Det skal ikke være enkelt...

#1
Jeg har lenge sliti med å velge om jeg skal spille på Pc eller Xbox. ( Har begge ++)

Så for en stund siden så kjøpte jeg meg en bra maskin å reiv i med et Ati Radeon Saphire Atlantis 9800XT kort også.

Så maskina kjører det meste med ikke noe problemer. Driver nå å spiller Farcry og må si at det er det peneste fps spill jeg noen gang har fått kloa mine i.

MEN ..... Så starter galskapen i mitt lille hode å kicke sakte inn...

Det blir noe som følgende.... hmmm...hakka det litt der? Jepp...det gjorde det..ikke mye men litt. Så begynner hodet å jobbe for fult igjen. Hakker det slik hos andre? ( i ca 1sec når det skjer masse saker for så å ikke hakke igjen på lenge...)

Går spillet litt saktere nå? Ja....litt kanskje. Skal det være slik tro...osv osv....


Og så tenker jeg på min gode gammle darling Ms Xbox...

Det går spillet helt likt for ALLE som spiller. Og spillet er programert til å kjøre best mulig på Xbox med deilig grafikk (somregel da...) Og du har Dolby lyd i spilla og ikke minst Xbox Live...

Men så er det siktinga og slikt da...men da igjen så er det jo ikke noe prob med headshoot i Rainbow Six etter endel trening da....

Men dere som er i samme situasjon skjønner hva jeg preiker i. Valget kvaler er ikke altid så lett.

Nå har jeg fått vondt i hodet mitt pga all denne tenkingen og!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#2
Øh... OK. :huh:
Så... hæ? PC er bedre enn Xbox, eller...?
Dette her må jeg innrømme at jeg skjønte rimelig lite av.
 
#3
Opprinnelig skrevet av Yetipants@16.04.2004, 17.38
Øh... OK. :huh:
Så... hæ? PC er bedre enn Xbox, eller...?
Dette her må jeg innrømme at jeg skjønte rimelig lite av.
Hehe!

Vel, alle vet jo at spilla ser best ut på Pc. Det er det ikke til å komme unna.... Men det er alle di tinga med å spille på Pc som får en til kanskje å trekke til Xbox.

Som at det hakker litt akkurat her å der til tider og så begynner den lille erta i toppen min å tenke å knake på om det skal være slik osv.... Det er slike ting som får tja...selve opplevelsen av spillet på Pc til å synke litt..


Det her ble noe fryktlig rot...skjønner du noe av det jeg prøver å si? Erta mi er overheta... :$
 
#4
Jeg skjønner hvor du vil hen..
Alikevel gjør det at jeg kan gjøre så mye annet på PCen for meg at jeg alltid velger PC over konsolll.
 
#5
Opprinnelig skrevet av Neptune@16.04.2004, 17.45
Jeg skjønner hvor du vil hen..
Alikevel gjør det at jeg kan gjøre så mye annet på PCen for meg at jeg alltid velger PC over konsolll.
Bra noen skjønner meg da... :p

Det er jo sant det at en Pc kan en bruke til så utrolig mye mere. Men det koster litt mer å ha en heftig Pc da.

Jeg er en av di som ikke klarer å la vær..så jeg har Pc, Xbox, Gamecube, Dreamcast, Playstation2, PSONE, Nintendo 64 og en gammel Atari sak...


Huff jeg har problemer.....
 
F

Fanta Boy

Gjest
#6
Sats på pc du. Rart at det hakker du har et Bra skjermkort, og hva er specsa dine??
(Det kommer et FarCry til konsoller FarCry:Instintcs kommer bla. til PS2 og Xbox)
 
#7
Opprinnelig skrevet av Fanta Boy@16.04.2004, 17.54
Sats på pc du. Rart at det hakker du har et Bra skjermkort, og hva er specsa dine??
(Det kommer et FarCry til konsoller FarCry:Instintcs kommer bla. til PS2 og Xbox)
Altså det hakker jo ekstremt lite da...det er snakk om småtteri. Men det er lissom nok til at en legger merke til det.

Men det skal sies at jeg er rimelig nøye på ting da.... Ja jeg leste at det skulle komme på Xbox også i en annen versjon. Må vel nesten ha det når det kommer.
 
F

Fanta Boy

Gjest
#8
Ja, har du på høyeste Oppløsning??
Skru av noen av tinga som trenger grfikk(virker i gta3 :D )
 
#10
husk på at far cry krever jævlig mye, og at det godt kan være prossessoren eller RAMen som gjør at det lugger :p
 
#11
Sant...kjører det med en P4 HT 3Ghz, 512DDR (133) og et Ati Radeon Saphire Atlantis 9800XT 256DDR.

Skulle kanskje hatt noen raskere brikker. :unsure:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#12
Med den RAM-en der har du ikke sjans i havet til å få maksimalt ut av prosessoren og grafikkortet ditt. Tips: Kjøp fetere (og mer!) RAM. :)

Og jeg skjønte litt mer av hva du mente nå som du la til en kort forklaring. ;)