfekt racing line og øve til det sitter. Akkurat det er ikke så veldig langt unna Wipeout, egentlig.

Men ja, bedre musikk i Wipeout jevnt over, selv om F-Zero GX har noen skikkelige bangers.

Edit:

 
#20
Å krangle om hvem som er best av Wipeout of F-Zero (GX) er som å krangle om hvem som er best av Von Trier og Herzog. Det betyr ingen verdens ting, begge er påkrevd.